• Jullan1

    Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn

    Hej!

    Jag är ny här och tänkte att det skulle kunna va kul med en tråd för oss som är över 30år och försöker skaffa vårt första barn :) Vore kul att få följas åt här!

    Jag har precis fyllt 32 och min sambo är 31. Vi har försökt i 3 månader nu och jag har förväntat BIM den 20/9. Vi har ju inte försökt så länge men man hoppas ju att det ska ta sig snart! :) Berätta gärna om er och hur er situation ser ut!

  • Svar på tråden Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn
  • Anonym (Mint)
    Vickan31 skrev 2020-12-14 10:06:08 följande:
    Kul att du frågar! Fortfarande ingen värk i stortån ;) Känner mig precis som vanligt faktiskt, förutom väldigt ömmande bröst vilket jag tidigare bara haft vid ägglossning men gissar att det är vanligt att få innan mens också så försöker att inte lägga någon större vikt vid det.

    Ååh jag förstår såklart! Det är nästan omöjligt att inte fundera, googla, hoppas m.m. Måste vara svårt att veta efter missfallet, men skönt ändå att BIM förmodligen närmar sig denna veckan! Alltid jobbigt att vänta och inte veta.
    Haha. :D Spännande med ett nytt symptom ändå! Jag har tvärtom, inga ömmande bröst alls fast jag alltid har det innan mens. Men sista mensen jag hade så gjorde dom inte heller ont så jag lägger inte så mycket i det heller just nu när min cykel är lite hit och dit. :) 
    Soff skrev 2020-12-14 11:10:20 följande:
    Har som mensvärk, och igår ilade det i vågor, typ pulserade i nedre magen. Mår lite illa också.. Men är väl egentligen inga symptom som jag inte redan haft tidigare ^^ så jag bara väntar... och väntar... och väntar.. 
    Det låter ändå lite suspekt ju! När har du bim? :) 

  • Soff
    Anonym (Mint) skrev 2020-12-14 11:48:57 följande:
    Haha. :D Spännande med ett nytt symptom ändå! Jag har tvärtom, inga ömmande bröst alls fast jag alltid har det innan mens. Men sista mensen jag hade så gjorde dom inte heller ont så jag lägger inte så mycket i det heller just nu när min cykel är lite hit och dit. :) 
    Soff skrev 2020-12-14 11:10:20 följande:
    Har som mensvärk, och igår ilade det i vågor, typ pulserade i nedre magen. Mår lite illa också.. Men är väl egentligen inga symptom som jag inte redan haft tidigare ^^ så jag bara väntar... och väntar... och väntar.. 
    Det låter ändå lite suspekt ju! När har du bim? :) 

    Jag hoppas förstås! :))... min NC-app gick lite bananas denna cykel så är inte helt säker, men jag tror 21-22 dec ^^ hoppas det blir en fin juklapp i år :) 
  • Anonym (Mint)
    Soff skrev 2020-12-14 13:24:50 följande:
    Jag hoppas förstås! :))... min NC-app gick lite bananas denna cykel så är inte helt säker, men jag tror 21-22 dec ^^ hoppas det blir en fin juklapp i år :) 
    Ja tänk vad fantastiskt! Hoppas! :D 
  • Soff

    Känner mig så fruktansvärt ledsen idag. Fick en tempdip imorse, så kändes som att det är kört, så tog ett test när det ändå kändes så.. och det var förstås negativt. Känns bara hopplöst. Detta var vårt 8:e försök och det känns som att det aldrig kommer hända. Jag känner mig både ledsen och arg. Jag ville ha barn när jag var 30, men då var inte min sambo redo för det. Så jag har väntat. Och när vi väl kommer till den punkten att min sambo är redo, när jag är 32, så tar det massa tid, och jag kommer förmodligen hinna bli 33 (i februari). Hade extra höga förhoppningar denna gången också pga hssg:t jag gjorde, eftersom det är så många som blivit gravida efter en sådan, men det gjorde uppenbarligen inget för mig denna gången. Usch, är ledsen för att detta blev så neggigt, men min värld rasade lite idag. Bara gråter Gråter...

  • Soff

    Och idag kom mensen :(.. fick åter hopp då mensen inte kom igång igår, men idag kom den..

  • Anonym (Mint)

    Nä fy vad tråkigt Soff... :( 

    Jag försöker tänka så här, kanske kan det hjälpa dig eller någon annan lite också. Nu blir det ett nytt år, vi lämnar skitåret 2020 efter oss with a bang (jag ser fram emot vinet på nyårsafton) och så ser vi januari som en helt blank nystart. Nu fan! 

  • Soff
    Anonym (Mint) skrev 2020-12-22 12:05:31 följande:

    Nä fy vad tråkigt Soff... :( 

    Jag försöker tänka så här, kanske kan det hjälpa dig eller någon annan lite också. Nu blir det ett nytt år, vi lämnar skitåret 2020 efter oss with a bang (jag ser fram emot vinet på nyårsafton) och så ser vi januari som en helt blank nystart. Nu fan! 


    Va du e go <3 tack för ditt stöd och fan, det låter som en bra plan. Jag är helt på den! 2021, nu jäklar.
  • Anonym (Mint)
    Soff skrev 2020-12-22 12:39:24 följande:
    Va du e go <3 tack för ditt stöd och fan, det låter som en bra plan. Jag är helt på den! 2021, nu jäklar.
    Haha, vad bra! SkrattandeHjärta
  • Soff
    Anonym (Mint) skrev 2020-12-22 12:48:52 följande:
    Haha, vad bra! SkrattandeHjärta

    HjärtaSolig  känner mig på något sätt ändå bättre idag än vad jag gjorde häromdagen. För då kom tempdippen och då blev jag helt knäckt och både grät och hade huvudvärk resten av dagen, och allt var beckmörkt ><.. men känner att jag hunnit hämta lite nya krafter nu igen, trots att mensen kom igång just idag. Så det känns skönt. Och det är tur jag har er här på familjeliv, för ibland känner man sig ganska ensam i detta. 

  • Vickan31
    Soff skrev 2020-12-22 16:28:17 följande:

    HjärtaSolig  känner mig på något sätt ändå bättre idag än vad jag gjorde häromdagen. För då kom tempdippen och då blev jag helt knäckt och både grät och hade huvudvärk resten av dagen, och allt var beckmörkt ><.. men känner att jag hunnit hämta lite nya krafter nu igen, trots att mensen kom igång just idag. Så det känns skönt. Och det är tur jag har er här på familjeliv, för ibland känner man sig ganska ensam i detta. 


    Ååh jag kan bara hålla med - ibland känner man sig så ensam i den här situationen för att nära och kära antingen inte har en barnlängtan, redan har fått sina barn eller blivit gravida mycket snabbare än en själv. Men då finns NI, fina fina människor här på familjeliv, som verkligen förstår och kan komma med tips och stöd Hjärta Hoppas att du haft en bra jul trots allt och så håller vi tummarna hårt för 2021!

    Hur går det för er Mint med flera, om någon är kvar i den här tråden? Glad
Svar på tråden Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn