• Anonym (Nappflaskan)

    Vi ska starta familj. Nu!

    En tjej skriver såhär "Du ska vilja och vara redo för att bilda familj inom en ganska snar framtid. "

    Vad tror vi om den tjejens chanser att killar blir sugna på att skriva till henne?

  • Svar på tråden Vi ska starta familj. Nu!
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-15 08:00:13 följande:

    Och killar ser framför sig hur allt ska skyndas och hastas fram. Jag själv skulle bli väldigt avtänd av det.

    3 år? Det är nog för lång tid att vänta för de flesta tjejer.


    Du vet, vi gjorde något som är ganska fantastiskt, du borde prova.

    Vi pratade med varandra om barn och vilka tankar vi hade där och la upp en plan. Vi ville bo ihop först och känna varandra bättre innan vi fick barn. 3-5 år var en lagom tidsperiod som ändå var ganska nära i tiden.

    En desperat tjej som vill ha barn nästa månad, det är hon som inte säger något alls om barn och lurar i dig att hon äter piller.....
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-15 08:00:13 följande:

    Och killar ser framför sig hur allt ska skyndas och hastas fram. Jag själv skulle bli väldigt avtänd av det.

    3 år? Det är nog för lång tid att vänta för de flesta tjejer.


    Du vet, vi gjorde något som är ganska fantastiskt, du borde prova.

    Vi pratade med varandra om barn och vilka tankar vi hade där och la upp en plan. Vi ville bo ihop först och känna varandra bättre innan vi fick barn. 3-5 år var en lagom tidsperiod som ändå var ganska nära i tiden.

    En desperat tjej som vill ha barn nästa månad, det är hon som inte säger något alls om barn och lurar i dig att hon äter piller.....
  • Anonym (Nappflaskan)
    Anonym (Erika) skrev 2020-07-15 08:12:00 följande:
    Du vet, vi gjorde något som är ganska fantastiskt, du borde prova.

    Vi pratade med varandra om barn och vilka tankar vi hade där och la upp en plan. Vi ville bo ihop först och känna varandra bättre innan vi fick barn. 3-5 år var en lagom tidsperiod som ändå var ganska nära i tiden.

    En desperat tjej som vill ha barn nästa månad, det är hon som inte säger något alls om barn och lurar i dig att hon äter piller.....
    Det är säkert fantastiskt, men jag är för gammal.
    Och när jag var yngre och kunde tänka mig barn så skulle jag velat ha haft ett liv med henne, innan barn ens blev aktuellt.
  • Anonym (Juli)
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-15 08:04:46 följande:

    Ja, de som inte har nåt emot att hon ska bestämma allt. Kul liv liksom.


    Men hon skriver ju så för att hitta en man med samma mål. Då är det inte hon som bestämmer utan de är överens redan från början. Vill du inte ha barn så ska du givetvis inte kontakta henne.

    Jag förstår inte vad ditt problem är. Stör det dig att det finns människor som vill bilda familj?
  • Fjäril kär
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-15 08:04:46 följande:

    Ja, de som inte har nåt emot att hon ska bestämma allt. Kul liv liksom.


    Men lägg av. Vad är problemet? Hon är den som kommer att bli gravid, det har hon rätt att vilja bli. Eller är det bättre att hon ljuger?

    Däremot fattar jag inte alla killar som ligger runt utan skydd och blir förbannad på tjejen för att hon blir gravid och trodde att han kan bestämma abort. DET är ett way mycket större problem.
  • Anonym (Nappflaskan)
    Fjäril kär skrev 2020-07-15 08:14:53 följande:
    Men lägg av. Vad är problemet? Hon är den som kommer att bli gravid, det har hon rätt att vilja bli. Eller är det bättre att hon ljuger?

    Däremot fattar jag inte alla killar som ligger runt utan skydd och blir förbannad på tjejen för att hon blir gravid och trodde att han kan bestämma abort. DET är ett way mycket större problem.
    Man ser det redan på hur hon formulerar sig. "Du ska". Det säger det mesta.
  • Anonym (Juli)
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-15 08:14:40 följande:

    Det är säkert fantastiskt, men jag är för gammal.

    Och när jag var yngre och kunde tänka mig barn så skulle jag velat ha haft ett liv med henne, innan barn ens blev aktuellt.


    Om en kvinna är typ 30 och över finns inte tid att ha ett liv tillsammans först. Du kanske missat det, men fertiliteten har ett bästföredatum. Jag tycker att man ofta ser att när folk över 30 träffas och blir kära går det rätt fort med ihopflytt och barn (om de vill och kan få). Det brinner ju liksom i knutarna då, i synnerhet om man önskar fler än ett barn.
  • Fjäril kär
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-15 08:14:40 följande:

    Det är säkert fantastiskt, men jag är för gammal.

    Och när jag var yngre och kunde tänka mig barn så skulle jag velat ha haft ett liv med henne, innan barn ens blev aktuellt.


    Du är alltså gammal, barnlös och bitter...
  • Anonym (Juli)
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-15 08:16:31 följande:

    Man ser det redan på hur hon formulerar sig. "Du ska". Det säger det mesta.


    Vad säger det dig?

    Mig säger det att barn är viktigt för henne och att hon vill träffa en man som känner likadant. Jag hade en kompis med stor barnlängtan redan som typ 25-åring. Han hade säkert gärna kontaktat en sån tjej.

    Men, som sagt, ingen tvingar dig att inleda ett förhållande med kvinnan i fråga, så vari ligger ditt problem?
  • Anonym (Nappflaskan)
    Anonym (Juli) skrev 2020-07-15 08:21:04 följande:
    Om en kvinna är typ 30 och över finns inte tid att ha ett liv tillsammans först. Du kanske missat det, men fertiliteten har ett bästföredatum. Jag tycker att man ofta ser att när folk över 30 träffas och blir kära går det rätt fort med ihopflytt och barn (om de vill och kan få). Det brinner ju liksom i knutarna då, i synnerhet om man önskar fler än ett barn.
    Mår illa när jag tänker på sån stress.
Svar på tråden Vi ska starta familj. Nu!