• Fru89

    BF Oktober 2021

    Tråden för oss med BF oktober 2021

    Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

    Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

  • Svar på tråden BF Oktober 2021
  • Fru89
    081214 skrev 2021-02-10 16:13:50 följande:

    Någon som berättat nyheten för någon? Jag berättade för min mamma igår. (Fjärde barnet som dessutom blir sladdis på 7 år) var lite orolig för reaktionen men hon blev så otroligt glad och lycklig.


    Ska försöka hålla det till kub tills vi berättar för vår dotter på 3,5 år så vi får se att allt ser bra ut, kan visa en bild osv. Sen blir det nog turné, för hon kommer vilja berätta för alla. Haha. Hon har längtat efter att bli storasyster i 1 år.
  • Aklejan
    Sussna85 skrev 2021-02-10 17:50:33 följande:

    Har hållit mig borta härifrån med rädsla för att i slutändan måsta ta bort mig ifrån BF listanGråter
    Började störtblöda igår(v.5+5) när jag hade slutat jobbet,i panik så ringde jag akuten som var så snälla att i sin tur ordna så att gynavdelningen på sjukhuset ringde upp. De var så snälla ocj jag fick direkt komma in på ett ultraljud. Påväg in till stan så började det oxå krampa och mola i magen.
    Fick komma in direkt och träffa en läkare som bad mig hoppa upp i gynstolen och konstaterade att min tapp var stäng ännu iallafall.
    Fortsätter med VUL,och jag trodde inte mina ögon när jag fick se ett litet hjärta picka på skärmen!

    Men hela kvällen igår blödde jag rikligt och det gjorde så ont i magen,jag har ett VUL imorgon igen och vi får se om den lill* där inne klamrar sig fast ännu eller om det sen blev missfall igår. Usch och blä att man bara inte kan få slappna av...


    Åh, hoppas allt går vägen Hjärta
  • Lilly2015

    Jag mår också riktigt illa och fick Lergigan comp utskrivet igår. Åt det ett par veckor min första graviditet och då hjälpte det helt okej. Hoppas på att det hjälper nu också. Så hemskt att vara paralyserad av illamående. Särskilt när man har ett till barn att ta hand om!

  • Al88
    Sussna85 skrev 2021-02-10 17:50:33 följande:

    Har hållit mig borta härifrån med rädsla för att i slutändan måsta ta bort mig ifrån BF listan

    Började störtblöda igår(v.5+5) när jag hade slutat jobbet,i panik så ringde jag akuten som var så snälla att i sin tur ordna så att gynavdelningen på sjukhuset ringde upp. De var så snälla ocj jag fick direkt komma in på ett ultraljud. Påväg in till stan så började det oxå krampa och mola i magen.

    Fick komma in direkt och träffa en läkare som bad mig hoppa upp i gynstolen och konstaterade att min tapp var stäng ännu iallafall.

    Fortsätter med VUL,och jag trodde inte mina ögon när jag fick se ett litet hjärta picka på skärmen!

    Men hela kvällen igår blödde jag rikligt och det gjorde så ont i magen,jag har ett VUL imorgon igen och vi får se om den lill* där inne klamrar sig fast ännu eller om det sen blev missfall igår. Usch och blä att man bara inte kan få slappna av...


    Kan verkligen känna den paniken och vet känslan exakt :( ...hoppas att allt ser bra ut idag på vul,håller tummarna.Styrkekram<3<3
  • Emlan93

    Hej på er! Hoppar in här. Fick veta idag att vi plussat. Mitt livs första plus efter försök sedan oktober. Känns helt overkligt, hoppas att det ska gå bra <3

    BF 1/10 - Jessnr4, femte barnet

    BF 3/10 - Lilly2015, andra barnet

    BF 3/10 - MrsFerh, andra barnet

    BF 3/10- Malinholmberg, första barnet

    BF 4/10 EnPetra, andra barnet

    BF 5/10 Al88, tredje barnet

    BF 5/10 Tussan94, andra barnet

    BF 5/10 - Fru89, andra barnet

    BF 6/10 - Mria, andra barnet (+ 2 bonusar)

    BF 7/10 Sussna85, tredje barnet

    BF 7/10 Aklejan, andra barnet

    BF 10/10 Sylphide fjärde barnet

    BF 10/10 Liiten2021 sjätte barnet

    BF 11/10 Jagerika, första barnet

    BF 13/10 Grönärskönt, första barnet

    BF 15/10 Elviran78, fjärde barnet

    BF 16/10 081214, fjärde barnet

    BF 17/10 FruGryning fjärde barnet

    BF 17/10 Ritzy, andra barnet

    BF 18/10 Rollingsky, fjärde barnet

    BF 18/10 violetflame, första barnet

    BF 19/10 Snäckan92, första barnet

    BF 20/10 KaDa89, andra barnet (+1 bonus)

    BF 22/10 Emlan93, första barnet

    BF 26/10 Saran92, tredje barnet

  • idasss

    Oj så många här inne med BF i Oktober. 

    Jag plussade i fredags, 5/2 med ett "testa tidigt" och ett vanligt i tisdags. Bf mitten av oktober, 16/10. 

    Mitt andra barn, har en son som blir 6 år i sommar, men även två bonussöner, en på 6 och en på 8. 

    Vecka 5 nu, men känner redan av en påtaglig ökad trötthet. Har också precis haft Covid så det kan såklart hänga ihop med detta. 
    Var otrooligt trött med min första. 

    Har läst igenom lite här inne och har sett att ni är några som mår illa. Hoppas ni slipper det snart! Ska bli kul att hänga här inne. 

    Med min förra son så skapade vi från Familjeliv en FB-grupp, där man lättare kan gå in och skriva inlägg etc. Kanske någon här som är intresserad av det också? 
    Jag bor i Sthlm, och var med i två grupper, en som boende i Sthlm var med i, så sågs vi både före och efter bebisarna hade kommit :) 

  • saran92

    Någon här som plussade tidigt? Är på äl+ 8 eller 9 (positivt äl test för 9 dagar sedan) och fick gravid på cb digitalt idag. Är alltså fem dagar kvar till mens egentligen, är lite stressad antingen över att något är fel eller att det är mer än ett barn därinne. :(

  • Aklejan
    idasss skrev 2021-02-11 10:22:48 följande:

    Oj så många här inne med BF i Oktober. 

    Jag plussade i fredags, 5/2 med ett "testa tidigt" och ett vanligt i tisdags. Bf mitten av oktober, 16/10. 

    Mitt andra barn, har en son som blir 6 år i sommar, men även två bonussöner, en på 6 och en på 8. 

    Vecka 5 nu, men känner redan av en påtaglig ökad trötthet. Har också precis haft Covid så det kan såklart hänga ihop med detta. 
    Var otrooligt trött med min första. 

    Har läst igenom lite här inne och har sett att ni är några som mår illa. Hoppas ni slipper det snart! Ska bli kul att hänga här inne. 

    Med min förra son så skapade vi från Familjeliv en FB-grupp, där man lättare kan gå in och skriva inlägg etc. Kanske någon här som är intresserad av det också? 
    Jag bor i Sthlm, och var med i två grupper, en som boende i Sthlm var med i, så sågs vi både före och efter bebisarna hade kommit :) 


    Hej och grattis!
    Jag är absolut intresserad av att vara med i en fb-grupp, dock en som är privat/hemlig där man måste bli inbjuden. Har förstått att redan finns grupper men de är synliga. Sen är det ju lättare att hålla koll på alla om man inte är såå många med i gruppen :)
  • Emlan93
    saran92 skrev 2021-02-11 10:31:03 följande:

    Någon här som plussade tidigt? Är på äl+ 8 eller 9 (positivt äl test för 9 dagar sedan) och fick gravid på cb digitalt idag. Är alltså fem dagar kvar till mens egentligen, är lite stressad antingen över att något är fel eller att det är mer än ett barn därinne. :(


    Hej :) Jag är lite osäker på exakt när min äl var. Den har hoppat lite. Men som appen räknar nu, så testade första gången jag trodde jag hade bim på äl+8 och då negativt. Sen testade jag inte på +9. Utan först nu idag på +13 och fick positivt. Det skiljer sig nog en hel del från person till person. Håller tummarna för att de ska gå bra. Är också sjukt nervös och stresssad!! Det är ju så färskt!!
Svar på tråden BF Oktober 2021