• Norrlänning86

    BIM september 2020

    Mensen kom idag så nu hoppar vi på ett tredje försök för att skaffa syskon till barnen.

    Så här kan vi samlas vi som har BIM i september.

    Lycka till allihopa. :)

  • Svar på tråden BIM september 2020
  • NiMi12
    josgos skrev 2020-08-20 10:13:34 följande:

    Läser mycket spännande om kost som gör sekretet bättre och olika liggmetoder här, det är nytt för mig trots att jag redan har ett barn. :) 

    All respekt till er som kämpat länge för att bli gravida, så denna fråga är kanske inte riktad till er och vill inte trampa någon på tårna, men vore kul att höra om anledningen till att ni vill ha barn just nu? Någon som gärna vill ha barn innan nästa sommar, eller för att det känns som en bra ålder mellan syskon, eller för att man inväntat större bostad/nytt jobb eller något annat?

    Min egen situation är att vi gärna vill att vår snart 2-åring ska ha ett syskon och inte alltför långt efter heller. Min kropp har behövt återhämta sig efter förlossning och skador, annars hade vi kanske börjat tidigare. :) Och det känns som en majbebis vore perfekt, om man fick drömma!


    Min situation är att jag är 41 år och har en son på 15 månader. Jag trodde bara jag ville ha ett barn, men redan när han var tre månader kände jag att jag ville ha en till. Jag födde med urakut snitt och läkarna sa att jag måste vänta ett år innan jag blev gravid igen. Vi tjuvstartade i mars och plussade i maj. Tyvärr slutade det i mf i vecka 7. Är inte helt ovanligt i min ålder. Men läkaren sa att det bara var att köra igen. Jag är nu på tredje cykeln efter missfallet och har äl idag enligt CB digital. Jag hoppas det tar sig snart, tyvärr har jag åldern emot mig. Tur nog är mannen 7 år yngre :) BIM 5/9, två långa veckor dit :)
  • JordemorKattis

    Nu kom mensen. Får se om ägglossningen dyker upp om två veckor. Sådanfall blir BIM exakt samma som vår dotter. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det.

  • Soff

    Nejjjj ska ge oss på fjärde försöket nu och så känner jag att jag börjar bli sjuk.. Vill inte bli sämre så vi inte kan försöka, då måste vi vänta till nästa omgång :( känner mig jättematt och har ont i kroppen :(

  • Trean2021

    Första gången jag kör med älstickor. Fick lite högre imorse och nu lågt igen på eftermiddagen är det vanligt? En app säger att jag ska ha äl imorgon och en att jag ska få på tisdag. Vad tror ni?

  • Lillaälta
    Trean2021 skrev 2020-08-22 17:08:11 följande:

    Första gången jag kör med älstickor. Fick lite högre imorse och nu lågt igen på eftermiddagen är det vanligt? En app säger att jag ska ha äl imorgon och en att jag ska få på tisdag. Vad tror ni?


    Tips är clearblues ägglossningstest med smiley :) stickor tycker jag kan stegra upp och ner hela tiden under hela follikulärfasen. När brukar du ha stegring, vilken dag? :) har märkt att jag alltid har ungefär samma dagar.
  • Entusiastisk
    Trean2021 skrev 2020-08-22 17:08:11 följande:

    Första gången jag kör med älstickor. Fick lite högre imorse och nu lågt igen på eftermiddagen är det vanligt? En app säger att jag ska ha äl imorgon och en att jag ska få på tisdag. Vad tror ni?


    Lh varierar lite upp och ner under hela cykeln så det är helt normalt! Jag personligen tycker det är intressant att se stegringen när den väl kommer och sen följa den själv(därför föredrar jag stickor).. Men vill man bara ha svart på vitt och inte vill analysera själv så är ju digitala jätte bra.. Där får du positivt eller negativt och sen behöver man inte tänka mer på det :)

    Själv har jag aldrig lyckats fånga min peak varken på digitala eller stickor så även kostnaden för mig spelar in eftersom stickor är billigare så jag kan testa flera ggr/dag för att inte missa stegringen :)
  • Trean2021
    Entusiastisk skrev 2020-08-23 06:55:49 följande:

    Lh varierar lite upp och ner under hela cykeln så det är helt normalt! Jag personligen tycker det är intressant att se stegringen när den väl kommer och sen följa den själv(därför föredrar jag stickor).. Men vill man bara ha svart på vitt och inte vill analysera själv så är ju digitala jätte bra.. Där får du positivt eller negativt och sen behöver man inte tänka mer på det :)

    Själv har jag aldrig lyckats fånga min peak varken på digitala eller stickor så även kostnaden för mig spelar in eftersom stickor är billigare så jag kan testa flera ggr/dag för att inte missa stegringen :)


    Tack för svar! Det är som sagt första gången jag provar me ältester så vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig! Tog ett nu som enligt Premom var low men jag tycker det ser typ positivt ut. Tror ni det kommer bli positivt under dagen?

  • Trean2021
    Lillaälta skrev 2020-08-22 21:17:52 följande:

    Tips är clearblues ägglossningstest med smiley :) stickor tycker jag kan stegra upp och ner hela tiden under hela follikulärfasen. När brukar du ha stegring, vilken dag? :) har märkt att jag alltid har ungefär samma dagar.


    Ok! Om det inte tar sig denna månad för jag prova clearblue nästa ;) jag har aldrig kört med tester innan så jag har tyvärr ingen aning :(
  • Bäbiiiis
    Trean2021 skrev 2020-08-23 10:16:12 följande:

    Tack för svar! Det är som sagt första gången jag provar me ältester så vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig! Tog ett nu som enligt Premom var low men jag tycker det ser typ positivt ut. Tror ni det kommer bli positivt under dagen?


    Det ser absolut ut som att det är på väg att bli positivt. Det kan säkert bli under dagen.
  • me31

    Har haft en paus härifrån. Misslyckades precis med försök nr 23. Blev gravid på försök 10 men det slutade med missfall i vecka 7. Nu är det 13 försök utan resultat. Så fruktansvärt uppgiven. Vi har iaf nu äntligen fått telefontid den 8 september för påbörjan av utredning. (Har en dotter på 3,5 år sedan innan och därför har de sagt att vi inte får någon hjälp förrän efter vi försökt i ett år. Eftersom vi blev gravida på försök 10 eller kanske det var 11 och fick missfall så menade sjukvården att vi fick börja försöka ett år till innan de tänkte hjälpa). Nu har det alltså gått över två år sedan vi började försöka. Och jag vet, det finns många som försökt mycket längre än så men är så trött på att aldrig känna mig riktigt lycklig... Min dotter pratar varje dag om hur gärna hon också vill ha en bebis. Alla hennes vänner får ju... känner mig som den sämsta mamman i världen som inte kan ge henne det.

    Är 37 år och har BIM runt den 16 september skulle jag tro.

Svar på tråden BIM september 2020