• Anonym (Nappflaskan)

    Vi ska starta familj. Nu!

    En tjej skriver såhär "Du ska vilja och vara redo för att bilda familj inom en ganska snar framtid. "

    Vad tror vi om den tjejens chanser att killar blir sugna på att skriva till henne?

  • Svar på tråden Vi ska starta familj. Nu!
  • Anonym (Nappflaskan)
    Fjäril kär skrev 2020-07-15 08:22:40 följande:
    Du är alltså gammal, barnlös och bitter...
    Nu har du kört ner i diket igen, som vanligt.
  • Anonym (Nappflaskan)
    Anonym (Juli) skrev 2020-07-15 08:26:05 följande:
    Vad säger det dig?

    Mig säger det att barn är viktigt för henne och att hon vill träffa en man som känner likadant. Jag hade en kompis med stor barnlängtan redan som typ 25-åring. Han hade säkert gärna kontaktat en sån tjej.

    Men, som sagt, ingen tvingar dig att inleda ett förhållande med kvinnan i fråga, så vari ligger ditt problem?
    En kvinns som säger eller skriver "du ska", hon vill styra.
    It's her way or the highway.

    Ok, du hade en kompis som gärna kontaktat en sån tjej.
    Tror du att de flesta killar är så?
  • Fjäril kär
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-15 08:31:42 följande:

    Nu har du kört ner i diket igen, som vanligt.


    Du körde i diket redan vid trådstarten
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-15 08:29:48 följande:

    Mår illa när jag tänker på sån stress.


    Men du slipper ju så varför är det sånt problem för dig?
  • CitronTulo
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-15 08:14:40 följande:
    Det är säkert fantastiskt, men jag är för gammal.
    Och när jag var yngre och kunde tänka mig barn så skulle jag velat ha haft ett liv med henne, innan barn ens blev aktuellt.
    Hon skriver så för att killar som du, som inte vill ha familj och barn, inte ska behöva ödsla någon tid (varken din eller hennes).
    Om det är så hon känner, men inte skrivit det.. då hade du skrivit till henne kanske, ni hade dejtat ett tag och sedan hade detta kommit upp.. på vilket sätt hade det varit bättre?

  • Anonym (Nappflaskan)
    CitronTulo skrev 2020-07-15 08:42:15 följande:
    Hon skriver så för att killar som du, som inte vill ha familj och barn, inte ska behöva ödsla någon tid (varken din eller hennes).
    Om det är så hon känner, men inte skrivit det.. då hade du skrivit till henne kanske, ni hade dejtat ett tag och sedan hade detta kommit upp.. på vilket sätt hade det varit bättre?
    Jag skulle inte ha skrivit till henne alls, då hon vill ha barn.
  • Anonym (Steff)

    Varför tycker du det är fel att vara tydlig med vad man vill? Det är väl bara bra så undviker man missförstånd och att slösa varandras tid.

    Eftersom hon skriver ska så vill hon inte ha någon som inte passar in. Hade hon skrivit ett mjukare ord som tex bör så öppnar hon för att det inte är så viktigt och att andra också kan skriva. Ser du skillnaden och hur det kan leda till missförstånd?

  • Anonym (Nappflaskan)
    Anonym (Steff) skrev 2020-07-15 08:48:18 följande:

    Varför tycker du det är fel att vara tydlig med vad man vill? Det är väl bara bra så undviker man missförstånd och att slösa varandras tid.

    Eftersom hon skriver ska så vill hon inte ha någon som inte passar in. Hade hon skrivit ett mjukare ord som tex bör så öppnar hon för att det inte är så viktigt och att andra också kan skriva. Ser du skillnaden och hur det kan leda till missförstånd?


    Jag reagerar på när tjejer "du ska".
    Då känner jag direkt nej, det ska jag inte.
    Hur känner du när en kille säger "du ska"?
  • Anonym (Nappflaskan)

    Jag har träffat den typen av tjejer förut. "Du ska".
    De ville styra och ställa, lite köra över folk-stilen, svårt att lyssna på andra.
    Allt på hennes villkor.

  • Anonym (Juli)
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-15 08:51:46 följande:

    Jag reagerar på när tjejer "du ska".

    Då känner jag direkt nej, det ska jag inte.

    Hur känner du när en kille säger "du ska"?


    Men hon skriver inte till dig. Varför tar du åt dig? Det är en profiltext formulerad för att såna som du inte ska höra av sig. Hon är fullkomligt ointresserad av dig och vill inte att du kontaktar henne. Är det där skon klämmer?
Svar på tråden Vi ska starta familj. Nu!