• pandarinen

    Baka flicka 2020

    Någon mer som vill följas åt och diskutera metoder och tips på hur man försöker sig på att baka en liten flicka :D
    Och följas åt och se om vi lyckas :D
    Självklart är det att få ett barn som är det viktigaste. 

  • Svar på tråden Baka flicka 2020
  • pandarinen

    Ikväll, prexis nu dök glada gubben upp. Kände ett litet hugg som jag brukar å testade å fick en glad gubbe. Så nu ikväll å inom 48 timmar har jag äl. Haft sex på em få se om det är för nära inpå

  • SML89
    pandarinen skrev 2021-01-21 16:34:58 följande:

    SML: jag testar på morgonen. Det står att man ska testa på morgonen. Vi borde ha bim ungerfär samtidigt. Har du också äl nu?


    Ja okej. Folk har tipsat om att man ska testa morgon först och när man får blinkande så ska man testa em, eller både morgon o em. Nått om att LH är högre på kvällen elr nått sånt. Har alltid fått min fasta gubbe på em/kvällen. Va bra att du fick din nu!! =)

    Nä har nog inte äl förrän i nästa vecka, men har börjat få blinkande gubbe iaf. CD 18 hade ja sist, är på CD 12 nu. Vilken dag är du på nu med positivt test?
  • pandarinen

    Jag alltid fått glad gubbe på dag 16 på morgonen, men då har jag bara testat morgon.. Nu ÄL på kvällen dag 15.

    Sen är bim 14 dagar senare.

    Min cykel är så exakt på dagen sen min förra graviditet. Innan jag var gravid med första barnet hade jag lååång cykel som varierade mellan 34-42 dagar. Sen mensen kom tillbaka efter förlossningen har jag en cykel oå 29 dagar. Det kommer vara 2 långa veckor väntan nu...

  • SML89
    pandarinen skrev 2021-01-21 21:49:34 följande:

    Jag alltid fått glad gubbe på dag 16 på morgonen, men då har jag bara testat morgon.. Nu ÄL på kvällen dag 15.

    Sen är bim 14 dagar senare.

    Min cykel är så exakt på dagen sen min förra graviditet. Innan jag var gravid med första barnet hade jag lååång cykel som varierade mellan 34-42 dagar. Sen mensen kom tillbaka efter förlossningen har jag en cykel oå 29 dagar. Det kommer vara 2 långa veckor väntan nu...


    Ja okej :) min bim var ju bara 10 dagar efter äl sist, hoppas den blir ett par dagar längre denna gång. Tar ju rosenrot för att få äl lite tidigare.

    Precis sån var min cykel innan förra graviditeten också!! Mellan kanske 37-42 dagar. Efter förlossningen när mensen kommit tillbaka omkring 26-29 dagar. Dock lite för kort lutealfas så de är ju ett problem för mig.

    Ja väntan är så seg..
  • pandarinen

    Nu är min äl förbi så nu är det bara att vänta in plusset!

    Läste här på fl, hittar inte faktan. Men en teori som är helt tvärtemot shettles.

    "Läser man fakta från SCB och nu i "Föräldrar och barn" står det tvärtom. Då står det att killspermier lättare kommer igenom det sega sekretet som man har innan ÄL och att tjejspermierna lättare kommer igenom det tunna som är nära och på ÄL, så då står det att sannolikheten för tjej är störtst så nära ÄL som möjligt och tvärtom. "

    Någon som känner till detta? Och när det kan varit med i tidningen. Hade varit intressant att läsa den artikeln.

  • pandarinen

    Nu är min äl förbi så nu är det bara att vänta in plusset!

    Läste här på fl, hittar inte faktan. Men en teori som är helt tvärtemot shettles.

    "Läser man fakta från SCB och nu i "Föräldrar och barn" står det tvärtom. Då står det att killspermier lättare kommer igenom det sega sekretet som man har innan ÄL och att tjejspermierna lättare kommer igenom det tunna som är nära och på ÄL, så då står det att sannolikheten för tjej är störtst så nära ÄL som möjligt och tvärtom. "

    Någon som känner till detta? Och när det kan varit med i tidningen. Hade varit intressant att läsa den artikeln.

  • SML89
    pandarinen skrev 2021-01-23 21:11:24 följande:

    Nu är min äl förbi så nu är det bara att vänta in plusset!

    Läste här på fl, hittar inte faktan. Men en teori som är helt tvärtemot shettles.

    "Läser man fakta från SCB och nu i "Föräldrar och barn" står det tvärtom. Då står det att killspermier lättare kommer igenom det sega sekretet som man har innan ÄL och att tjejspermierna lättare kommer igenom det tunna som är nära och på ÄL, så då står det att sannolikheten för tjej är störtst så nära ÄL som möjligt och tvärtom. "

    Någon som känner till detta? Och när det kan varit med i tidningen. Hade varit intressant att läsa den artikeln.


    Spännande :) jag närmar mig äl, men ännu har inte den fasta gubbe dykt upp.

    Aja oj, men de finns nog en massa olika teorier, svårt att veta vad som verkligen stämmer och inte. Vi kör ju ändå inte på de me dagarna längre nu då jag verkligen bara vill bli gravid.

    Testade PH värdet häromdagen. Låg mellan 4 - 4,4. Alltså det som ansågs vara bra enligt testet. Men för att få flicka eller gravid öht vet ja inte ? Vet någon va som är bra PH värde för de?
  • Caki80
    pandarinen skrev 2021-01-23 21:20:08 följande:

    Även denna forskning säger att sex före äl ökar oddsen för pojkar.

    www.expressen.se/halsoliv/halsa/mycket-sex--da-far-du-troligtvis-en-pojke/


    Hej!

    Jag har varit här inne och kikat lite (Bim 4/2)

    Appropå artikeln tänker jag att personen som skrivit den är ordentligt korkad, alternativt en riktigt dålig skribent.

    Här :

    "Lättast är det visserligen att bli gravid två dagar före ägglossning, men om ett par har mycket sex är chansen ganska stor att befruktningen sker under en annan period, det vill säga före denna peak. Och voilá: då ökar oddsen att det blir en pojke."

    Det är helt omöjligt att bli gravid två dagar före ägglossning. Precis som under en" annan period". :D

    Vet inte om en behöver dra så höga växlar i den artikeln :)
  • pandarinen
    Caki80 skrev 2021-01-24 18:07:39 följande:

    Hej!

    Jag har varit här inne och kikat lite (Bim 4/2)

    Appropå artikeln tänker jag att personen som skrivit den är ordentligt korkad, alternativt en riktigt dålig skribent.

    Här :

    "Lättast är det visserligen att bli gravid två dagar före ägglossning, men om ett par har mycket sex är chansen ganska stor att befruktningen sker under en annan period, det vill säga före denna peak. Och voilá: då ökar oddsen att det blir en pojke."

    Det är helt omöjligt att bli gravid två dagar före ägglossning. Precis som under en" annan period". :D

    Vet inte om en behöver dra så höga växlar i den artikeln :)


    Vad menar du med att det ör omöjligt att bli gravid 2 dagar innan? Spermierna kan ju leva i flera dygn?
Svar på tråden Baka flicka 2020