• Lola92

    BIM Oktober 2020

    Hej! Tänkte att jag startar en tråd för oss med bim oktober 2020.

    Jag och sambon har bestämt oss för ett 4e barn, har 3 döttrar på 5 år, 4 år och 2 år.

    Det känns väldigt nervöst men vi är samtidigt så förväntansfulla! Någon mer som planerar barn nummer 4 eller kanske redan har 4 barn?

    Jag slutade med p-piller i torsdags och idag kom mensen igång.

  • Svar på tråden BIM Oktober 2020
  • Onewayticket

    Är så förvirrad. Som hela denna cykel... har mensvärk idag. Har bim den 4 okt. Brukar inte ha värk förrän dagen innan. Funderar på om det är så att anledningen till att jag inte fick nåt resultat på äl-stickorna är för att jag testade för sent. För om jag nu redan ska ha mens kanske jag hade äl tidigare. Men testade redan från cd 13. När brukar ni börja testa? :)

  • Lumas
    Lola92 skrev 2020-09-27 12:34:09 följande:

    Babyplan testa tidigt och cb digital :)


    Inte testat babyplan's är du nöjd med dom? Digital är såklart alltid bäst :)

    Idag fick jag en liten klarröd blödning & sen bruna flytningar igen. Blir inte klok på detta.. 5 dagar sen jag testade positivt för ÄL . Aldrig haft nåt liknande men börjar fundera på om det är en vanlig hederlig mellan blödning, även om jag aldrig har haft det förut :O. Fick en snabb släng av illamående i kväll men de kan ha varit pga barnens födelsedagstårta som jag åt en bit för mycket utav xD. Tvivlar starkt på att det blev nåt för våran del denna gång faktiskt.
  • Nykär15
    Onewayticket skrev 2020-09-27 19:15:05 följande:

    Är så förvirrad. Som hela denna cykel... har mensvärk idag. Har bim den 4 okt. Brukar inte ha värk förrän dagen innan. Funderar på om det är så att anledningen till att jag inte fick nåt resultat på äl-stickorna är för att jag testade för sent. För om jag nu redan ska ha mens kanske jag hade äl tidigare. Men testade redan från cd 13. När brukar ni börja testa? :)


    Brukar börja testa på cd 8-9, har äl cd 11-12 så måste börja i tid för att inte missa den.

    Du äl kan ju varit både tidigare eller senare
  • Pandyy

    Hej! Hoppar in här då mensen kom idag, punktligt också *suck*. Försöker baka ett första barn, 26 år gammal. Håller mina tummar för er alla!

    1/10 Miu1234, 28 år, första barnet

    1/10 Isse81, 39 år, tredje barnet

    1/10 HMC, 26 år, tredje barnet

    4/10 pinglon, 32 år, tredje barnet

    4/10 JARB, första barnet

    4/10 Onewayticket, andra barnet

    4/10 Lola92, 27 år, fjärde barnet

    5/10 Tjoppan, femte barnet

    6/10, mammatilltvå, 28 år,tredje barnet

    8/10 carnications, 32 år, andra barnet

    9/10 Norrlänning86, tredje barnet

    9/10 Rafagåva, andra barnet

    10/10 babybel95, 25 år, första barnet

    11/10 Linda4barnsmamma

    12/10 LittleAngelbeat, 27 år, andra barnet

    16/10 mangon, 29 år, tredje barnet

    17/10 llleee­nnna, 25 år, första barnet

    17/10 Stickling, 32 år, första barnet

    18/10 H0nd3ndär, 36 år, tredje barnet

    18/10 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

    19/10 hl23, första barnet

    20/10 medioker, andra barnet

    21/10 MissDecibel86, fjärde barnet

    23/10 Jaherregud, andra barnet

    29/10 Jullan1, första barnet

    30/10 Pandyy, första barnet

  • Evi82

    1/10 Miu1234, 28 år, första barnet

    1/10 Isse81, 39 år, tredje barnet

    1/10 HMC, 26 år, tredje barnet

    4/10 pinglon, 32 år, tredje barnet

    4/10 JARB, första barnet

    4/10 Onewayticket, andra barnet

    4/10 Lola92, 27 år, fjärde barnet

    5/10 Tjoppan, femte barnet

    6/10, mammatilltvå, 28 år,tredje barnet

    8/10 carnications, 32 år, andra barnet

    9/10 Norrlänning86, tredje barnet

    9/10 Rafagåva, andra barnet

    10/10 babybel95, 25 år, första barnet

    11/10 Linda4barnsmamma

    12/10 LittleAngelbeat, 27 år, andra barnet

    16/10 mangon, 29 år, tredje barnet

    17/10 llleee­nnna, 25 år, första barnet

    17/10 Stickling, 32 år, första barnet

    18/10 H0nd3ndär, 36 år, tredje barnet

    18/10 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

    19/10 hl23, första barnet

    19/10Evi82, fjärde barnet

    20/10 medioker, andra barnet

    21/10 MissDecibel86, fjärde barnet

    23/10 Jaherregud, andra barnet

    29/10 Jullan1, första barnet

    30/10 Pandyy, första barnet

  • Onewayticket
    Nykär15 skrev 2020-09-27 21:01:58 följande:

    Brukar börja testa på cd 8-9, har äl cd 11-12 så måste börja i tid för att inte missa den.

    Du äl kan ju varit både tidigare eller senare


    Så dumt. Jag brukar ha en cykel på ca 35 dagar. Så jag började testa ett par dagar innan de räknat ut att min ägglossning skulle börjat och har sen testat superlänge. Men då är det säkert så att den kom tidigare.

    Vi fick till det ett par gånger innan jag trodde att jag skulle ha ägglossning, men det verkar ju inte stämt ändå. Aja. Nästa cykel ska jag testa direkt efter mensen är slut så jag får se hur min cykel egentligen ser ut. :)
  • Linda4barnsmamma
    LyCKa55 skrev 2020-09-27 17:37:01 följande:

    Okej! du vet inte vad det är eller? Nej jag tror jag kommer försöka bli gravid ändå. Sen får vi se vilket förlossningssätt jag försöker få igenom. Har läst att framfallarisk o besvär med de ökar ju rätt mycket med vaginal förlossning men frågan är om man redan har de om de spelar nån roll då.

    Har du några besvär? Jag tror jag har ett främre framfall. Alltså av främre slidväggen. Den buktar ut lite där inne och även lite mer utanför plus att jag ju har lite jobbigt med att behöva springa på toa oftare. Men knipövningar har hjälpt.


    Jag har typ samma tror jag, kan se en bula bukta ut mot eftermiddagen, jag födde vaginalt och ska göra det igen sen, sen tänkte jag kolla upp mitt underliv,
  • Teres85

    BIM 7/10.

    Efter 3 senaste cykler med ÄL på dag +20 hade jag positivt LH-test igår dag 16. Hoppas nu att lutealfasen blir längre än 8-9 dar som jag haft tidigare. Har ätit rosenrot i dubbel dos denna månaden och haft tydligt fertilt sekret senaste dagarna.

    Hade tur att min sambo kom hem från jobbresa igår och vi myste både igår och idag. Är det denna månaden det händer? Hoppfull är man alltid den här tiden i månaden.

  • medioker

    Hur gör ni? Ligger ni bara under äl nu eller blir det mer? Vi har kommit igång bra med samlivet igen här, ligger varannan till var tredje dag oavsett var i cykeln jag befinner mig. Har en lång cykel på 35-37 ungefär och ska börja testa nu i nästa vecka då det vankas ägglossning, men känner ändå att det känns skönt att ha sex så regelbundet IFALL min ägglossning skulle ske tidigare, det är ju inte jätteovanligt att kroppen börjar spela en ett spratt...är så himla nervös över att det ska ta super lång tid nu med andra barnet och ångrar att vi inte började tidigare..men vad inte redo tidigare...

  • celzie

    BIM 14/10, så vi är mitt uppe i det hela kan man säga. Första månaden vi försöker, men har provat ägglossningstester i tre månader och har aldrig fått nåt positivt. Får lita på kroppens signaler...

Svar på tråden BIM Oktober 2020