• Lola92

    BIM Oktober 2020

    Hej! Tänkte att jag startar en tråd för oss med bim oktober 2020.

    Jag och sambon har bestämt oss för ett 4e barn, har 3 döttrar på 5 år, 4 år och 2 år.

    Det känns väldigt nervöst men vi är samtidigt så förväntansfulla! Någon mer som planerar barn nummer 4 eller kanske redan har 4 barn?

    Jag slutade med p-piller i torsdags och idag kom mensen igång.

  • Svar på tråden BIM Oktober 2020
  • Rafagåva

    Känns som jag inte fått äl denna månad... jag kände lite molande men det var på cykeldag 13,14 och 15 men syntes inget på flytningarna. Använder någon av er Rosenrot? Har ni märkt av ngn förändring på Äl?

  • pyjamasparty22

    Är på cykeldag 8, tänkte testa SMEP- metoden, någon annan som också gör det?

    Köpte äl-stickor, dock så vet jg inte när äl kommer efter stegringen.. har iaf äl någon gång nästa vecka. Har bett sambon skära ner på koffein. Så kan väl säga att jag går all in denna månad. Sen får det bli en paus ifall det inte skulle t sig.

  • Rafagåva
    pyjamasparty22 skrev 2020-09-30 00:29:25 följande:

    Är på cykeldag 8, tänkte testa SMEP- metoden, någon annan som också gör det?

    Köpte äl-stickor, dock så vet jg inte när äl kommer efter stegringen.. har iaf äl någon gång nästa vecka. Har bett sambon skära ner på koffein. Så kan väl säga att jag går all in denna månad. Sen får det bli en paus ifall det inte skulle t sig.


    Ja men lika bra att gå all in :). Hur länge har ni försökt?

    SMEP-metoden, vad är det?
  • medioker
    celzie skrev 2020-09-29 22:55:38 följande:

    Fast ett positivt ägglossningstest betyder inte att du har ägglossning, det betyder att du kommer ha det om typ 24-48 h. :) Så perfekt att ligga ikväll - och imorgon kanske?!


    Nej jag vet men jag hade ju positivt i förrgår och så igår på morgonen men sedan negativt på kvällen, då måste ju ägget ha släppt, eller tänker jag fel? Ja det blir nog ligga ikväll med kanske..sen får mannen vila hahaha
  • celzie
    medioker skrev 2020-09-30 05:39:31 följande:

    Nej jag vet men jag hade ju positivt i förrgår och så igår på morgonen men sedan negativt på kvällen, då måste ju ägget ha släppt, eller tänker jag fel? Ja det blir nog ligga ikväll med kanske..sen får mannen vila hahaha


    Alltså jag vet inte, men blir ju bara knäpp av att tänka. Håller verkligen tummarna för er!!!!
  • celzie

    Jag blöder fortfarande, CD15. Jag antar att något gick snett med ägglossningen?? Eller vad tror ni? Kan man ens bli gravid trots kraftig ÄL-blödning? :( Tappade hoppet nu

  • Lumas
    celzie skrev 2020-09-30 07:20:05 följande:

    Jag blöder fortfarande, CD15. Jag antar att något gick snett med ägglossningen?? Eller vad tror ni? Kan man ens bli gravid trots kraftig ÄL-blödning? :( Tappade hoppet nu


    Hurdan blödning har du? Jag fick positivt äl test 22 och 23e, den 25e fick jag rosa flytningar sen ända fram tills i går hade jag bruna flytningar (och i går även positivt äl test igen *hmm*. Har ingen aning om CD dock för detta borde va första ÄL/mens efter förlossningen i Mars. Är även jag nyfiken på om såna här blödningar kan "störa" eventuell befruktning/infästning. Håller tummarna för dig <3
  • Msofie
    Rafagåva skrev 2020-09-29 22:57:59 följande:

    Känns som jag inte fått äl denna månad... jag kände lite molande men det var på cykeldag 13,14 och 15 men syntes inget på flytningarna. Använder någon av er Rosenrot? Har ni märkt av ngn förändring på Äl?


    Jag har en lite längre cykel på 32 dagar och brukade inte ha några ÄL känningar. Nu har jag använt mig av rosenrot och munkpeppar. Har dels fått en mer regelbunden cykel, tidigare ÄL ( innan kunde ÄL va så sent som cd 28) och tydligare känningar. Sen kan det klart bero på annat med!
  • celzie
    Lumas skrev 2020-09-30 07:35:27 följande:

    Hurdan blödning har du? Jag fick positivt äl test 22 och 23e, den 25e fick jag rosa flytningar sen ända fram tills i går hade jag bruna flytningar (och i går även positivt äl test igen *hmm*. Har ingen aning om CD dock för detta borde va första ÄL/mens efter förlossningen i Mars. Är även jag nyfiken på om såna här blödningar kan "störa" eventuell befruktning/infästning. Håller tummarna för dig <3


    Den är ljusrosa. Börjar även få riktigt ont i magen nu :( Brukar absolut inte ha såhär kring ägglossning. Hur många dagar med bruna flytningar hade du? När har du BIM?
  • Lumas
    celzie skrev 2020-09-30 07:49:09 följande:

    Den är ljusrosa. Börjar även få riktigt ont i magen nu :( Brukar absolut inte ha såhär kring ägglossning. Hur många dagar med bruna flytningar hade du? När har du BIM?


    Jag hade i 5 dagar (från första ljusbruna tills att de va ofärgat igen). Idag har jag nästan inga som helst flytningar, tappen känns bakåt och stängd.

    Ont som i mensont eller annan typ av ont?
Svar på tråden BIM Oktober 2020