• Räven98

    Jag har alltid undrat varför kvinnor inte är lika intresserade av det män har mellan benen som män är av det kvinnor har mellan benen?

    Jag har alltid undrat varför kvinnor inte är lika intresserade av det män har mellan benen som män är av det kvinnor har mellan benen?

  • Svar på tråden Jag har alltid undrat varför kvinnor inte är lika intresserade av det män har mellan benen som män är av det kvinnor har mellan benen?
  • Anonym (.)

    Att de flesta kvinnor inte skulle kunna komma av enbart penetrerande sex är en myt. I studier har man tvärtom kommit fram till att fler än hälften av kvinnorna inte behövde någon klitorisstimulans alls för att nå orgasm.

  • Anonym (Därför)
    En manlig man skrev 2020-09-12 16:42:24 följande:

    Där har du fel. I princip alla kvinnor jag legat med har velat bli penetrerade och de flesta har också kommit samtidigt som kuken varit i fittan. Visst har det ofta krävts klitorisstimulans men inte alltid och jag är övertygad om att kuken bidragit till bättre orgasmer. Dessutom då kommer en del flera ggr under sexet vilket väl borde betyda att kuken har en viss funktion änfå och borde vara av intresse för kvinnan på samma sätt som fittan har för mannen.


    Väldigt många kvinnor fejkar orgasm. Det finns undersökningar som visar att mer än hälften av sexuellt aktiva kvinnor fejkar orgasm.

    Du vet inte om de verkligen fått orgasm eller om de fejkat den.
  • Anonym (Därför)
    Anonym (Ointresse) skrev 2020-09-12 14:31:58 följande:

    Vore det inte mer praktiskt att vara tillsammans med en kvinna som också gillar att älta vänner, familj och relationer, shopping, kläder, mode, handväskor äver en kopp fruktté?


    Vad menar du?
  • Anonym (!)
    En manlig man skrev 2020-09-12 16:42:24 följande:

    Där har du fel. I princip alla kvinnor jag legat med har velat bli penetrerade och de flesta har också kommit samtidigt som kuken varit i fittan. Visst har det ofta krävts klitorisstimulans men inte alltid och jag är övertygad om att kuken bidragit till bättre orgasmer. Dessutom då kommer en del flera ggr under sexet vilket väl borde betyda att kuken har en viss funktion änfå och borde vara av intresse för kvinnan på samma sätt som fittan har för mannen.


    Sex handlar om att ge och ta. Att jag vill ha penetrerande sex med min man handlar om att jag vill ge honom det han njuter av. Njuter han så njuter jag av att han njuter. Precis som när han slickar och smeker mig. Jag skulle inte gråta för egen del ifall han inte skulle kunna njuta av kuken i fittan längre. Jag skulle däremot bli väldigt ledsen för hans skull.
  • Anonym (667)

    Jag tycker att män oftast är mest intresserade av vad de själva har mellan benen.

  • Anonym (.)
    Anonym (H) skrev 2020-09-12 15:55:54 följande:

    Det kallas orgasmglappet.

    Hade en snopp gett kvinnor orgasm på samma sätt som en gitta ger män orgasm hade nog intresset sett likvärdigt ut.

    Men den lyxen har inte vi kvinnor


    Mycket handlar om hur mannen använder snoppen. En del män har svårt att hålla sig och ejakulerar väldigt snabbt - då är det inte konstigt om deras partners ännu inte hunnit dit. Särskilt då män överlag har svårare för att återhämta sig snabbt/få multipla orgasmer. Det går ofta att träna bort om man vill det.

    På samma sätt är tekniken också avgörande då planlöst in-ut sällan ger kvinnan så mycket. Även vilka ställningar man ligger i kan vara av betydelse då vissa ger mer stimulans.

    Orgasmglappet handlar till stor del om att det helt enkelt har funnits ett större fokus på mannens njutning historiskt sett. Och så länge kvinnor fortsätter fejka orgasmer och män får lära sig genom porr att det bara är att trycka in kuken så hårt och snabbt som möjligt lär det tyvärr inte bli någon förändring på det hela.
  • Tecum
    Pilsner skrev 2020-09-12 17:44:28 följande:
    Du får det att låta som vi män bara är intresserade av det kvinnor har mellan benen. Det stämmer verkligen inte, vi är jätteintresserade av brösten med.

    Alldeles riktigt, det kan inte nog ofta påpekas...
  • Anonym (Johanna)

    Endast 20 % kan komma vaginalt resten kommer stimulera klitoris för att komma

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (??) skrev 2020-09-12 16:56:34 följande:

    Och där har nog du delvis fel. 

    Alla du legat med - hur många är det? 5-10-20? Inte så stor promille av mänskligheten i alla fall.

    Jag kan vända på steken och berätta att alla män jag varit med (13 st) har fått lära sig att jag inte alls får orgasm genom att de stoppar in kuken. Det är trevligt men det bidrar inget alls till mina orgasmer. Jag måste få klitorisstimulans och bröststimulans samtidigt - då får jag fantastiska orgasmer. Det tillför absolut inget om kuken är ute eller inne då.

    Penetrerande sex är trevligt men inte mer än så. Det är inget jag går igång på och inget som ger något "extra". 

    Några av dessa 13 har trott som du skriver. De har knappt kunnat ta in när jag berättat hur jag funkar. De kan liksom bara inte ta till sig att deras kuk inte skulle kunna ge en kvinna en härlig orgasm. 

    Jag är medveten om att visst finns kvinnor som får orgasm av penetrerade sex, men det finns ju en hel del skrivet om detta nu för tiden, och det mesta kommer fram till att flertalet kvinnor inte kan det. 

    Så bara för att några du haft sex med uppskattat din kuk i penetrerande tillstånd betyder det inte att Anonym (H) har fel. Orgasmglappet är en realitet, du kan googla på det.


    Fast att man inte får orgasm enbart av penetrering innebär ju inte att man vill vara utan. De flesta får ju orgasm under tiden med extra klitorisstimulans tex. För mig är det otrolig skillnad på orgasmer utan penetrering samtidigt och med penetrering- penetrering samtidigt är otroligt mycket skönare. Orgasmglappet innebär ju inte att man inte vill vara utan penetrering
  • Anonym (nej)
    Anonym (Ointresse) skrev 2020-09-12 14:31:58 följande:
    Vore det inte mer praktiskt att vara tillsammans med en kvinna som också gillar att älta vänner, familj och relationer, shopping, kläder, mode, handväskor äver en kopp fruktté?

    Försökte du komma på intressen som tilltalar kvinnor eller? 


    Snarare musik, skräckfilm, det ockulta, apokalypsen, zombieapokalypsen, över en kopp kaffe.

Svar på tråden Jag har alltid undrat varför kvinnor inte är lika intresserade av det män har mellan benen som män är av det kvinnor har mellan benen?