• Litalu

    BIM Mars 2021 - första barnet

    Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 


    Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta


    Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

    LISTA:

    litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

  • Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • Emlan93
    Sellerin skrev 2021-03-10 21:21:11 följande:

    Känns helt obegripligt, men jag är tydligen gravid! Imorse testade jag först med sticka, men trodde inte på det så var tvungen att även testa digitalt. Nu hoppas jag att detta lilla frö är friskt, kommer att trivas och vill stanna kvar :) <3


    Men åh vad kul! Grattis!!!
  • Emmalucy
    Ericky skrev 2021-03-10 15:54:04 följande:

    Hej tjejer,

    Har varit hos gyn idag gällande mina mellanblödningar. Krävde att bli utredd och nu blev det faktiskt ordentlig plan framåt så det känns bra :)

    Jag har troligen östrogendominans/progesteronbrist vilket skapar mellanblödningarna (blöder från tiden för äl till mens) och är det så så kan heller inte ett befruktat ägg klara sig hela vägen fram. Så inte konstigt att jag inte blir gravid. Överläkaren misstänkte att jag inte har en ordentlig ägglossning heller eftersom jag inte känner av den och inte heller har sekret. Och verkar ha progesteronbrist vilket ju kommer naturligt om man inte ägglossar. Båda har jag haft gott om tidigare nämligen. Nu blir det Provera mellan äl och mens i 3 månader och sedan uppehåll 2 cykler. Förhoppningen är att provera ska hjälpa till att få igång en normal cykel med ordentlig ägglossning. Har det inte tagit sig då, blir det Letrozol för att få igång ägglossning. Jag hoppas dock få börja med det inte tidigare. Om 5 månader har det gått ett år, så då blir det ju utredning i vilket fall.

    Känns mycket bra att ha något att testa oavsett. Jag har ju vetat länge att detta inte är normalt för mig men inte blivit lyssnad på. Däremot känns det så märkligt att vara i den här sitsen. Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle behöva kämpa med detta då jag blev gravid i 25års ålder på ett felsteg. Kram till er andra som också kämpar! <3


    Yesss!!! Okej, det är ingen kul att nåt är ?fel? men herregud vad underbart det är att få höra att de tar dig på allvar :) och att det finns en plan! Yippee! Hoppas det hjälper att normalisera dina cyklar, lycka till! <3
  • Emmalucy
    Johanna1923 skrev 2021-03-10 10:40:21 följande:

    Jag kunde inte hålla mig! Herregud... är helt i chock


    Sellerin skrev 2021-03-10 21:21:11 följande:

    Känns helt obegripligt, men jag är tydligen gravid! Imorse testade jag först med sticka, men trodde inte på det så var tvungen att även testa digitalt. Nu hoppas jag att detta lilla frö är friskt, kommer att trivas och vill stanna kvar :) <3


    Grattis til er båda! :)
  • MAKL
    Sellerin skrev 2021-03-10 21:21:11 följande:

    Känns helt obegripligt, men jag är tydligen gravid! Imorse testade jag först med sticka, men trodde inte på det så var tvungen att även testa digitalt. Nu hoppas jag att detta lilla frö är friskt, kommer att trivas och vill stanna kvar :) <3


    Stort grattis! :)
  • Link92
    Sellerin skrev 2021-03-10 21:21:11 följande:

    Känns helt obegripligt, men jag är tydligen gravid! Imorse testade jag först med sticka, men trodde inte på det så var tvungen att även testa digitalt. Nu hoppas jag att detta lilla frö är friskt, kommer att trivas och vill stanna kvar :) <3


    Men ja vad roligt!!! Grattis! :D
  • Ericky
    Sellerin skrev 2021-03-10 21:21:11 följande:

    Känns helt obegripligt, men jag är tydligen gravid! Imorse testade jag först med sticka, men trodde inte på det så var tvungen att även testa digitalt. Nu hoppas jag att detta lilla frö är friskt, kommer att trivas och vill stanna kvar :) <3


    Stort grattis! <3
  • neongirl
    Sellerin skrev 2021-03-10 21:21:11 följande:

    Känns helt obegripligt, men jag är tydligen gravid! Imorse testade jag först med sticka, men trodde inte på det så var tvungen att även testa digitalt. Nu hoppas jag att detta lilla frö är friskt, kommer att trivas och vill stanna kvar :) <3


    Åh stort grattis! Håller tummarna för att lilla fröet vill stanna kvar! Hjärta
  • Vickan31
    Johanna1923 skrev 2021-03-10 10:40:21 följande:

    Jag kunde inte hålla mig! Herregud... är helt i chock


    Vad roligt, grattis! Skrattande
  • Vickan31
    segaages skrev 2021-03-09 18:18:19 följande:
    vad oerhört hemskt och okänsligt att lägga något sånt på dig. det är ingens ?fel? nånting, det är för många en så starkt drift att vilja få barn och att nån ska behöva shameas för att man har den starka driften och längtan är riktigt tråkigt... och det är absolut inte min mening att nån ska känna sig träffad, snarare kanske bli uppmärksam på hur man mår. så lätt att glömma bort sin egen hälsa. vi lever ju i ett sånt samhälle, det är så normaliserat med stress och prestation och vårt mående får komma i andra hand. det gör mig ledsen

    sen tycker jag ändå att man måste ju ge kroppen lite uppmärksamhet för att det är ju faktiskt otroligt smart det den håller på med. tänk om det faktiskt fanns en fara eller ett hot och kroppen struntade i det och tog all energi till att skaffa ett barn istället. hade ju inte vart praktiskt alls med tanke på hur mycket energi och kraft det tar. så på ett sätt måste man ju hylla kroppen för att den vet precis hur den ska fördela och prioritera! det är ju fantastiskt om man tänker på det
    Ja jag håller med dig - och man blir ju inte automatiskt mindre stressad om någon säger åt en att det är ens eget fel att man inte blir gravid för att man blir uppstressad och tänker på det hela tiden - då blir jag snarare mer stressad, haha.

    Men som jag skrev, jag menar inte att ni här i tråden har shameat utan jag tycker att du segaages och flera andra här lyfter stress på ett intressant och icke-fördömande sätt Hjärta För som du säger är det ju väldigt viktigt att uppmärksamma sin hälsa inte bara i graviditetsförsöken utan före och efter det också. Kroppen är fantastisk på många sätt och förhoppningsvis betyder det att den någon gång kommer att ge oss det vi önskar oss mest av allt: ett barn.
  • Vickan31
    Sellerin skrev 2021-03-10 21:21:11 följande:

    Känns helt obegripligt, men jag är tydligen gravid! Imorse testade jag först med sticka, men trodde inte på det så var tvungen att även testa digitalt. Nu hoppas jag att detta lilla frö är friskt, kommer att trivas och vill stanna kvar :) <3


    Åååh är det sant?! Skrattande Så som vi hållit tummarna, med tempkurvan och allt vi fått följa. Stort grattis Sellerin! Hjärta
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet