• Anonym (zacke­)
    Wed 3 Feb 2021 08:49
    19314 visningar
    450 svar
    450
    19314

    Otrohet?

    Min fru och jag har exakt likadana mobiler i måndags glömde jag min mobil hemma. Åker hem på lunchen och hämtar mobilen. Har precis satt mig tillrätta på jobbet och börjat jobba igen när mobilen ringer. Tar upp och trycker på svara och innan jag har hunnit säga något så säger en mans röst " Hej goding, ville bara ringa och tacka för senast det var underbart" blir ställd, huvudet snurrar hinner tänka att jag inte ska säga något och trycker bort samtalet. Tar upp vanliga fasta telefon på jobbet och slår mitt mobilnummer varpå frun snabbt svarar " Hej älskling!..." Säger att jag glömde ta min mobil i morse och att tydligen har hon tagit min. Först fnissas det lite men rätt snabbt övergår det i allvar. "Har du min då, eller?"  Ja jag var hemma nu på lunchen och hämtade vad jag trodde var min mobil. Snabbt kommer det en order " Ok då gör vi så här, vi stänger båda av våra mobiler nu så det inte blir fel, så byter vi tillbaka ikväll och ringer upp dem som lämnat meddelanden och förklarar" Jaha ok säger jag. Jag låter hennes vara på men på ljudlöst.....ser att samma nummer ringer 3 ggr till under dagen men jag svarar inte, fast det kliar att svara och be personen fara och flyga. Numret finns inte inlagt i hennes mobil under kontakter. Gör en koll på numret och får träff, det går till mannen i en familj på samma gata en bit ifrån där vi bor. Säger jag något om samtalet så kommer det skämtas bort eller det var säkert en felringning eller det var ju ett vanligt nummer eller hur så då är det ju ingen kontakt som jag känner. Hur gör man nu?

  • Svar på tråden Otrohet?
  • Anonym (Djävu­lens advoka­t)
    Mon 8 Feb 2021 08:47
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-08 07:08:23 följande:
    Jo det måste jag göra, vi har lagt upp en handlingsplan så om allt går bra med banken i veckan så kommer hon få veta lagom till helgen som kommer.
    Vilken tur att du kan få hjälp så snabbt med allt, viktigast är just att se om sitt eget hus, så att säga.

    Kommer du att berätta för hans fru sedan förresten? Det känns lite som att hon har rätt att veta och slippa bli förd bakom ljuset också.
  • Anonym (zacke­) Trådstartaren
    Mon 8 Feb 2021 09:00
    Anonym (Djävulens advokat) skrev 2021-02-08 08:47:11 följande:
    Vilken tur att du kan få hjälp så snabbt med allt, viktigast är just att se om sitt eget hus, så att säga.

    Kommer du att berätta för hans fru sedan förresten? Det känns lite som att hon har rätt att veta och slippa bli förd bakom ljuset också.
    Vet inte, har inte tänkt så långt, kanske om min fru erkänner allt och pekar ut mannen jag misstänker men hur framför man sådan information utan att själv framstå som en komplett galning som säkert mannen i så fall säkert kommer att försöka måla upp mig som.
  • Anonym (Djävu­lens advoka­t)
    Mon 8 Feb 2021 09:15
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-08 09:00:12 följande:
    Vet inte, har inte tänkt så långt, kanske om min fru erkänner allt och pekar ut mannen jag misstänker men hur framför man sådan information utan att själv framstå som en komplett galning som säkert mannen i så fall säkert kommer att försöka måla upp mig som.
    Du behöver inte bry dig om hur du framstår. Du kan bara vara ärlig och säga (om din fru erkänner så klart) att era respektive haft en affär ett längre tag, du kom på henne när ni förväxlat telefoner och mannen ringde, hon har till slut erkänt och nu ska ni skiljas.

    Förresten, det finns sidor online där man kan kolla upp om folk äger bilar, typ som Ratsit eller nån annan liknande sida. Vet att jag var nyfiken på åldersmodellen hos en släktings bil och där listade de upp alla som han ägde. Har du bara ett namn ska det räcka långt, du vet väl var han bor på ett ungefär så kan inte vara svårt att lista ut.
  • Anonym (zacke­) Trådstartaren
    Mon 8 Feb 2021 09:44
    +3
    Anonym (Fattar inte) skrev 2021-02-08 09:26:13 följande:
    Konstigt att det första du gör är att skriva på FL!
    Är allt det du "berättar" sant? Kanske är du bara trött på Corona och vill ha någonting att göra?
    Vem fasen startar en tråd när en sådan hemsk händelse inträffar? Så så sjukt!
    Var och en är naturligtvis berättigad till sin egen åsikt, nu vet vi din. Det är precis som med en tv apparat om du inte gillar en tråd så behöver man inte läsa eller ens kommentera. FL är ju i mångt och mycket till för söka stöd av personer med liknande erfarenheter eller som kan komma med uppslag och kunskap och det har jag fått. Jag är nöjd.
  • Mon 8 Feb 2021 09:46
    Anonym (Fattar inte) skrev 2021-02-08 09:26:13 följande:
    Konstigt att det första du gör är att skriva på FL!
    Är allt det du "berättar" sant? Kanske är du bara trött på Corona och vill ha någonting att göra?
    Vem fasen startar en tråd när en sådan hemsk händelse inträffar? Så så sjukt!
    Man kanske vill ha utomståendes åsikter och tips och råd om hur man ska göra?
    Varför är det så sjukt?
  • Anonym (man)
    Mon 8 Feb 2021 10:29
    Anonym (Fattar inte) skrev 2021-02-08 09:26:13 följande:
    Konstigt att det första du gör är att skriva på FL!
    Är allt det du "berättar" sant? Kanske är du bara trött på Corona och vill ha någonting att göra?
    Vem fasen startar en tråd när en sådan hemsk händelse inträffar? Så så sjukt!
    Lösningen är väl ganska enkel, det finns ingen som tvingar dig att läsa trådar eller kommentera dem. Så då är det väl bara att låta bli?
  • Anonym (man)
    Mon 8 Feb 2021 10:36
    molly50 skrev 2021-02-08 09:46:57 följande:
    Man kanske vill ha utomståendes åsikter och tips och råd om hur man ska göra?
    Varför är det så sjukt?
    Vederbörande är väl en sån där megaprivat person som hellre skulle begå harakiri än diskutera problem men utomstående för det har vederbörande fått lära sig som liten är helt fel. Problem ska givetvis sopas under mattan och aldrig pratas om igen Drömmer
  • Mon 8 Feb 2021 10:52
    Anonym (man) skrev 2021-02-08 10:36:49 följande:
    Vederbörande är väl en sån där megaprivat person som hellre skulle begå harakiri än diskutera problem men utomstående för det har vederbörande fått lära sig som liten är helt fel. Problem ska givetvis sopas under mattan och aldrig pratas om igen Drömmer
    Kanske det. Eller så är det bara någon som vill försöka provocera.
  • Anonym (zacke­) Trådstartaren
    Mon 8 Feb 2021 11:48

    Det här är jag väl inte stolt över men jag kände ändå att jag ville ha lite mer på fötterna med tanke på hur duktig frun är på att argumentera för sin sak i normala fall. Jag hade en liten GPS tracker liggande som jag fick av min chef nån gång i våras så den har jag nu reggat igång och lagt i hennes bil (den står ju som sagt på mig). Vill väl egentligen också aktivera spårning av mobilen men har inte gjort, mobilen och abonnemang står ju på henne även om det är jag som betalar.

  • Anonym (Helt rätt)
    Mon 8 Feb 2021 11:51

    TS Din fru verkar vara väldigt cool i sin tro att du har noll koll. Hur är er relation/samliv i övrigt? Tycker att du är imponerande behärskad

Svar på tråden Otrohet?