• Nico91

    BIM Augusti 2020

    Hej!

    Så kom den oönskade mensen i juli igen.

    Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

    Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

    Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

  • Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-29 14:46:46 följande:

    Varför är vissa dagar så tuffa? Känner mig ständigt gråtfärdig idag. Fick två gravidbesked på jobbet idag, fick mig att känna mig totalt värdelös. Som att alla andra kan bli gravida, men inte jag. Vill bara att den här dagen ska vara över...


    Missade ditt inlägg.. Men fy, ja det är ju så himla jobbigt :( såg att du fick gråtit ut idag.. Det handlar ju inte om att du missunnar dom deras graviditet, men man får ju faktiskt bli ledsen för sin egen skull. Helt normalt ju!<3 planera upp något du blir glad av idag.. Kanske en dejt med mannen, en bra film, en god middag eller efterrätt, en bra serie eller bok.. Ett härligt bad och lite ansiktsmask... Eller vad helst du känner.. En tidig kväll och en god natts sömn <3

    Stor stor kram till dig <3
  • Mamma91a
    Jenzia skrev 2020-07-29 14:46:46 följande:

    Varför är vissa dagar så tuffa? Känner mig ständigt gråtfärdig idag. Fick två gravidbesked på jobbet idag, fick mig att känna mig totalt värdelös. Som att alla andra kan bli gravida, men inte jag. Vill bara att den här dagen ska vara över...


    Kram till dig, aldrig lätt när man längtar så. Hoppas du känner dig gladare snart
  • Mamma91a

    Jag är inte så himla aktiv, jag kom in så sent i denna tråd men jag vill bara skicka pepp till alla.

    Ni verkar vara toppentjejer och jag hoppas så att vi alla får ett plus på stickan.

    Kommer det startas en hemlig fb-grupp vid plus?

    Hade det med barnen och det är otroligt härligt.

    Heja oss alla.

  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-29 16:59:34 följande:

    Missade ditt inlägg.. Men fy, ja det är ju så himla jobbigt :( såg att du fick gråtit ut idag.. Det handlar ju inte om att du missunnar dom deras graviditet, men man får ju faktiskt bli ledsen för sin egen skull. Helt normalt ju!<3 planera upp något du blir glad av idag.. Kanske en dejt med mannen, en bra film, en god middag eller efterrätt, en bra serie eller bok.. Ett härligt bad och lite ansiktsmask... Eller vad helst du känner.. En tidig kväll och en god natts sömn <3

    Stor stor kram till dig <3


    Ja, det var skönt att gråta en skvätt. Nej, du har rätt det är ok att vara lite ledsen för din egna skull och på egen hand. Var ju glad och grattade dem så klart, släppte på känslorna först på vägen hem. Sen kom maken hem och peppade mig också, så det känns bättre nu. Vi ska äta en god middag och se på film. Tack för stödet fina du! <3
  • Jensan88
    Mamma91a skrev 2020-07-29 17:26:46 följande:

    Jag är inte så himla aktiv, jag kom in så sent i denna tråd men jag vill bara skicka pepp till alla.

    Ni verkar vara toppentjejer och jag hoppas så att vi alla får ett plus på stickan.

    Kommer det startas en hemlig fb-grupp vid plus?

    Hade det med barnen och det är otroligt härligt.

    Heja oss alla.


    Det har startats en hemlig fb-grupp. Skriv ett meddelande till mig vad du heter på FB och beskriv din profilbild så lägger till dig som vän för att sedan kunna bjuda in dig till gruppen. :)
  • Jenzia
    Mamma91a skrev 2020-07-29 17:24:11 följande:

    Kram till dig, aldrig lätt när man längtar så. Hoppas du känner dig gladare snart


    Tack för omtanken, det värmer! Behövde nog bara få ur mig alla känslor. Vet ju att det kommer bli min tur förr eller senare
  • Entusiastisk

    Ältest lite starkare nu 3,5h efter men ff inte positivt(kanske lite väl hoppfullt att tro det skulle vara positivt nu?!)

    Har bara 2 stickor och ett cb digitalt advanced kvar..

    Tänker att jag tar ett imorgon fm är det starkare så tar jag det sista på sen-em? Eller ska jag ta samma tid imorgon på em bara och se då eller riskerar jag att missa peaken tror ni?

    Sen eftersom jag bara har ett sånt cb kvar tänkte jag att jag kunde bränna det om stickan blir positiv för att se hur den tycker.. Dock osäker om den anvanced behöver typ kalibrera med hur hormonerna var innan ökningen, någon som vet? Har inte använt den sen typ december eller ngt..

  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-07-29 14:46:46 följande:

    Varför är vissa dagar så tuffa? Känner mig ständigt gråtfärdig idag. Fick två gravidbesked på jobbet idag, fick mig att känna mig totalt värdelös. Som att alla andra kan bli gravida, men inte jag. Vill bara att den här dagen ska vara över...


    Såg att det känns bättre nu ikväll, vilken tur att det lättat och att du fick gråtit en skvätt, det är så välgörande! <3
    Vet ju precis hur det känns, Alla jag känner som velat ha barn (och vissa som inte ville först) har fått det och är liksom på den andra sidan i livet, medan jag står kvar här och stampar och bara längtar.
    Det är tur vi har varann iaf, så man inser att man inte alls är så ensam som det känns väldigt många gånger. 
    Hoppas ni får en fortsatt riktigt härlig och mysig kväll! <3
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-29 18:34:50 följande:

    Ältest lite starkare nu 3,5h efter men ff inte positivt(kanske lite väl hoppfullt att tro det skulle vara positivt nu?!)

    Har bara 2 stickor och ett cb digitalt advanced kvar..

    Tänker att jag tar ett imorgon fm är det starkare så tar jag det sista på sen-em? Eller ska jag ta samma tid imorgon på em bara och se då eller riskerar jag att missa peaken tror ni?

    Sen eftersom jag bara har ett sånt cb kvar tänkte jag att jag kunde bränna det om stickan blir positiv för att se hur den tycker.. Dock osäker om den anvanced behöver typ kalibrera med hur hormonerna var innan ökningen, någon som vet? Har inte använt den sen typ december eller ngt..


    Jippie för att det händer nåt! :D Tog du ett test nu ikväll eller? Med tanke på tempen och testet innan så måste det ju verkligen vara på G imorgon! Jag hade nog testat imorgon fm tror jag, om du missat nu ikväll. :) 

    Här är det bättre, vi har byggt en liten altan till mammas stuga idag, och jag har bakat lite nyttiga banan- och havrekakor nu på kvällen. ^_^ Hade bara vädret varit fint också så hade det varit riktigt härligt.
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-07-29 20:08:23 följande:
    Jippie för att det händer nåt! :D Tog du ett test nu ikväll eller? Med tanke på tempen och testet innan så måste det ju verkligen vara på G imorgon! Jag hade nog testat imorgon fm tror jag, om du missat nu ikväll. :) 

    Här är det bättre, vi har byggt en liten altan till mammas stuga idag, och jag har bakat lite nyttiga banan- och havrekakor nu på kvällen. ^_^ Hade bara vädret varit fint också så hade det varit riktigt härligt.
    Ja men eller hur! ja, jag tog ett halv 7 också som var lite starkare men inte positivt.. 

    Nu blev jag liksom lite nervös så jag klickade hem cbs digitala ältest. Vill liksom så gärna få ett positivt ältest. Egentligen är det ju inte skitviktigt att veta exakt exakt för vi kommer mysa på 2 dagar till i vilket fall som helst men jag är så jäkla nyfiken och peppad.. xD
    Så tar nog en sticka kl 10, är det inte heller positivt men ff starkt så tar jag nog ett digitalt så får vi se helt enkelt.. Är inte det heller positivt så får jag vänta till sen-em/kvällen kanske?
    Eller är det onödigt att ta ett imorgon fm om jag nu tog vid halv 7 tror du? Kanske räcker att ta ett vid 15 imorgon igen? åh, hur hade du gjort xD
    Nu är optimerar-analytikern igång haha...

    Vad skönt det är bättre <3 Åh, vad mysigt det låter ! Och gott med bak :D Ja, vädret är ju sådär. Idag har vi haft världens blåst men ändå rätt så varmt.. Tror solen kommer fram till helgen och det är ju mysigt :D

    Stor kram <3
Svar på tråden BIM Augusti 2020