• Anonym (heppp)

    vad håller han på med ?

    hej!

    för ca 2 månader sen fick jag reda på att min sambo sen nästan 10 år tillbaka hade ett förhållande bak min rygg.

    Han menar detta bara pågått i tre veckor men de hade redan skrivit saker som ?jag älskar dig? till varandra.

    (Vet inte säkert, men misstänker de fortsatt har kontakt) Och han var inte klar för att bryta med henne och vill att jag ska flytta ut.

    Han sa sen att han gått och tänkt på detta en längre tid, att han distanserat sig från mig och bara såg på mig som en vän. Jag har alltså levd i en lögn en längre tid där han både planerat framtiden, pratat barn, vi har precis byggt färdigt ett nytt hus och bara två veckor innan jag upptäckte otroheten sa han att han älskade mig och inte kunde leva utan mig.

    Nu har vi levt lite i limbo en period (ca 2 mån) han ska köpa ut mig ur huset och jag letar efter ett ställe att bo.

    Han har under hela denna tiden önskat att vi ska leva som ?vanligt? alltså leva ihop, äta ihop,handla ihop,sitta i soffan ihop,duscha ihop,sova ihop, ha sex med varandra,gosa med varandra. Och så har det ju blivit eftersom jag fortfarande älskar honom och önskar att vara honom nära och tänker att vi kanske en gång kan hitta tillbaka till varann?

    Men nu tycker jag det börjar bli jobbigt, han är helt vild efter mig några dagar,vill att jag ska vara nära, ha sex med mig, går och tar mig på rumpan hemma och i affären och är precis som vanligt och jättegullig. Han fortsätter prata om ?vårt hus? och flyttar på lampor och möbler och pratar om saker han vill göra här när han vet att jag inte ska bli boende här och antagligen aldrig mer ska in här mer.

    Och några dagar är han HELT kall, klarar inte titta på mig och klarar knappt prata med mig.

    Nu fick han nys om att jag har fått mig en lägenhet och ska flytta och nu har han verkligen tatt det en nivå högre. Smygläser min mail varje dag (har lämnat den öppen för att testa honom när jag såg det första gången) läst mailet från mäklaren flera dar i rad och googlat andressen jag ska flytta till, har också läst nåt mail som gått till en Alexander (som designade vårat kök) ett halvårsen, garanterat läst det bara för att det stog ?Alexander? och försöker ta mig för nånting ?

    och är ännu mer intensiv med närhet och planering av hus osv. Konfronterade honom med mailen och då sa han att han inte gjort det men så sa jag att jag vet att han gjort det och då han egentligen inget mer att säga än att ?han ville veta vad som var på gång och han inte ville tjata och det var tabulagt att fråga om såna saker?

    Han blev också jättedefensiv när jag frågade om vad han egentligen håller på med , att han några dagar är så kärleksfull och några dagar helt kall, då sa han att han ?behöver mer närhet andra dagar än andra? och så sa han att då kan vi sluta med all närhet och vara kalla mot varann så det inte blir så stort steg för oss sen när jag flyttar.

    VAD ÄR DET HAN VILL ? utnyttjar han mig? har han panik? Är jag vemsomhelst för honom? har han verkligen INGA känslor kvar för mig ? kan man verkligen vara så egoistisk och kall? VAD HÅLLER HAN PÅ MED ?

  • Svar på tråden vad håller han på med ?
  • Anonym (heppp)
    Lione81 skrev 2020-12-03 07:27:09 följande:

    Hur går det TS?


    Det är det samma. Han var hos hon kärringen i fyra dar och kom rakt på min dörr. Ville dra ut och äta på resturang, dricka vin, hänga, lämnade en jävla egengjord julkalender på min dörr för ett par dar sen. Idag ville han gå promenad och äta ihop, antagligen för hans eget samvete för jag antar att han ska bort till henne i helgen. Det spelar ingen roll längre, han får inget gensvar med mindre han kommer på dörren för då måste jag ju öppna. Jag har varit i huset och gått promenad med hundarna utan att prata med honom. Det är svårt. Hur arg och sårad jag än är så är det SKITSVÅRT. Det måste jag erkänna.
  • Anonym (ooo)
    Anonym (heppp) skrev 2020-12-03 20:36:29 följande:
    Det är det samma. Han var hos hon kärringen i fyra dar och kom rakt på min dörr. Ville dra ut och äta på resturang, dricka vin, hänga, lämnade en jävla egengjord julkalender på min dörr för ett par dar sen. Idag ville han gå promenad och äta ihop, antagligen för hans eget samvete för jag antar att han ska bort till henne i helgen. Det spelar ingen roll längre, han får inget gensvar med mindre han kommer på dörren för då måste jag ju öppna. Jag har varit i huset och gått promenad med hundarna utan att prata med honom. Det är svårt. Hur arg och sårad jag än är så är det SKITSVÅRT. Det måste jag erkänna.
    Du måste inte alls öppna! Låt honom stå där och ringa på. Se till att det är låst så att han inte kan öppna själv. 

    Och sen är jag nyfiken på vad du gjorde med julkalendern. Du tog väl inte in den? Varje sådan sak ger honom något litet hopp om att du iaf inte stänger ute honom helt. 
  • Anonym (heppp)

    [quote=80803710][quote-nick]Anonym (ooo) skrev 2020-12-03 20:56:19 följande:[/quote-nick]Du måste inte alls öppna! Låt honom stå där och ringa på. Se till att det är låst så att han inte kan öppna själv. 

    Och sen är jag nyfiken på vad du gjorde med julkalendern. Du tog väl inte in den? Varje sådan sak ger honom något litet hopp om att du iaf inte stänger ute honom helt. [/quote

    Jag tog in den för den hängde på dörren men har inte gett något som helst gensvar på det. Tänker inte öppna heller. Kanske kan lämna tillbaka den när ska upp dit nästa gång?

  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (heppp) skrev 2020-12-03 21:06:54 följande:

    Jag tog in den för den hängde på dörren men har inte gett något som helst gensvar på det. Tänker inte öppna heller. Kanske kan lämna tillbaka den när ska upp dit nästa gång?


    Släng den. Frågar han kan du informera honom om det också.
  • Anonym (heppp)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2020-12-03 21:38:40 följande:

    Släng den. Frågar han kan du informera honom om det också.


    haha hela skiten är så JÄVLA SPECIELL bara. Ibland tror jag att lever i en dålig komedi.
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (heppp) skrev 2020-12-04 11:52:42 följande:
    haha hela skiten är så JÄVLA SPECIELL bara. Ibland tror jag att lever i en dålig komedi.
    Ja, man får fråga sig om man ska skratta eller gråta ibland, så hellre skratta då :)
  • Anonym (ooo)
    Anonym (heppp) skrev 2020-12-03 21:06:54 följande:

    [quote=80803710][quote-nick]Anonym (ooo) skrev 2020-12-03 20:56:19 följande:[/quote-nick]Du måste inte alls öppna! Låt honom stå där och ringa på. Se till att det är låst så att han inte kan öppna själv. 

    Och sen är jag nyfiken på vad du gjorde med julkalendern. Du tog väl inte in den? Varje sådan sak ger honom något litet hopp om att du iaf inte stänger ute honom helt. [/quote

    Jag tog in den för den hängde på dörren men har inte gett något som helst gensvar på det. Tänker inte öppna heller. Kanske kan lämna tillbaka den när ska upp dit nästa gång?


    ja gör det. Eller släng den i soptunnan där han själv bor, så att han ser att den ligger där. 
  • Anonym (ooo)
    Anonym (heppp) skrev 2020-12-04 11:52:42 följande:
    haha hela skiten är så JÄVLA SPECIELL bara. Ibland tror jag att lever i en dålig komedi.
    Du kan skriva ett fantastiskt filmmanus sen och sälja för stora pengar Drömmer

    Vet era vänner hur han håller på? För det kanske skulle göra att han slutade, om han förstod att andra människor tycker han beter sig patetiskt. 
  • jennheyy
    Anonym (ooo) skrev 2020-12-04 13:21:01 följande:

    Du kan skriva ett fantastiskt filmmanus sen och sälja för stora pengar 

    Vet era vänner hur han håller på? För det kanske skulle göra att han slutade, om han förstod att andra människor tycker han beter sig patetiskt. 


    Han harju inga vänner men tro mig _ALLA_ jag känner(plus de två tre gemensamma vännerna vi har via mig) , inkl hans mamma, pappa och syster vet vad han håller på med . (hans mamma och syster är jag jättenära med)

    Eller inte alla men du fattar, flertalet iallafall. Verkar som att han inte ser sig själv. But heyyy have fun! När dettadär blir tråkigt vilket jag misstänker är inom snar framtid så blir han ensam.
  • Anonym (heppp)

    Och där kom det - tre dagar sen.

    Han har insett att det är mig han vill leva med, han klarar inte dela vardagen, huset,hundarna och allt som är vårat med nån annan, jag ska nu bli prio 1. Det är slut med hon andra. Han vill ha egna barn, det funkar inte med någon annans. MEN, han gillar känslan att känna att han är ensam, vill inte hoppa ut i något romantiskt förhållande just nu för det har han inte överskott till, han måste VERKLIGEN få veta att jag kommer kunna leva med en som sårat mig så och inte minst viktigast att HAN kommer kunna leva med mig efter allt han gjort.

    det är bara han han han han han han han han han han han, fyfan nånting som växt under dessa 4 månader så är det iallafall hans jävla ego. Fyfan för en äcklig kille.

  • Anonym (heppp)

    Och där kom det - tre dagar sen.

    Han har insett att det är mig han vill leva med, han klarar inte dela vardagen, huset,hundarna och allt som är vårat med nån annan, jag ska nu bli prio 1. Det är slut med hon andra. Han vill ha egna barn, det funkar inte med någon annans. MEN, han gillar känslan att känna att han är ensam, vill inte hoppa ut i något romantiskt förhållande just nu för det har han inte överskott till, han måste VERKLIGEN få veta att jag kommer kunna leva med en som sårat mig så och inte minst viktigast att HAN kommer kunna leva med mig efter allt han gjort.

    det är bara han han han han han han han han han han han, fyfan nånting som växt under dessa 4 månader så är det iallafall hans jävla ego. Fyfan för en äcklig kille.

  • Anonym (ooo)
    Anonym (heppp) skrev 2020-12-23 10:15:27 följande:

    Och där kom det - tre dagar sen.

    Han har insett att det är mig han vill leva med, han klarar inte dela vardagen, huset,hundarna och allt som är vårat med nån annan, jag ska nu bli prio 1. Det är slut med hon andra. Han vill ha egna barn, det funkar inte med någon annans. MEN, han gillar känslan att känna att han är ensam, vill inte hoppa ut i något romantiskt förhållande just nu för det har han inte överskott till, han måste VERKLIGEN få veta att jag kommer kunna leva med en som sårat mig så och inte minst viktigast att HAN kommer kunna leva med mig efter allt han gjort.

    det är bara han han han han han han han han han han han, fyfan nånting som växt under dessa 4 månader så är det iallafall hans jävla ego. Fyfan för en äcklig kille.


    Jag har undrat hur du har det TS. Jag hoppas att du inte håller på och diskuterar detta med honom. Varje liten uppmärksamhet från dig kommer göra att han hoppas.
  • Anonym (heppp)
    Anonym (ooo) skrev 2020-12-23 15:39:51 följande:

    Jag har undrat hur du har det TS. Jag hoppas att du inte håller på och diskuterar detta med honom. Varje liten uppmärksamhet från dig kommer göra att han hoppas.


    ah det går egentligen helt förjävligt. Han klarar inte ge släpp och inte jag heller. Helt sjuka grejer vi håller på med, jag har aldrig nånsin i mitt liv hört om några andra som håller på

    såhär när dom gjort slut och flyttat ifrån varandra. Det han håller på med och det jag tillåter honom att hålla på med. Min kropp och själ orkar snart inte mer så det måste ju få ett slut.
  • Anonym (ooo)
    Anonym (heppp) skrev 2020-12-24 20:16:13 följande:
    ah det går egentligen helt förjävligt. Han klarar inte ge släpp och inte jag heller. Helt sjuka grejer vi håller på med, jag har aldrig nånsin i mitt liv hört om några andra som håller på

    såhär när dom gjort slut och flyttat ifrån varandra. Det han håller på med och det jag tillåter honom att hålla på med. Min kropp och själ orkar snart inte mer så det måste ju få ett slut.
    Men varför tillåter du någon som helst kontakt? Ja visst, hundarna, men det där får du helt enkelt lösa så fort det går. Finns det någon annan person som kan hjälpa till med hundarna, tex hämta dem åt dig så du slipper möta honom?
  • Anonym (suck)
    Anonym (ooo) skrev 2020-12-24 22:00:32 följande:
    Men varför tillåter du någon som helst kontakt? Ja visst, hundarna, men det där får du helt enkelt lösa så fort det går. Finns det någon annan person som kan hjälpa till med hundarna, tex hämta dem åt dig så du slipper möta honom?
    Hon vill ju inte släppa honom. Hundarna är bara en ursäkt.
  • Anonym (ooo)
    Anonym (suck) skrev 2020-12-24 22:17:15 följande:
    Hon vill ju inte släppa honom. Hundarna är bara en ursäkt.
    ja det är väl en process. 
Svar på tråden vad håller han på med ?