• Norrlänning86

    BIM september 2020

    Mensen kom idag så nu hoppar vi på ett tredje försök för att skaffa syskon till barnen.

    Så här kan vi samlas vi som har BIM i september.

    Lycka till allihopa. :)

  • Svar på tråden BIM september 2020
  • Stickling
    Jojjo87 skrev 2020-09-04 11:12:36 följande:

    Det är rätt säkert så jag ställer in mig på att mensen ska komma :/ så dumt att jag inte vänta bara, blir dubbelt besviken nu. Först negativa testet sen vet jag att jag kommer bli super ledsen när mensen kommer!!! Att det skulle va såhär svårt att bli gravid hade jag ingen amning om innan vi börja :/ förlåt för negativiteten <3


    Du behöver absolut inte be om ursäkt. Förstår så väl din besvikelse; även om jag inte försökt lika länge som du, vet jag hur barnlängtan känns och hur ont det gör. Du skulle ju ha blivit besviken oavsett hur ett negativt besked kom, så försök att inte klandra dig själv för att du inte kunde vänta med att testa. Du har det tufft nog som det är. Kan tänka mig att denna månad blev extra tung också, om detta var försöket som avgjorde om ni skulle söka hjälp eller ej. Känner så med dig <3 Du får sörja detta och sen försöka hitta kraft att ta nästa steg. <3 Du känner säkert till podden Jag vill ha barn, men om inte, är det ett varmt tips. De pratar så fint om barnlängtan, sorgeprocessen det innebär att vara barnlös och ger råd om hur man hittar ork under resans gång.
  • Sertsb6688
    Jojjo87 skrev 2020-09-04 11:12:36 följande:

    Det är rätt säkert så jag ställer in mig på att mensen ska komma :/ så dumt att jag inte vänta bara, blir dubbelt besviken nu. Först negativa testet sen vet jag att jag kommer bli super ledsen när mensen kommer!!! Att det skulle va såhär svårt att bli gravid hade jag ingen amning om innan vi börja :/ förlåt för negativiteten <3


    <3 <3 <3 Känner så med dig! Jag & min partner försökte i nästan 2 år innan vi fick testa IVF. Då blev vi gravida. Längtan var så lång... jag har alltid drömt om att få bli mamma. Jag kände mig så ensam, värdelös och oduglig som kvinna. För många räckte det nästan bara att vifta med trosan så blev de gravida (såklart inte men kändes så). Jag gladdes med vänners barnbesked samtidigt som att det gjorde hålet i hjärtat större & större. Det var verkligen tufft.

    Men försök håll modet uppe. Var snäll mot dig själv. Ta hand om dig själv. Kanske börja göra lite saker som du mår extra bra av? Jag tror att det är viktigare än man kan föreställa sig.

    Men nu efter mitt älskade ivf-barn, så har hon fått en lillasyster (naturligt) & nu alltså ett till småsyskon på väg.

    På fertilitetsutredningen, så fick vi inga klara besked. Men genomspelningen i äggledarna gjorde så ont att jag höll på att tappa medvetandet. Så antagligen väldigt trång. Den vägen kunde jag kring gå med Ivf, sen kanske kroppen fick läka under graviditeten, och jag började visa tacksamhet mot mig själv. Sen gick det som sagt på naturlig väg. +att jag tror att bisolvon kanske underlättade denna gång då passagen i äggledarna blev bättre. Inte vet jag, men inbillar mig det.

    Din situation är säkert annorlunda. Men släpp inte hoppet <3 & var snäll mot dig själv. Förhoppningsvis vänder det snart. Tills dess kan jag VERKLIGEN rekommendera en fertilitetsutredning.

    Styrkekramar <3
  • LittleAngelbeat
    mangon skrev 2020-09-03 23:34:46 följande:

    Är det ngn mer här i tråden som har en liten hemma som är under året? :)


    Hej! Har en dotter på 10mån hemma (är som en 7mån då hon är född 3mån förtidigt )
  • NiMi12
    Sertsb6688 skrev 2020-09-04 11:57:04 följande:

    <3 <3 <3 Känner så med dig! Jag & min partner försökte i nästan 2 år innan vi fick testa IVF. Då blev vi gravida. Längtan var så lång... jag har alltid drömt om att få bli mamma. Jag kände mig så ensam, värdelös och oduglig som kvinna. För många räckte det nästan bara att vifta med trosan så blev de gravida (såklart inte men kändes så). Jag gladdes med vänners barnbesked samtidigt som att det gjorde hålet i hjärtat större & större. Det var verkligen tufft.

    Men försök håll modet uppe. Var snäll mot dig själv. Ta hand om dig själv. Kanske börja göra lite saker som du mår extra bra av? Jag tror att det är viktigare än man kan föreställa sig.

    Men nu efter mitt älskade ivf-barn, så har hon fått en lillasyster (naturligt) & nu alltså ett till småsyskon på väg.

    På fertilitetsutredningen, så fick vi inga klara besked. Men genomspelningen i äggledarna gjorde så ont att jag höll på att tappa medvetandet. Så antagligen väldigt trång. Den vägen kunde jag kring gå med Ivf, sen kanske kroppen fick läka under graviditeten, och jag började visa tacksamhet mot mig själv. Sen gick det som sagt på naturlig väg. +att jag tror att bisolvon kanske underlättade denna gång då passagen i äggledarna blev bättre. Inte vet jag, men inbillar mig det.

    Din situation är säkert annorlunda. Men släpp inte hoppet <3 & var snäll mot dig själv. Förhoppningsvis vänder det snart. Tills dess kan jag VERKLIGEN rekommendera en fertilitetsutredning.

    Styrkekramar <3


    Vilken bisolvon tog du?

    Tänkte börja men är osäker på hur mycket och vilken sort.
  • Jojjo87
    NiMi12 skrev 2020-09-04 11:34:22 följande:

    Hur länge har ni försökt?

    Vi har försökt sedan i februari med ett mf i maj.

    Fick negativt test idag jag med. Räknar med mens inom 1-3 dagar.

    Det är helt ok att känna sig ledsen och besviken. Det är klart att vi så gärna vill ha plus och därför blir besvikna när det inte kommer.

    Unna dig något extra ikväll och tillåt dig att vara ledsen.

    Själv försöker jag lägga en plan för nästa cykel. Testar hur många vitaminer kan man ta innan det är för mycket ;)


    Åh beklagar erat missfall :( hur långt gången va du?

    Vi har försökt aktivt i ett år och då haft koll på ÄL, tempar. Provat olika metoder. Oskyddade har vi varit i 1,5 år. Har inte ätit något preventivmedel innan på flera år faktiskt då jag mådde så dåligt av det så har inga preventivmedels ? rester? som stör..

    Ja jag brukar alltid tillåta mig att vara ledsen första dagarna sen brukar det övergå till att jag får hopp till nästa ÄL. Vi båda får lyxa till vårat fredagsmys idag tycker jag då båda fick negativt svar <3
  • Jojjo87
    Sertsb6688 skrev 2020-09-04 11:57:04 följande:

    <3 <3 <3 Känner så med dig! Jag & min partner försökte i nästan 2 år innan vi fick testa IVF. Då blev vi gravida. Längtan var så lång... jag har alltid drömt om att få bli mamma. Jag kände mig så ensam, värdelös och oduglig som kvinna. För många räckte det nästan bara att vifta med trosan så blev de gravida (såklart inte men kändes så). Jag gladdes med vänners barnbesked samtidigt som att det gjorde hålet i hjärtat större & större. Det var verkligen tufft.

    Men försök håll modet uppe. Var snäll mot dig själv. Ta hand om dig själv. Kanske börja göra lite saker som du mår extra bra av? Jag tror att det är viktigare än man kan föreställa sig.

    Men nu efter mitt älskade ivf-barn, så har hon fått en lillasyster (naturligt) & nu alltså ett till småsyskon på väg.

    På fertilitetsutredningen, så fick vi inga klara besked. Men genomspelningen i äggledarna gjorde så ont att jag höll på att tappa medvetandet. Så antagligen väldigt trång. Den vägen kunde jag kring gå med Ivf, sen kanske kroppen fick läka under graviditeten, och jag började visa tacksamhet mot mig själv. Sen gick det som sagt på naturlig väg. +att jag tror att bisolvon kanske underlättade denna gång då passagen i äggledarna blev bättre. Inte vet jag, men inbillar mig det.

    Din situation är säkert annorlunda. Men släpp inte hoppet <3 & var snäll mot dig själv. Förhoppningsvis vänder det snart. Tills dess kan jag VERKLIGEN rekommendera en fertilitetsutredning.

    Styrkekramar <3


    Tack fina du för din pepp <3 känner igen mig SÅ i allt du skriv om känslan kring andra som lyckas och längtan.

    Ibland känner man sig så ensam i detta då alla ens vänner blir gravida utan problem och dom flesta är redan ?klara? med att skaffa barn. Ska tillåta mig själv att va ledsen någon dag sen brukar det gå över och jag får ny energi och tänker att jag kommer ju att få mitt plus någon gång :)

    Grattis till båda dina barn, vilken resa du har gjort. Tack för att du delar med dig <3

    Har provat bisolvon förut men dock bara tabletter, kanske ska försöka mig på flytande?! Ska ringa någon fertilitetsklinik på måndag tänker jag. Rena djungeln med det också då det finns så många.

    TACK igen för din pepp <3
  • Stickling

    Uppdaterar listan, då min ägglossning och därmed BIM blev senare än väntat.


    1/9 saraama, 30 år, andra barnet
    1/9 Namaste84, 36 år, första barnet
    1/9 annaveronika84, 36 år, första barnet
    2/9 Sanssan, 28 år, andra barnet
    2/9 Enell83, 37 år, första barnet
    3/9, Miu1234, 28 år, första barnet (blev inte gravid, försök nr 2 längre ned)
    4/9 Intedensomärden, 32 år, tredje barnet
    4/9 Lovis85, 35 år, tredje barnet
    5/9 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet
    5/9 MsPinnipeds, 29 år, första barnet
    5/9 NiMi12, 41 år, andra barnet
    5/9 Stabben1989, 30 år, första barnet
    6/9 mammatill2, 28 år, tredje barnet
    6/9 L24680, 28 år, första barnet
    7/9 Jojjo 87, 33år, första barnet
    7/9 Amidina, 34 år, första barnet
    7/9 Entusiastisk, 31 år, andra barnet
    7/9 Danni83, 36 år, fjärde barnet
    7/9 Hemligperson2020, 34 år, andra barnet
    7/9 granitmuppen, 32 år, första barnet
    8/9 JARB, 23 år, första barnet
    8/9 Link92, 28 år, första barnet
    8/9 Mylilla86, 34 år
    9/9 Carina82, 37 år, första barnet
    9/9 Myran1234, 34 år, första barnet
    10/9 Lillaälta, 26 år, första barnet
    10/9 Madame98, 22 år, andra barnet
    12/9 LittleAngelbeat, 27 år, andra barnet
    13/9 Teres85, 35 år, andra barnet
    14/9 Hmathildasj, 28 år, tredje barnet
    14/9 MrsB6, 31 år, andra barnet
    15/9 mangon 29 år, tredje barnet
    15/9 Bäbiiiis, tredje barnet
    15/9 Josgos, 31 år, andra barnet
    16/9 Me31, 37 år, andra barnet
    16/9 Evi82, 37 år
    17/9 Weloty, 30 år, första barnet
    17/9 Stickling, 32 år, första barnet
    19/9 FasterOwe, 30 år, första barnet
    19/9 Summerstriker, 25 år, andra barnet
    20/9 Illeeennna, 25 år, första barnet
    20/9 Elise96, 24 år, första barnet
    20/9 MammaMu89
    21/9 myownworstenemy, 34 år, andra barnet
    22/9 H0nd3ndär, 35 år , tredje barnet
    25/9 apan95, 25 år
    26/9 hl123, 24 år[/quote]
    27/9 Miu1234, 28 år, första barnet
    28/9 Linjana, 29 år, första barnet
    29/9 Cissii91, 29 år, andra barnet
Svar på tråden BIM september 2020