• Baconpie

    Försök med första barnet - BIM augusti 2020

    Tycker det varit fint att följas åt med andra första barns-försökare, så gör därför en ny tråd för augusti.

    Baconpie, 35 år, BIM 18/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-29 09:07
    30/7 Blanket, 34 år
    31/7 - 1/8 Kinder 32 år
    2/8 Jenzia, 36 år
    11/8 minisessan 30år
    18/8 Baconpie, 35 år
    BIM? Link92, 28 år
    Anonym (Tiima­) ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-29 09:10
    30/7 Blanket, 34 år
    1/8 Kinder 32 år
    BIM 2/8, Darnell, 30 år
    2/8 Jenzia, 36 år
    11/8 minisessan 30år
    15/8 Anonym (Tiima­) 30 år
    15/8 Link92, 28 år
    18/8 Baconpie, 35 år

  • Svar på tråden Försök med första barnet - BIM augusti 2020
  • Link92
    Baconpie skrev 2020-08-03 09:50:17 följande:

    Ja, sexigt är det inte direkt.. men tycker ändå det kan  göras rätt intimt. :)

    Knepigt att bo nära föräldrarna under fertila veckan, inte direkt som att man vill hoppa över att prova en månad heller. Perfekt då att hitta något om funkar! 

    Verkligen kul att vara i samma fas. Jag känner inget hittills, men jag gissar att om en vecka kommer jag vara skengravid.. som vanligt veckan innan mens.. haha.  

    Vi bor i en mellanstor stad, vi har försökt ett halvår, men har egentligen bara hittat ägglossningen 3 gånger (har PCO). Hur länge har ni försökt? Är svårt att hålla isär i trådarna när det blir många poster. :)


    Ja får vi anledning att testa under mer privata omständigheter kanske det kan kännas mer intimt som du säger! :)

    Nej jag har bara väldigt känsliga bröst som vanligt efter ÄL. Skulle kunna gå på det istället för att tempa, slår aldrig fel!

    Vi är 28 år, bor i en kuststad i Norrland, jag tog ut min Mirena i juni 2019 och har försökt sedan dess, min ägglossning kom igång på direkten så vi är inne på försök 14 nu. Tar det sig inte denna gång ska vi kontakta regionen för att göra en utredning. Min man har problem med trång förhud (men vill inte operera sig) så vi får sällan till det mer än en eller två gånger under fertila perioden.
  • Link92
    Anonym (Tiima) skrev 2020-08-03 11:13:02 följande:

    Vi har bara försök 2 ggr! Vi bestämde oss att försök förra månaden men pressen blev för stor för min man, så vi fick inte till det under den ägglossningen. Det var innan vi kände till heminsemination, så det här känns mer som vårt första försök. Men som så många andra har jag en magkänsla att jag kommer ha svårt att bli gravid. Så många i min omgivning som kämpat länge. Men försöker tänka att det blir när det blir. Vi är 30 år och har ingen stress egentligen! Bara längtan :) Hur länge har ni försökt?


    Se vad jag svarade Baconpie ovan! :)

    Jag är ganska stressad över att inget fäster, yngre syskon och massa kompisar har fått barn under 2020 eller ska ha 2021 och jag känner mig så himla efter. :( Flera vänner börjar få sitt andra eller tredje nu. Har egentligen varit redo för barn sedan vi var 24 och jag ångrar att vi tänkte få allt ordnat med jobb och större bostad innan vi började försöka. Skulle bara kört på, eller iallafall inte satt in en ny spiral när den första skulle bytas ut..
  • Anonym (Kinder)
    Steeph skrev 2020-08-03 14:15:33 följande:

    Alltså dagarna fram till ägglossning går ju såååååå sakta. Någon mer som väntar in ägglossningen?

    Är bara på cd6 haha. Får hoppas ÄL kommer om 9-10 dagar.


    Jag är å CD4 . Roligt att vi är ungefär i samma fas! Jag tycker det går rätt fort dock! ;) snart så! Ska du testa med test eller hur lägger du upp det den här månaden? Vilken dag tror du att du kommer ägglossa?
  • Steeph
    CairoCarro skrev 2020-08-03 14:49:00 följande:

    Ja fy fabian.. Jag väntar och väntar på att blinkande smileyn ska bli stilla, vilket på mitt test betyder LH-peak och inte bara ökat östrogen.. trodde det skulle komma nu i morse men var bara den satans blinkande smileyn än haha.. suck!


    Åh jag förstår... jag brukar också köra dom med dubbelindikator hihi. Hoppas hoppas LH peakar snart!!
  • Steeph
    Anonym (Kinder) skrev 2020-08-03 18:15:58 följande:

    Jag är å CD4 . Roligt att vi är ungefär i samma fas! Jag tycker det går rätt fort dock! ;) snart så! Ska du testa med test eller hur lägger du upp det den här månaden? Vilken dag tror du att du kommer ägglossa?


    Härligt ja jag kommer börja testa på dag 10 tror jag. Hoppas få ÄL runt dag 15 Tar rosenrot denna cykeln så vi får se När brukar du få ÄL?
  • Anonym (Kinder)
    Steeph skrev 2020-08-03 19:09:24 följande:

    Härligt ja jag kommer börja testa på dag 10 tror jag. Hoppas få ÄL runt dag 15 Tar rosenrot denna cykeln så vi får se När brukar du få ÄL?


    Hoppas rosenrot funkar för er! Okej jag är lite osäker eftersom jag brukar ha ägglossning på dag 17 men hade på dag 14 sist av någon anledning så nu känner jag ju att jag måste utgå från att dag 14 är rimlig. Då börjar jag nog dag 11 och testa kanske. Beror lite på hur symptomen är. :)
  • CairoCarro
    Steeph skrev 2020-08-03 19:08:06 följande:

    Åh jag förstår... jag brukar också köra dom med dubbelindikator hihi. Hoppas hoppas LH peakar snart!!


    Ja, dom är bra! :) Ja, nu börjar man bli paranoid och tänka att det kanske inte blir nån denna månaden bara pga mf, haha.. men tyckte jag började känna nåt på vänster sida nu.

    Brukar du känna när du har ÄL och på vilken sida?
  • Anonym (Tiima)
    Link92 skrev 2020-08-03 17:29:26 följande:

    Se vad jag svarade Baconpie ovan! :)

    Jag är ganska stressad över att inget fäster, yngre syskon och massa kompisar har fått barn under 2020 eller ska ha 2021 och jag känner mig så himla efter. :( Flera vänner börjar få sitt andra eller tredje nu. Har egentligen varit redo för barn sedan vi var 24 och jag ångrar att vi tänkte få allt ordnat med jobb och större bostad innan vi började försöka. Skulle bara kört på, eller iallafall inte satt in en ny spiral när den första skulle bytas ut..


    Jag förstår känslan av att känna att man ligger efter. Är också omringad med vänner som är inne på barn nr 2 eller 3. Men vi har gjort som er, väntat på "rätt" läge, med jobb och boeende. Känner också en stress kring det, att tänk om vi väntat för länge, men samtidigt tror jag att vi behöve den tiden för att vi skulle bli mer redo. Vi är sånna personer som vill känna trygghet och stabilitet, så det känns ändå som rätt beslut!
  • Steeph
    Anonym (Kinder) skrev 2020-08-03 19:16:24 följande:

    Hoppas rosenrot funkar för er! Okej jag är lite osäker eftersom jag brukar ha ägglossning på dag 17 men hade på dag 14 sist av någon anledning så nu känner jag ju att jag måste utgå från att dag 14 är rimlig. Då börjar jag nog dag 11 och testa kanske. Beror lite på hur symptomen är. :)


    Åh okej! Ja det förstår jag min kan också hoppa några dagar så det gäller att hålla koll
  • Steeph
    CairoCarro skrev 2020-08-03 20:11:58 följande:

    Ja, dom är bra! :) Ja, nu börjar man bli paranoid och tänka att det kanske inte blir nån denna månaden bara pga mf, haha.. men tyckte jag började känna nåt på vänster sida nu.

    Brukar du känna när du har ÄL och på vilken sida?


    Åh håller tummarna!!

    Jag brukar få molvärk och ?konstig? känsla i tjejmagen. Kan även få huvudvärk dagarna innan. Sen precis på ägglossningsdagen brukar jag få en kortare stund när känslan är som mensvärk och mer knivskarp smärta.
Svar på tråden Försök med första barnet - BIM augusti 2020