• Tredtopp

    Någon som planerar ett fjärde barn?

    Hej! Undrar om någon här planerar ett fjärde barn och vill följas åt?

    Jag är 37 och har 3 barn men fick nyligen ett sent missfall (v19)

  • Svar på tråden Någon som planerar ett fjärde barn?
  • Längtar efter Dig
    Gasellen87 skrev 2021-03-03 07:22:45 följande:

    Spännande att snart vara igång. Vi kommer nog vänta någon månad till så tror april men är lite sugen på artiklar lite "halvt" redan nu i mitten på mars.. men får se. Kan ju ta lång tid så man vill ju inte vänta för länge.

    Här va de mer men ni har ju en av varje! Varför ska ni då ha en trea? Fick snällt förklara att vi vill ha ett barn, inte ett kön.


    Nej precis, vill inte vänta för länge heller. Vi tänker att vi försöker denna månad. Sedan så pausar vi en månad för att undvika julbebis. Och sedan är det fritt fram igen.

    Vad tråkigt syn på det.. Jag tror många i min omgivning bara inte är vana vid flerbarnsfamilj därav tycker många att vi inte heller borde skaffa fler barn. Men skiter nu i andra känner jag.. Nu under coronan så inser man att familjen är viktigast.
  • Längtar efter Dig
    Snart nr 3 skrev 2021-03-03 20:36:58 följande:

    Hur stort bor ni andra som planerar nr 4? Och vad har ni för bil? Vi bor i ett litet radhus som redan känns för litet så vi har börjat leta efter större hus. Svårt att hitta hus med nog många sovrum, vill att alla barn ska få eget rum.


    Vi har en 7-sitsig bil. Och i år ska vi köpa en till tänkte vi.

    Vi bor i en villa på ca 150kvm. 4 sovrum. Så barnen kommer sedan få dela på tre utav dem.

    I början kanske det inte är lika viktigt med eget rum. Tänker att det kommer bli mer aktuellt i skolåldern:)
  • Gasellen87
    Snart nr 3 skrev 2021-03-03 20:36:58 följande:

    Hur stort bor ni andra som planerar nr 4? Och vad har ni för bil? Vi bor i ett litet radhus som redan känns för litet så vi har börjat leta efter större hus. Svårt att hitta hus med nog många sovrum, vill att alla barn ska få eget rum.


    Vi bor i en villa på drygt 120 kvm plus källare och stor trädgård precis vid skogen. Har i dagsläget 4 sovrum men har som sagt även källaren som är inredd och där finns även ett potentiellt sovrum. Jag har tänkt en del på boendet och om det inte blir trångt osv. Men vill inte flytta och tänker att små barn behöver inga egna rum. Och eftersom det skiljer sig lite i ålder så kommer det nog lösa sig.

    Vi har idag två bilar en mindre bil som sambon har till och från jobbet (BMW). Sen har vi en passat 5-sistig som vi då måste bytande ut. Är inne på en Volvo xc90 eller liknande men sambon är mer inne på en minibuss.. så vi får se. Först ska det ens bli barn :)
  • Santeh

    En till här. Ska fylla 30 i maj.

    Har tre barn födda -14, -17,-19.

    Har precis tagit ut min spiral och får vi se vad som händer (:

  • primo

    Vi har startat bebisverkstan för våran 4

    Jag är 36år

    Jag tog ut spiralen 8/2

  • Gasellen87
    Santeh skrev 2021-03-04 16:48:57 följande:

    En till här. Ska fylla 30 i maj.

    Har tre barn födda -14, -17,-19.

    Har precis tagit ut min spiral och får vi se vad som händer (:


    primo skrev 2021-03-04 23:54:48 följande:

    Vi har startat bebisverkstan för våran 4

    Jag är 36år

    Jag tog ut spiralen 8/2


    Kul med flera som planerar en liten "fyra". Och spännande att redan vara igång. Har det gått fort för er att bli gravida tidigare?
  • primo
    Gasellen87 skrev 2021-03-05 06:15:14 följande:

    Kul med flera som planerar en liten "fyra". Och spännande att redan vara igång. Har det gått fort för er att bli gravida tidigare?


    Nja, första tog 3 1/2 år men dom andra två gick på mellan 2-4 mån

    Mina barn är idag 11, 9, 7 så vi ska försöka med en sladdis
  • Längtar efter Dig

    Jag hade nyligen äl och har haft ont nu i äg i ca 3 dagar.. Så jag hoppas det är tecken på något gott.

    Mitt 2a barn tog sig på första försöket och de andra två är hoppas. Första oskyddat en gång och tredje ammade jag varannan, var tredje timma, och blev gravid.

    Hur har det tagit sig för er andra?

  • Snart nr 3

    Mina två första blev till på första försöket, tredje tog 5 månader. När man väl försöker vill man ju plusa på en gång:)

  • Gasellen87

    Första gick på andra försöket, andra gick på första försöket och tredje gick på femte försöket. Var även gravid en gång innan första barnet, den gången gick på första försöket efter p-pillerstop. Slutade dock i ma i v 12 :(

    Jag har oxå äl om några dagar. Kanske ändå tjuvstartar redan nu, sambon är med på tåget. Är så orolig för min ålder men isf skulle bf bli runt 30 nov.. så är kluven. Är sö rädd att de inte kommer gå eller ta lång tid och vet inte om jag vågar chansa med att vänta.. samtidigt blir de så knas med jobbet. Åh, så jobbigt!

  • Santeh

    Mina 2 första har blivit till på minipiller och 3an på första försöket.

    Tog ut min spiral 15/2 men vi har inte börjat försöka aktivit eller hur man ska säga än. Så blir spännande att se om mensen kommer som den ska denna månad.

  • Rosahimmel86

    Hej

    Jag har tre barn sedan innan som är 12,15,17 år

    Själv blir jag 35 i år.

    Jag och min man (han är inte pappa till mina tidigare barn) försöker få ett gemensamt barn

    Vi har haft lite otur och fick ett MA i januari 2020 och ett missfall förra månaden

    Jag har alltid haft superlätt att bli gravid tidigare så det är lite av ett mysterium att det inte verkar gå lika enkelt nu

    Men vi kämpar på :)

  • Utepålandet

    Har precis plussat med vad som blir fjärde barnet om det nu går bra. Vad gäller hur lång tid det tagit att bli gravid har det gått på 5, 1, 1 och nu 3 månader. Det är bara att tacka och ta emot. Fyller 37 i år så var helt inställd på att detta skulle ta lång tid. Nu är det istället oroa sig över för lite symptom som gäller, stånk.

Svar på tråden Någon som planerar ett fjärde barn?