• Anonym (zacke)

    Otrohet?

    Min fru och jag har exakt likadana mobiler i måndags glömde jag min mobil hemma. Åker hem på lunchen och hämtar mobilen. Har precis satt mig tillrätta på jobbet och börjat jobba igen när mobilen ringer. Tar upp och trycker på svara och innan jag har hunnit säga något så säger en mans röst " Hej goding, ville bara ringa och tacka för senast det var underbart" blir ställd, huvudet snurrar hinner tänka att jag inte ska säga något och trycker bort samtalet. Tar upp vanliga fasta telefon på jobbet och slår mitt mobilnummer varpå frun snabbt svarar " Hej älskling!..." Säger att jag glömde ta min mobil i morse och att tydligen har hon tagit min. Först fnissas det lite men rätt snabbt övergår det i allvar. "Har du min då, eller?"  Ja jag var hemma nu på lunchen och hämtade vad jag trodde var min mobil. Snabbt kommer det en order " Ok då gör vi så här, vi stänger båda av våra mobiler nu så det inte blir fel, så byter vi tillbaka ikväll och ringer upp dem som lämnat meddelanden och förklarar" Jaha ok säger jag. Jag låter hennes vara på men på ljudlöst.....ser att samma nummer ringer 3 ggr till under dagen men jag svarar inte, fast det kliar att svara och be personen fara och flyga. Numret finns inte inlagt i hennes mobil under kontakter. Gör en koll på numret och får träff, det går till mannen i en familj på samma gata en bit ifrån där vi bor. Säger jag något om samtalet så kommer det skämtas bort eller det var säkert en felringning eller det var ju ett vanligt nummer eller hur så då är det ju ingen kontakt som jag känner. Hur gör man nu?

  • Svar på tråden Otrohet?
  • Anonym (Djävulens advokat)
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-08 11:48:36 följande:

    Det här är jag väl inte stolt över men jag kände ändå att jag ville ha lite mer på fötterna med tanke på hur duktig frun är på att argumentera för sin sak i normala fall. Jag hade en liten GPS tracker liggande som jag fick av min chef nån gång i våras så den har jag nu reggat igång och lagt i hennes bil (den står ju som sagt på mig). Vill väl egentligen också aktivera spårning av mobilen men har inte gjort, mobilen och abonnemang står ju på henne även om det är jag som betalar.


    Det känns faktiskt som en väldigt smart idé! Och dessutom lagligt. Låt den samla info en vecka eller två så ser du om hon är där hon påstår, om det är adresser du inte känner igen och det inte finns någon anledning för henne att vara där osv.
  • Anonym (zacke)
    Anonym (Helt rätt) skrev 2021-02-08 11:51:28 följande:

    TS Din fru verkar vara väldigt cool i sin tro att du har noll koll. Hur är er relation/samliv i övrigt? Tycker att du är imponerande behärskad


    Det här kom som en blixt från en klar himmel för mig...Jag har inte märkt något som har blivit annorlunda i vår relation inte ens så här efteråt. Från min synpunkt var vårt förhållande bra och sunt. Njae det var ju chock först men nu har jag så mycket att göra innan det stora avslöjandet så jag håller mig fokuserad på det men det är ju klart känslorna går upp och ner som en bergodalbana.
  • Anonym (man)
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-08 12:15:19 följande:
    Det här kom som en blixt från en klar himmel för mig...Jag har inte märkt något som har blivit annorlunda i vår relation inte ens så här efteråt. Från min synpunkt var vårt förhållande bra och sunt. Njae det var ju chock först men nu har jag så mycket att göra innan det stora avslöjandet så jag håller mig fokuserad på det men det är ju klart känslorna går upp och ner som en bergodalbana.
    Jo, det är ju tyvärr så det många ggr är. Och det är ju ganska naturligt för de flesta litar ju på sin partner och det gör ju en oxå väldigt sårbar och lättlurad. Att lura någon som inte känner dig är svårt eftersom personen har guarden uppe och är vaksam, att lura en vän eller en partner är lätt för personen har släppt guarden och litar på dig fullständigt. Den bedragne är ofta den siste som får reda på det och då oftast bara toppen på isberget. Det är ju precis det som är så fult med otrohet, att man missbrukar sin partners tillit.

    Jag tycker du har hanterat det ovanligt bra, haft is i magen, tagit reda på fakta och förberett dig. Så borde fler göra. Det vanligaste misstaget de flesta gör är att konfrontera innan man har bevis. Tyvärr är det oxå det rådet man många ggr får av andra som saknar erfarenhet och tror naivt på att man får ett uppriktigt svar bara för att man frågar. För inte skulle väl just min partner kunna vara så falsk att hen sitter och ljuger mig rakt i ansikte? Men tyvärr är det ju precis så det oftast är och egentligen är det ganska självklart för har personen kunna bedra en under en tid så har ju personen bevisligen inga som helst problem med att ljuga eftersom det krävs massor med lögner för att upprätthålla en otrohet.

    Det tar en stund att göra om bilden man har av sin partner. Det tar tid innan man förstår att den man trodde var ärlig och pålitlig inte är det.
  • Anonym (Helt rätt)

    Bra att du orkar förbereda och samla mer fakta. Tror att svaret från frun blir utförligare. Förbered dig dock på den klassiska - det är DITT fel - att hon var otrogen.

  • Anonym (Djävulens advokat)

    Apropå förra inlägget, du kommer få höra en mängd skit från henne antagligen.

    Det kanske är ditt fel att hon är olycklig och knullar runt (finns aldrig nån ursäkt för otrohet, då kan man göra slut först), det har bara hänt en gång, hon var jättefull dessutom och ni hade säkert bråkat eller nåt, sen kryper det fram att ok det kanske inte var bara en gång men det har bara pågått ett kort tag, och han var så klart den enda, och hon älskar dig över allt annat (hur f*n kan man då ligga med andra?!) och hon kommer göra vad som helst för att rädda relationen som hon redan förstört totalt och som hon tydligen inte hade en tanke på att rädda med t ex terapi innan hon gick och låg med någon annan. Bull shit.

  • Anonym (Heart)

    Usch vilken soppa du har hamnat i!
    Min (enda) erfarenhet av att konfrontera i ett sånt här läge är att det är störst chans att få någon form av ärliga svar är vid första tillfället. Om man tar konfrontationen i flera steg så lär sig kvinnan att behärska sitt ljugande så att man nästan tror att hon tror på sina egna lögner till slut.

    Jag vet inte om du känner att du behöver få reda på sanningen, eller om du redan tycker att du vet tillräckligt. Om jag var i dina kläder så skulle jag försöka få henne att trasla in sig i en lögn, tex kan du be henne att berätta om promenaden som hon tog härom kvällen - du verkade så uppiggad, var gick du, osv. Fråga sedan om det inte blev kallt eftersom hon bara hade tunn jacka och tunna skor, och sedan kommer dråpslaget att du följde efter och så att kon klev in i bilen (som kanske tillhör samma man som ringde).

    Gör det väldigt tydligt att det kommer få enorma konsekvenser för er relation om hon fortsätter ljuga.

    Sedan skulle jag gå vidare och fråga om hon känner mannen som ringde till dig. Därefter fråga varför han ringde och sa att du var en goding och att det var helt underbar....  Att han ringde ytterligere tre gånger... Varför det var så viktigt att stänga av telefonen efter förväxlingen....

    Om du tar en konfrontation, se till att ni har en lugn miljö och tid att bottna i samtalet, att barnen inte är hemma, att hon inte har en ursäkt att gå till jobbet, väninnan mm.

  • Anonym (Heart)

    Och jag ska kanske lägga till att jag mådde så dåligt efter att jag hade fått se några sms som jag inte skulle se, att jag fick svårt att sova, mm, så jag konfronterade redan efter två dagar. Jag var inte alls lika kylig som du verkar vara. Förstår alla som tycker att man ska ha så mycket fakta att man kan konfrontera på ett sätt som är svårt att ta sig ur.

  • Anonym (zacke)
    Anonym (Heart) skrev 2021-02-08 15:19:20 följande:

    Usch vilken soppa du har hamnat i!
    Min (enda) erfarenhet av att konfrontera i ett sånt här läge är att det är störst chans att få någon form av ärliga svar är vid första tillfället. Om man tar konfrontationen i flera steg så lär sig kvinnan att behärska sitt ljugande så att man nästan tror att hon tror på sina egna lögner till slut.

    Jag vet inte om du känner att du behöver få reda på sanningen, eller om du redan tycker att du vet tillräckligt. Om jag var i dina kläder så skulle jag försöka få henne att trasla in sig i en lögn, tex kan du be henne att berätta om promenaden som hon tog härom kvällen - du verkade så uppiggad, var gick du, osv. Fråga sedan om det inte blev kallt eftersom hon bara hade tunn jacka och tunna skor, och sedan kommer dråpslaget att du följde efter och så att kon klev in i bilen (som kanske tillhör samma man som ringde).

    Gör det väldigt tydligt att det kommer få enorma konsekvenser för er relation om hon fortsätter ljuga.

    Sedan skulle jag gå vidare och fråga om hon känner mannen som ringde till dig. Därefter fråga varför han ringde och sa att du var en goding och att det var helt underbar....  Att han ringde ytterligere tre gånger... Varför det var så viktigt att stänga av telefonen efter förväxlingen....

    Om du tar en konfrontation, se till att ni har en lugn miljö och tid att bottna i samtalet, att barnen inte är hemma, att hon inte har en ursäkt att gå till jobbet, väninnan mm.


    Ja jag vet inte alls vilken linje hon väljer att gå på...antingen så räknar hon kallt med att hon ska kunna snurra upp mig fullständigt i diskussionen och kommer vända allt mot mig eller så lägger hon sig helt platt och kör en lögn om att det bara hänt en enda gång, det var ett misstag och hela det köret. Vi får se, hoppas att gps trackern kan ge mig något mer under veckan. Vad hände för dig när du konfronterade?
  • Anonym (man)
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-08 15:45:47 följande:
    Ja jag vet inte alls vilken linje hon väljer att gå på...antingen så räknar hon kallt med att hon ska kunna snurra upp mig fullständigt i diskussionen och kommer vända allt mot mig eller så lägger hon sig helt platt och kör en lögn om att det bara hänt en enda gång, det var ett misstag och hela det köret. Vi får se, hoppas att gps trackern kan ge mig något mer under veckan. Vad hände för dig när du konfronterade?
    Hur folk reagerar är väl olika från person till person och står väl i relation till hur man hanterar skuld och skam. Vissa är iskalla, andra blir aggressiva, etc... men alla har en sak gemensamt... de kommer utan undantag agera till sin egen fördel.

    En sak du borde fundera över och vara på det klara med innan du konfronterar är hur du själv förhåller dig till det och hur du själv tänkt gå vidare. För vid en konfrontation kommer allt ställas på sin spets och då är det bra om du vet vad du vill och vad du har för planer.

    Var beredd på att hon kommer trycka på alla dina känsligaste knappar. Om ni varit ihop länge så känner hon dig och dina svagheter väl och kommer trycka på just de punkterna. Om ni har barn så kanske hon anspelar på dem och deras trygghet, osv... var beredd på det.
  • Anonym (Djävulens advokat)

    Och! Hon kommer så klart kunna skylla på dig, att DU förstör er familj, att det är DU som splittrar upp allting, att barnen kommer lida och blablabla. Var beredd på all känslomässig utpressning, tänk ut lämpliga svar innan - t ex att det är hon som förstört allt genom att vara otrogen.

Svar på tråden Otrohet?