• Kriss90

    tjejer vill igentligen inte ha bra killar.

    tjejer vill inte ha en bra kille, faktum är att tjejer tänder på killar som behandlar dem illa, varför är så många tjejer i såna giftiga förhållanden med en kille som missbrukar dem, är instabila och helt tomma i huvudet?

    Detta är tydligt här på familjeliv, man ser om och om igen trådar om där tjejen är i ett giftigt förhållande och skyller allt på killen och undrar varför han beter sig som han gör, och hon vägrar inse att kan det faktiskt vara hennes egna fel att hon är ihop med honom.

    Jag tycker då att tjejer inte förtjänar en bra kille, för ni kan inte ta ansvar för er själva och kontrollera era impulser och känslor, ni säger att ni vill ha en bra kille som är omtänksam och allt men ändå blir ni ihop med bad boys.

    Ni får skylla er själva

  • Svar på tråden tjejer vill igentligen inte ha bra killar.
  • Tecum
    Embla twopointoh skrev 2020-07-18 13:18:52 följande:
    Psykopater och narcissister är inte sällan oerhört socialt kompetenta och är skickliga på att dölja sina giftiga personligheter bakom trevliga ytor. Det handlar alltså inte om att vara dålig på att döma karaktärer, i alla fall inte alltid.

    Det låter mest som om du är bitter, och försöker skylla din avsaknad av partner på att alla kvinnor egentligen inte vill ha "bra killar" (underförstått: sådana killar som du själv). Bitterhet är inte direkt en tilldragande egenskap för kvinnor.

    Och, innan du i din bitterhet börjar anklaga mig, så har jag aldrig själv "gått på" en "giftig kille".
    Men när en man är "oerhört socialt kompetent" är det ett varningstecken i sig som borde göra kvinnor misstänksamma, i synnerhet kvinnor som tidigare varit i en destruktiv relation. För det är ju som du skriver vissa män är väldigt manipulativa och har lärt sig hur man ska göra. Därför borde kvinnor också lära sig att avvakta med sådana män, tolka tecken och lära känna dem extra väl innan man går vidare till samboskap och barn. Om möjligt kolla upp deras bakgrund.
  • Anonym (vad är en bra kille?)
    Kriss90 skrev 2020-07-18 14:12:15 följande:
    Nej det verkar bara som att du skyller allt på män och får kvinnor att framstå som perfekta varelser, nej jag köper det inte.
    Din förlust!
  • Kriss90
    Anonym ("Snäll kille") skrev 2020-07-18 14:44:08 följande:

    Ännu en "Snäll kille" som inte är ens en hufsad person som hatar kvinnor. Jobba på dig själv istället.


    Jag antar att du nu syftar på "nice guy" typen, jag är ingen nice guy, snäll är jag mot alla som är snälla mot mig.
  • Kriss90
    Anonym (vad är en bra kille?) skrev 2020-07-18 14:53:10 följande:
    Din förlust!
    Du säger att du är perfekt eller? det här är problemet med tjejer, ni tror att ni är så himla bra när ni egentligen inte är det.

    ni vägrar se era egna brister och skyller allt på män istället, för vi vet att det är lättare att skylla på andra än sig själv ;)
  • Anonym (olika)

    Många killar som senare visar sig vara svin har ju dolt den sidan för kvinnan flera månader in i förhållandet. När han då börjar visa sin sanna natur är kvinnan redan head of heels in love och mannens bra sidor sitter kvar i huvudet på henne och hon fokuserar på det bra och fortsätter hoppas på att han ska förändras tillbaka till mannen som hon först träffade och blev förälskad i. 

    Gällande män som misshandlar sina kvinnor följer dessa ofta mönstret Embla skrev som ännu igen inte handlar om att kvinnor väljer/vill ha dåliga män. 

    Många tjejer som mår dåligt och har dålig självkänsla accepterar att män behandlar dem dåligt eftersom de inte tror att de förtjänar bättre. Detta som många pick up artister försöker utnyttja. Man lär ut till killar att försöka sänka tjejens självförtroende så att hon tänker lågt om sig själv och att killen är bättre och allt hon förtjänar. 

    Men sedan finns det dessa sviniga players som det bara SKRIKER asshole från första sekund om och dit flockas många tjejer ändå. Den typen av killar man ser på Paradise hotel som Mcuze, Jeppe Johansson, Marcelo och Smail. Saken är ju den att dessa killar har många väldigt attraktiva egenskaper. De är snygga, muskulösa, sociala, självsäkra, ofta väldigt roliga, charmiga, manliga, väldigt uppvaktande och flirtiga osv. Saker som rätt naturligt drar till sig tjejer. Men som sagt det skriker ju verkligen svin om dem och tjejerna ser hur de behandlar andra tjejer samt de själva dåligt och fortsätter sukta efter dem.. Jag tror vissa tjejer faller för allt det andra och helt enkelt sväljer det dåliga men en del tror jag även gillar rullochdalbanan som dessa killar bjuder på. Alla upp- och nedsvängar i känslorna. Ofta väldigt djupa starka högpunkter men även lika starka nedgångar. Det är spännande och inte tråkigt. 

  • Anonym (vad är en bra kille?)
    Kriss90 skrev 2020-07-18 15:07:02 följande:
    Du säger att du är perfekt eller? det här är problemet med tjejer, ni tror att ni är så himla bra när ni egentligen inte är det.

    ni vägrar se era egna brister och skyller allt på män istället, för vi vet att det är lättare att skylla på andra än sig själv ;)
    Det går inte att argumentera med dig eftersom du inte ser längre än din egen snäva box. Har du aldrig reflekterat över mäns våldsamheter, kriminaliteten i samhället osv? Kan du inte se att män står för mer otrygghet och våld i samhället än kvinnor och att vi alla skulle må bättre av minskat våld och snällare män. Ett samhälle där vi alla vågade gå hem tryggt på kvällarna, och inte behövde oroa oss för terrorattentat, män som rånar, skjuter, våldtar våra barn i parker, på dagis, på nätet, i motionsspår osv. Ser du inte alls detta som problem?

    Jag har aldrig hävdat att jag är perfekt, var läser du det? Jag bara bemötte din TS med ett antal argument för varför det finns för många dåliga män i världen, för att de bra skulle räcka till alla kvinnor. I vissa kulturer är det dessutom belönat att vara ondskefull och maktfullkomlig. Kvinnor har många faktorer att kalkylera med i valet av en man. Livet kan stå på spel. Hur ofta hör du mäns bekymra sig över att bli dödade av sin kvinna och misshandlade?

    Vad är det som gör dig så bra om jag får fråga. Vad har du att erbjuda som inte en s k "dålig man" i dina ögon har?
    Vad är din dragningskraft? Är du snygg, intressant, välklädd, rolig, omvårdande, äventyrlig, bra i sängen, trygg?...

  • Anonym (oo)
    Kriss90 skrev 2020-07-18 12:37:03 följande:

    tjejer vill inte ha en bra kille, faktum är att tjejer tänder på killar som behandlar dem illa, varför är så många tjejer i såna giftiga förhållanden med en kille som missbrukar dem, är instabila och helt tomma i huvudet?

    Detta är tydligt här på familjeliv, man ser om och om igen trådar om där tjejen är i ett giftigt förhållande och skyller allt på killen och undrar varför han beter sig som han gör, och hon vägrar inse att kan det faktiskt vara hennes egna fel att hon är ihop med honom.

    Jag tycker då att tjejer inte förtjänar en bra kille, för ni kan inte ta ansvar för er själva och kontrollera era impulser och känslor, ni säger att ni vill ha en bra kille som är omtänksam och allt men ändå blir ni ihop med bad boys.

    Ni får skylla er själva


    Du börjar bli tröttsam med dina trådar, på liknande teman. Vi har fattat att du är missnöjd med livet men för den skull behöver du inte påstå sker som inte är sanningar. Vissa kvinnor kanske gör så, men flertalet inte. Om alla tjejer enbart sökte sig till elaka killar skulle det inte finnas några lyckliga relationer - vilket det gör. 

    Och vad som skrivs på familjeliv är knappast en måttstock för hela landet. Det finns väl ett par tusen medlemmar här bara, många som skriver i relationsproblem, är ju just de som har relationsproblem. Har man det bra skriver man inga trådar. Så kanske en promille av folk i Sverige skriver här - du fattar väl att det inte går att dra slutsatser på det? 

    Jag får anta av din text att du kategoriserar dig själv i gruppen "bra killar"? Men, ut och visa det då och gnäll inte här. 
  • Kriss90
    Anonym (vad är en bra kille?) skrev 2020-07-18 15:32:44 följande:
    Det går inte att argumentera med dig eftersom du inte ser längre än din egen snäva box. Har du aldrig reflekterat över mäns våldsamheter, kriminaliteten i samhället osv? Kan du inte se att män står för mer otrygghet och våld i samhället än kvinnor och att vi alla skulle må bättre av minskat våld och snällare män. Ett samhälle där vi alla vågade gå hem tryggt på kvällarna, och inte behövde oroa oss för terrorattentat, män som rånar, skjuter, våldtar våra barn i parker, på dagis, på nätet, i motionsspår osv. Ser du inte alls detta som problem?

    Jag har aldrig hävdat att jag är perfekt, var läser du det? Jag bara bemötte din TS med ett antal argument för varför det finns för många dåliga män i världen, för att de bra skulle räcka till alla kvinnor. I vissa kulturer är det dessutom belönat att vara ondskefull och maktfullkomlig. Kvinnor har många faktorer att kalkylera med i valet av en man. Livet kan stå på spel. Hur ofta hör du mäns bekymra sig över att bli dödade av sin kvinna och misshandlade?

    Vad är det som gör dig så bra om jag får fråga. Vad har du att erbjuda som inte en s k "dålig man" i dina ögon har?
    Vad är din dragningskraft? Är du snygg, intressant, välklädd, rolig, omvårdande, äventyrlig, bra i sängen, trygg?...
    Tjejer är inte fysiskt våldsamma dem är istället psykiskt våldsamma, ni tar till med mentalt våld istället, manipulerar, frestar, retar, ignorerar, och säger inte vad man gjort för fel t.ex, dessa är exempel bara.

    Mina dragningskrafter? intressant, men det beror på vad du tycker är intressant, hyfsad välklädd skulle jag väl säga, rolig har jag fått höra men det är subjektivt, men allt det här verkar inte spela någon roll för jag är inte lång eller snygg.
  • Kriss90
    Anonym (oo) skrev 2020-07-18 15:35:53 följande:
    Du börjar bli tröttsam med dina trådar, på liknande teman. Vi har fattat att du är missnöjd med livet men för den skull behöver du inte påstå sker som inte är sanningar. Vissa kvinnor kanske gör så, men flertalet inte. Om alla tjejer enbart sökte sig till elaka killar skulle det inte finnas några lyckliga relationer - vilket det gör. 

    Och vad som skrivs på familjeliv är knappast en måttstock för hela landet. Det finns väl ett par tusen medlemmar här bara, många som skriver i relationsproblem, är ju just de som har relationsproblem. Har man det bra skriver man inga trådar. Så kanske en promille av folk i Sverige skriver här - du fattar väl att det inte går att dra slutsatser på det? 

    Jag får anta av din text att du kategoriserar dig själv i gruppen "bra killar"? Men, ut och visa det då och gnäll inte här. 
    Jag struntar i om du börjar tröttna, jag kommer skriva av mig hur mycket jag vill.
  • Anonym (Feltänkt)

    TS, ditt resonemang faller helt på det faktum att de flesta kvinnor inte lever i giftiga relationer. De flesta av oss lever med en hygglig man och känner inget behov av att diskutera vår relation på nätforum.

Svar på tråden tjejer vill igentligen inte ha bra killar.