• Norrlänning86

    BIM september 2020

    Mensen kom idag så nu hoppar vi på ett tredje försök för att skaffa syskon till barnen.

    Så här kan vi samlas vi som har BIM i september.

    Lycka till allihopa. :)

  • Svar på tråden BIM september 2020
  • Mamma91a

    Jag följer tråden, fick troligen ett tidigt missfall idag. 3 test visade positivt och i eftermiddags

    Kom klumpar och jag har sedan dess blödigt och haft så ont i rygg och mage.

    Jag är så rädd att 2 aborter jag tvingades till att göra förra året, ska ha

    Förstört för oss nu.

    Har alltid haft lätt att bli gravid och inte haft några problem.

    4/9 Intedensomärden, 32 år, tredje barnet

    5/9 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

    5/9 MsPinnipeds, 29 år, första barnet

    5/9 NiMi12, 41 år, andra barnet

    6/9 mammatill2, 28 år, tredje barnet

    7/9 Jojjo 87, 33 år, första barnet

    7/9 Amidina, 34 år, första barnet

  • Trean2021
    Amidina skrev 2020-08-11 10:31:15 följande:

    Usch, jäkla skit i så fall. :( Eller ja, oavsett med blödning egentligen. Jag har ju klumpar varenda mens numera (endometrios) och på mig gör de ont utav helvete..

    Jag tänker att om man verkligen vill ha barn så hittar man sätt att hantera sorgen som kommer när det inte blir månad för månad. För mig är det viktigt att komma ihåg att när östrogenet står som lägst så mår jag som sämst, men att ljusningen kommer några dagar efter mens. Då börjar östrot klättra igen och med det humöret och hoppet. Prata med din man och se om det finns något han kan göra för att underlätta när du blir så ledsen, och kom ihåg att sorg är en naturlig och behövlig del av livet, och inget man ska sträva efter att bli av med. :) <3 Många män är ju lite såna att de vill att man ska vara glad hela tiden och blir lätt lite rädda när man inte är det. ;)

    17 skulle jag säga är hur bra som helst! När jag jobbade på kontor sist kissade jag sista gången vid lunch ungefär och testade sen när jag kom hem vid 17. :) Fick alltid rättvisande på stickorna vid den tiden.

    Jag har BIM 7/9 tror jag, fick lite längre lutealfas den här gången så räknar på det. :) Du då?


    Ja fy fan för endometrios! Min mamma har det och usch vad tufft hon har haft det!

    Ja vi pratade lite nu under dagen så det känns lite bättre, känner mig redan taggad på kommande äl :) Tror dock på det du säger att män ibland bara tänker att vi ska vara så himla glada och positiva hela tiden! Hur hanterar din man allt under alla försök?

    Vad bra att kunna bolla med en expert :) då ska jag försöka testa innan lunch och sedan igen när jag kommer hem för att maxa!

    Enligt appen ska jag ha mens 8/9 vilket innebär 30 dagar så jag tänker mellan 6-8/9 men ska försöka att inte testa förrän 8/9 denna gång!
  • Trean2021
    Mamma91a skrev 2020-08-11 17:53:45 följande:

    Jag följer tråden, fick troligen ett tidigt missfall idag. 3 test visade positivt och i eftermiddags

    Kom klumpar och jag har sedan dess blödigt och haft så ont i rygg och mage.

    Jag är så rädd att 2 aborter jag tvingades till att göra förra året, ska ha

    Förstört för oss nu.

    Har alltid haft lätt att bli gravid och inte haft några problem.

    4/9 Intedensomärden, 32 år, tredje barnet

    5/9 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

    5/9 MsPinnipeds, 29 år, första barnet

    5/9 NiMi12, 41 år, andra barnet

    6/9 mammatill2, 28 år, tredje barnet

    7/9 Jojjo 87, 33 år, första barnet

    7/9 Amidina, 34 år, första barnet


    Vad tråkigt! Går igenom samma sak just nu och det är tufft! :(

    Enligt det jag har läst om abort ska det inte påverka chansen att bli gravid sen, om du alltid har haft lätt för att bli gravid är det nog bara så att kroppen stötte ut något som inte kanske var livsdugligt oftast är det så med missfall. Vet inte om det hjälper men den tanken har hjälpt mig nu med mitt missfall, att detta barn antagligen skulle ha varit väldigt sjukt om det fick komma till världen eller så skulle graviditeten ändå avbrutits bara senare.
  • Mamma91a
    Trean2021 skrev 2020-08-11 18:20:18 följande:

    Vad tråkigt! Går igenom samma sak just nu och det är tufft! :(

    Enligt det jag har läst om abort ska det inte påverka chansen att bli gravid sen, om du alltid har haft lätt för att bli gravid är det nog bara så att kroppen stötte ut något som inte kanske var livsdugligt oftast är det så med missfall. Vet inte om det hjälper men den tanken har hjälpt mig nu med mitt missfall, att detta barn antagligen skulle ha varit väldigt sjukt om det fick komma till världen eller så skulle graviditeten ändå avbrutits bara senare.


    Tack för lugnande ord, jag försöker tänka att det är bra att der sker nu så tidigt iallafall.

    Hoppas att vi får våra plus som stannar kvar snart
  • Maramba

    Jag hade tänkt ta rosenrot denna cykel men hittade inte burken hemma. Idag dök den upp men nu är jag redan på dag 5 i cykeln. Mensen pågår fortfarande. Någon som vet om det bara är att köra från idag eller om det är för sent och bättre att börja första dagen nästa cykel istället?

  • Jojjo87

    Har hela tiden haft i åtanke att inom ett år måste det ju gå, men nu när det har gått ett år och vi inte har lyckats bli gravida blir jag så less....

    Har innan varit hos gyn och fått standard svar: inga fel här, hem och ligg mer. Efter 1 år får man hjälp ( hade gått 10 månader då)

    Sen läser jag även här om andra som har försökt i 3 år.. TRE år...

    Känner bara att kvinnovården behöver sig ett jävla lyft, och dom skulle behöva en utbildning av Jenny Koos aka vulverine på Instagram.

    Vet inte vad jag ville med detta men behövde få ut lite frustration. OCH alla ni som försöker månad efter månad HEJJA ER, HEJJA OSS. <3

  • saraama

    Blir tredje försöket till barn nr 2 nu. Precis på gränsen att bim blir i september men är gärna med här :)

    1/9 saraama, 30 år, andra barnet

    4/9 Intedensomärden, 32 år, tredje barnet

    5/9 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

    5/9 MsPinnipeds, 29 år, första barnet

    5/9 NiMi12, 41 år, andra barnet

    6/9 mammatill2, 28 år, tredje barnet

    7/9 Jojjo 87, 33 år, första barnet

    7/9 Amidina, 34 år, första barnet

  • Mamma91a
    Maramba skrev 2020-08-11 21:34:45 följande:

    Jag hade tänkt ta rosenrot denna cykel men hittade inte burken hemma. Idag dök den upp men nu är jag redan på dag 5 i cykeln. Mensen pågår fortfarande. Någon som vet om det bara är att köra från idag eller om det är för sent och bättre att börja första dagen nästa cykel istället?


    Bara att köra på. Det är bra att börja redan innan så kör :)
  • Mamma91a
    Maramba skrev 2020-08-11 21:34:45 följande:

    Jag hade tänkt ta rosenrot denna cykel men hittade inte burken hemma. Idag dök den upp men nu är jag redan på dag 5 i cykeln. Mensen pågår fortfarande. Någon som vet om det bara är att köra från idag eller om det är för sent och bättre att börja första dagen nästa cykel istället?


    Rekommenderar även folsyra redan innan graviditet ;)
  • Entusiastisk

    Hoppar in här :)

    Försökt sen oktober men pga amning har kroppen fått kämpa i motvind så blir kanske egentligen 3e "riktiga" cykeln och försöket efter nedtrappningen av amning :)

    1/9 saraama, 30 år, andra barnet

    4/9 Intedensomärden, 32 år, tredje barnet

    5/9 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

    5/9 MsPinnipeds, 29 år, första barnet

    5/9 NiMi12, 41 år, andra barnet

    6/9 mammatill2, 28 år, tredje barnet

    7/9 Jojjo 87, 33 år, första barnet

    7/9 Amidina, 34 år, första barnet

    7/9 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

Svar på tråden BIM september 2020