• Nico91

    BIM Augusti 2020

    Hej!

    Så kom den oönskade mensen i juli igen.

    Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

    Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

    Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

  • Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Mamma91a
    Jensan88 skrev 2020-07-29 18:24:17 följande:

    Det har startats en hemlig fb-grupp. Skriv ett meddelande till mig vad du heter på FB och beskriv din profilbild så lägger till dig som vän för att sedan kunna bjuda in dig till gruppen. :)


    Jaha tack jag har skrivit till dig :) tror att det blev rätt
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-29 20:04:45 följande:

    Såg att det känns bättre nu ikväll, vilken tur att det lättat och att du fick gråtit en skvätt, det är så välgörande! <3

    Vet ju precis hur det känns, Alla jag känner som velat ha barn (och vissa som inte ville först) har fått det och är liksom på den andra sidan i livet, medan jag står kvar här och stampar och bara längtar.

    Det är tur vi har varann iaf, så man inser att man inte alls är så ensam som det känns väldigt många gånger. 

    Hoppas ni får en fortsatt riktigt härlig och mysig kväll! <3


    Stödet som finns här är verkligen ovärdeligt! <3

    Ja, jag har ju velat ha barn sedan jag var 28-29 år, så också sett mina vänner först få ett barn och sen ett barn till och ibland ett till. Var jobbigt där några år, sen var det kompisgänget färdiga med barnaskapandet, så fick en liten paus. Men nu börjar mina mest barnskeptiska vänner också få barn. Och så klart har det börjat lite yngre tjejer på mitt jobb sista året, så nu är två föräldralediga och tre gravida.

    Ohh well, nya tag imorgon! Allt löser sig och vi kommer också få våra barn <3 Sov så gott kära vän!
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-29 20:47:30 följande:

    Ja men eller hur! ja, jag tog ett halv 7 också som var lite starkare men inte positivt.. 

    Nu blev jag liksom lite nervös så jag klickade hem cbs digitala ältest. Vill liksom så gärna få ett positivt ältest. Egentligen är det ju inte skitviktigt att veta exakt exakt för vi kommer mysa på 2 dagar till i vilket fall som helst men jag är så jäkla nyfiken och peppad.. xD

    Så tar nog en sticka kl 10, är det inte heller positivt men ff starkt så tar jag nog ett digitalt så får vi se helt enkelt.. Är inte det heller positivt så får jag vänta till sen-em/kvällen kanske?

    Eller är det onödigt att ta ett imorgon fm om jag nu tog vid halv 7 tror du? Kanske räcker att ta ett vid 15 imorgon igen? åh, hur hade du gjort xD

    Nu är optimerar-analytikern igång haha...

    Vad skönt det är bättre <3 Åh, vad mysigt det låter ! Och gott med bak :D Ja, vädret är ju sådär. Idag har vi haft världens blåst men ändå rätt så varmt.. Tror solen kommer fram till helgen och det är ju mysigt :D

    Stor kram <3


    Verkar stiga liiiite Jag hade tagit både fm och em imorgon, för att vara på säkra sidan. Lycka till!
  • Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-29 21:50:01 följande:
    Verkar stiga liiiite Jag hade tagit både fm och em imorgon, för att vara på säkra sidan. Lycka till!
    will do!:D

    Tack <3 Sov gott fina du, hoppas att du mår bättre!
  • Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-29 21:50:01 följande:
    Verkar stiga liiiite Jag hade tagit både fm och em imorgon, för att vara på säkra sidan. Lycka till!
     Och att ni fick en fin och mysig kväll tillsammans <3
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-29 20:47:30 följande:

    Ja men eller hur! ja, jag tog ett halv 7 också som var lite starkare men inte positivt.. 

    Nu blev jag liksom lite nervös så jag klickade hem cbs digitala ältest. Vill liksom så gärna få ett positivt ältest. Egentligen är det ju inte skitviktigt att veta exakt exakt för vi kommer mysa på 2 dagar till i vilket fall som helst men jag är så jäkla nyfiken och peppad.. xD

    Så tar nog en sticka kl 10, är det inte heller positivt men ff starkt så tar jag nog ett digitalt så får vi se helt enkelt.. Är inte det heller positivt så får jag vänta till sen-em/kvällen kanske?

    Eller är det onödigt att ta ett imorgon fm om jag nu tog vid halv 7 tror du? Kanske räcker att ta ett vid 15 imorgon igen? åh, hur hade du gjort xD

    Nu är optimerar-analytikern igång haha...

    Vad skönt det är bättre <3 Åh, vad mysigt det låter ! Och gott med bak :D Ja, vädret är ju sådär. Idag har vi haft världens blåst men ändå rätt så varmt.. Tror solen kommer fram till helgen och det är ju mysigt :D

    Stor kram <3


    Nä, var det ändå såpass när nu så hade jag nog siktat på att ta ett runt lunch imorgon tror jag. Men skulle du vänta till 15 så är nog det rätt okej med, borde bli positivt imorgon oavsett!

    Ja, hittade ett recept som var väldigt nyttigt, och de blev väldigt goda så de lär gå åt. Kan äta dem till frukost dessutom! :D

    Här har det blåst och regnat om vartannat. Såg solen titta fram några sekunder, men inte mycket mer än så. Men såg också att det skulle bli fint till helgen, borde ut och plocka blåbär innan de vissnar. :)

    Kramkram!
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-07-29 21:47:57 följande:

    Stödet som finns här är verkligen ovärdeligt! <3

    Ja, jag har ju velat ha barn sedan jag var 28-29 år, så också sett mina vänner först få ett barn och sen ett barn till och ibland ett till. Var jobbigt där några år, sen var det kompisgänget färdiga med barnaskapandet, så fick en liten paus. Men nu börjar mina mest barnskeptiska vänner också få barn. Och så klart har det börjat lite yngre tjejer på mitt jobb sista året, så nu är två föräldralediga och tre gravida.

    Ohh well, nya tag imorgon! Allt löser sig och vi kommer också få våra barn <3 Sov så gott kära vän!


    Känner likadant! <3 :)

    Känner igen det där.. jag har ju visserligen velat ha barn sen jag var ett själv, men drivet blev tokstarkt när jag kom upp runt 23 och bekanta började gifta sig och skaffa barn. Ååh, vad avis jag var! Men mina ex ville aldrig ha barn (med mig visade det sig), så jag fick ju snällt vänta tills min underbara make kom in i mitt liv, men det segar ju sig ändå. :P Nu har jag bara en vän kvar utan barn, och hon vill inte ha några alls så det har vi ju inte riktigt gemensamt.

    Men ja, du har ju rätt. ;) Klart vi får det! Fick tom en tarotläsning i början på sommaren som sa att i slutet av sommaren skulle mina drömmar gå i uppfyllelse. :P Så augusti låter ju bra, eller hur? ;)

    Sov så gott du med, kramar!
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-07-29 22:29:48 följande:
    Nä, var det ändå såpass när nu så hade jag nog siktat på att ta ett runt lunch imorgon tror jag. Men skulle du vänta till 15 så är nog det rätt okej med, borde bli positivt imorgon oavsett!

    Ja, hittade ett recept som var väldigt nyttigt, och de blev väldigt goda så de lär gå åt. Kan äta dem till frukost dessutom! :D

    Här har det blåst och regnat om vartannat. Såg solen titta fram några sekunder, men inte mycket mer än så. Men såg också att det skulle bli fint till helgen, borde ut och plocka blåbär innan de vissnar. :)

    Kramkram!

    Då gör jag så :)
    Är så himla nybörjare på det.. så läser man, och någon skriver att dom missar peak på ett par h och en annan skriver att de har positivt test i 2 dagar.. så ja, en riktig djungel. Men spännande iallafall!

    Åh, det lät smarrigt! har inte hunnit kolla länken än! Men ska absolut göra! Perfekt att kunna äta så gott till frukost ju <3 

    Det låter som en bra ide tycker jag med att plocka blåbär!! ;P


    Såg förresten att du velat ha barn sen du själv var barn, jag med! Mamma  trodde alltid jag skulle bli en riktigt ung mamma. Men även om livmodern alltid skrikit är jag såklart glad att jag inte lyssnade på min skrikande livmoder utan väntade tills jag hittade min drömprins och vi sen fick vår dotter!
    När träffade du din man? (du kanske har skrivit men isf glömt, förlåt)
    Asså du anar inte vad det värker i mig för både dig och Jenzia. shit vad jag verkligen unnar er att snart få bli mammor!!!! Det kommer ni ju såklart att bli, men jag vill och hoppas med hela mitt väsen att det ska vara er tur NU!! Spännande med tarotkorten, jag tycker slutet av sommaren är denna månaden!! <3

    godnatt och stor kram till er båda <3

  • Apoapo

    31/7 -1/8 Kinder 32 år. första barnet

    Mangon. 29år. Tredje barnet.

    1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

    2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

    3/8,My871,33år,femte barnet

    4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

    5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

    7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

    8/8, Cassus, 32 år, första barnet

    8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

    9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

    9/8 Amidina, 34 år, första barnet

    9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

    9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

    10/8 saraama, 30 år, andra barnet

    11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

    11/8 Canama, 31 år, andra barnet

    11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

    12/8 Msofie, 24 år, första barnet

    12/8 mammatilltvå, 3e barnet

    14/8 Hoppas ändå, 35 år, 5e barnet

    15/8 Link92, 28 år, första barnet

    16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

    16/8 Myran1234, första barnet

    17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

    18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

    19/8 Linjana, 28 år, första barnet

    19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

    21/8 lariz, 24 år, andra barnet

    24/8 apoapo 35 år. Tredje barnet.

    25/8 Talanda, 31 år, första barnet

    26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

    28/8 apan95, 24 år, första barnet

    28/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet

  • ellie86

    Jag som hade en mystisk temphöjning här om dagen kan rapportera att tempen sjönk något igen... Men nu igår och idag har jag haft fertilt sekret!! Tror bara att det är ni som kan förstå vilken härlig känsla det är att få lite någorlunda tydliga signaler från sin kropp, har inte sett något tydligt sekret det senaste halvåret typ! Tror att jag ska börja äl-testa två gånger om dagen nu för säkerhets skull, även om det känns som en sån besvikelse nu varje gång strecket är så svagt på dem. Men jag hoppas att det vänder snart!

    (Hann inte vara inne på FL sen i förrgår så känner att jag har en del att läsa ikapp nu)

Svar på tråden BIM Augusti 2020