• Litalu

BIM Mars 2021 - första barnet

Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 

Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta

Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

LISTA:

litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

• Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • Emmalucy
    uppdaterar listan eftersom jag fyller 35 idag :/ denna cykel är sista chansen att hinna bli gravid innan 35 iaf, no pressure! :D

talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket) PLUSSAT

Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

Bananmilkshake, 3/3, 35 år (7:e försöket, 2 MA)

Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

Weloty, 5/3, 30 år (11:e försöket)

zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket)

Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket)

jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

Molybden, 11/3, 26 år (9:e försöket)

Mirabilis89, 13/3, 32 år (8:e försöket)

hopeforaplusa 14/3 29år (7:e försöket)

Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

BoringBrick92, 14/3, 28 år (4:e försöket)

Emmalucy, 15/3, 35 år (2:a försöket med ny partner, men 36försök med exet)

15/3, 28 år (7:e försöket)

Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

apan95, 17/3, 25 år (16:e försöket)

Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

Eclipse, 27/3, 31 år (3:e försöket)

Längtartillvår, 27/3, 35 år (8e försöket)

KNAS2, 28/3, 31 år (10:e försöket)

Paperlanterns, 29/3, 32 år (4:e försöket)

Bananmilkshake, 29/3, 35 år (8:e försöket, 2 MA)

Sockerplanta, 30/3, 26 år (7:e försöket)

Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)
  • Vickan31
    Ussies skrev 2021-03-05 10:29:56 följande:

Vi åker bort i helgen och kunde inte vänta med att ta ett graviditetstest i morse. Egentligen är beräknad mens på måndag.

Men vi plussade idag!!!

Grattis till plusset! Skrattande
  • Vickan31
    Rumpelstiltskin skrev 2021-03-07 19:48:44 följande:
    Ja men precis, man får göra det som känns bäst för en själv. Och jag tror som du, att stress absolut påverkar. Jag behöver inte att det ska vara fastlagt i alla studier för att jag ska tro att det påverkar min kropp, men jag tycker att det är viktigt att lyfta att det finns olika ståndpunkter inom forskningen kring hur stress påverkar fertiliteten. För hade det varit stensäkert hade väl nästintill all forskning sagt likadant tänker jag. Men som sagt, jag tror som du att stress absolut påverkar. Och om det skulle visa sig att det inte gör det så mår ju både kropp och psyke väldigt bra av mindre stress ändå. Man stressar ju inte ner ?i onödan? bara för att det kanske då inte kommer att påverka ens fertilitet.
    Jag tycker att det är superintressant och viktigt att diskutera stress och försöka minska den så mycket det är möjligt, av olika anledningar såklart. Som många av er skriver låter det ju logiskt att kroppen fokuserar på annat än barnskapandet när den upplever mycket och långvarig stress. Det enda jag blir ledsen över är när folk i ens omgivning eller inom vården (alltså ingen av er här i tråden) nästan säger det som att "du får skylla dig själv, det är ditt eget fel och endast ditt ansvar att du inte blir med barn för att du stressar och tänker på det för mycket". Förstår ni hur jag menar?

Jag tycker att det är jättebra när man - som ni här gör - av omtanke belyser att det är viktigt att försöka stressa ner och att som segaages säger så kan man ju då se det som att "det behöver inte vara något fysiskt fel på min fertilitet, jag kanske bara behöver se över vad jag kan göra för att minska stressen i mit liv". Men när folk säger "du blir inte gravid för att du tänker på det hela tiden, sluta att tänka på det" då blir jag bara ledsen för att det känns som att de menar att det är mitt fel och mina tankars fel att jag inte blir med barn. Men som någon klok människa skrev här för ett tag sedan: kvinnor har kunnat bli gravida i alla tider trots fruktansvärda omständigheter som fångenskap, svält och krig - så då ska nog jag kunna bli det också <3
  • Emmalucy
    jlinnea skrev 2021-03-07 23:28:27 följande:

Jaha, mens även denna månad nu då. Dags att hoppa över till nästa tråd med andra ord. Usch vad detta tär på en, känner mig helt dränerad..

beklagar verkligen :( <3 trösta dig på vilket sätt som helst kan ge dig lite glädje just nu, ta hand om dig!
  • Soff
    Ericky skrev 2021-03-07 18:47:19 följande:
    Exakt så känner jag Soff <3 är spänd redan när jag vaknar och har därför fått tips av psykolog att börja dagen i sängen med lite andningsövningar. Tror absolut mycket beror på stress I mitt fall. Att kroppen inte är taggad på reproduktion om jag är på spänn konstant. Nu blir det omhändertagande mer framöver och att försöka släppa kontrollen, för det är det som alltid varit mitt problem. Att jag vill kontrollera allt.

Kram!

<3 Låter ju jättebra att börja dagen så istället <3 Jag kände att bara tanken på att släppa tempandet på morgonen efter ÄL skett, var en väldigt befriande grej. Ska bli jätteskönt att bara gå och lägga sig och sova utan att tänka på vad tempen kommer säga på morgonen, bara vakna och gå upp i lugn och ro. 

Precis, är likadan där.. vill gärna kontrollera det mesta, utan att jag knappt tänker på det.. och det skapar nog mer stress än vad man kan tro, så att släppa det man kan, tror jag bara är nyttigt. För man matar nog sitt kontrollbehov väldigt mycket, genom att just kontrollera. 

Gjorde ett yogapass hemma igår, och låg på spikmatta en stund och kommer göra detta regelbundet nu, få in mycket mer avslappning i min vardag helt enkelt. Massage senare idag, ska bli jätteskönt :) 

Kram! 

• Soff
    Rumpelstiltskin skrev 2021-03-07 19:48:44 följande:
    Ja men precis, man får göra det som känns bäst för en själv. Och jag tror som du, att stress absolut påverkar. Jag behöver inte att det ska vara fastlagt i alla studier för att jag ska tro att det påverkar min kropp, men jag tycker att det är viktigt att lyfta att det finns olika ståndpunkter inom forskningen kring hur stress påverkar fertiliteten. För hade det varit stensäkert hade väl nästintill all forskning sagt likadant tänker jag. Men som sagt, jag tror som du att stress absolut påverkar. Och om det skulle visa sig att det inte gör det så mår ju både kropp och psyke väldigt bra av mindre stress ändå. Man stressar ju inte ner ?i onödan? bara för att det kanske då inte kommer att påverka ens fertilitet.
    Precis. Absolut tycker jag att det är viktigt att se flera sidor, och inte fastna i en. Jag tror dock att en del forskning spretar åt olika håll ibland för att det helt enkelt är enormt svårt att mäta detta, för det är så enormt många olika aspekter som ska tas hänsyn till. Att vi alla är olika till exempel och fungerar och reagerar på olika saker på olika sätt. Så behöver nödvändigtvis inte vara så att all forskning pekar åt ett håll för att det ska vara säkert, utan att man snarare kan se vilken av dessa studier som verkar mest trovärdiga, hur många av dessa aspekter som räknats med, ja det som segaages skrev förut.. Men som du säger, man stressar hursom inte ner i onödan :) det är ju bara positivt om man lyckas stressa mindre. Så får man helt enkelt ta saker med ro och se vart det leder/om det leder någonstans när det kommer till fertiliteten. 
  • Soff
    Vickan31 skrev 2021-03-08 10:45:16 följande:
    Jag tycker att det är superintressant och viktigt att diskutera stress och försöka minska den så mycket det är möjligt, av olika anledningar såklart. Som många av er skriver låter det ju logiskt att kroppen fokuserar på annat än barnskapandet när den upplever mycket och långvarig stress. Det enda jag blir ledsen över är när folk i ens omgivning eller inom vården (alltså ingen av er här i tråden) nästan säger det som att "du får skylla dig själv, det är ditt eget fel och endast ditt ansvar att du inte blir med barn för att du stressar och tänker på det för mycket". Förstår ni hur jag menar?

Jag tycker att det är jättebra när man - som ni här gör - av omtanke belyser att det är viktigt att försöka stressa ner och att som segaages säger så kan man ju då se det som att "det behöver inte vara något fysiskt fel på min fertilitet, jag kanske bara behöver se över vad jag kan göra för att minska stressen i mit liv". Men när folk säger "du blir inte gravid för att du tänker på det hela tiden, sluta att tänka på det" då blir jag bara ledsen för att det känns som att de menar att det är mitt fel och mina tankars fel att jag inte blir med barn. Men som någon klok människa skrev här för ett tag sedan: kvinnor har kunnat bli gravida i alla tider trots fruktansvärda omständigheter som fångenskap, svält och krig - så då ska nog jag kunna bli det också <3

Det är ju verkligen en enorm börda att lägga på någons axlar, när man är i denna sårbara situation och längtar så efter sitt plus. Spelar ingen roll hur mycket man stressar eller tänker på det, så finns det aldrig en anledning att uttrycka sig på ett sådant sätt som att det bara skulle hänga på dig själv, att det är "ditt fel". Man kan säga allt med omtanke och med en snäll ton <3 

• Ussies

Jag uppdaterar listan igen, då vi plussat innan helgen :)

Vi beger oss till nästa grupp. Men tackar så mycket för denna tid!

Vi önskar er alla ett stort lycka till!! ????

talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket) PLUSSAT

Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

Bananmilkshake, 3/3, 35 år (7:e försöket, 2 MA)

Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

Weloty, 5/3, 30 år (11:e försöket)

zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket) PLUSSAT

Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket)

jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

Molybden, 11/3, 26 år (9:e försöket)

Mirabilis89, 13/3, 32 år (8:e försöket)

hopeforaplusa 14/3 29år (7:e försöket)

Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

BoringBrick92, 14/3, 28 år (4:e försöket)

Emmalucy, 15/3, 35 år (2:a försöket med ny partner, men 36försök med exet)

15/3, 28 år (7:e försöket)

Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

apan95, 17/3, 25 år (16:e försöket)

Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

Eclipse, 27/3, 31 år (3:e försöket)

Längtartillvår, 27/3, 35 år (8e försöket)

KNAS2, 28/3, 31 år (10:e försöket)

Paperlanterns, 29/3, 32 år (4:e försöket)

Bananmilkshake, 29/3, 35 år (8:e försöket, 2 MA)

Sockerplanta, 30/3, 26 år (7:e försöket)

Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)

• msofia91

Hej alla nya och gamla människor!

Jag hoppar in här igen från februari men lägger inte till mig i tråden då jag inte vet bim.. Bim från i februari är 8 dagar sen...

Tog test nu under eftermiddagen som visade negativt, ska ta imorgon bitti också på morgonurin. Ska testa dag 14 också om det även imorgon visar neg, sen kontakta gyn eller nåt..

Har så mycket olika anledningar till att detta kan skett.

- Hittade inget utslag på äl tester förra månaden (men testade med nya tester så kan ju bara vara ute o cykla, hade fertilt sekret osv) så kanske därför jag inte fått mens.

- Läst om något som heter post birth control syndrome som kan orsaka pcos liknande symptom. Kan tydligen vara så att min cykel har fuckat ur efter 15 år på preventivmedel och att jag nu aldrig får ägglossning igen, sånt kan man lära sig när man googlar ihjäl sig... Ha!

Läst ihjäl mig på bla vulverines sida och lyssnat på poddar. ALLTSÅ JAG VET FAN INTE VAD JAG HÅLLER PÅ MED LÄNGRE, JAG FÅR PANIIIK.

Har någon erfarenhet av något av detta jag skrivit ovan, eller kan ge mig länkar osv. Eller bara tröst eller stöttning eller nåt.. Så sjukt frustrerande att detta sker oavsett anledning för då kan man inte börja om eller gå vidare, man bara går i ett vakuum...

• MAKL
    msofia91 skrev 2021-03-08 17:37:08 följande:

Hej alla nya och gamla människor!

Jag hoppar in här igen från februari men lägger inte till mig i tråden då jag inte vet bim.. Bim från i februari är 8 dagar sen...

Tog test nu under eftermiddagen som visade negativt, ska ta imorgon bitti också på morgonurin. Ska testa dag 14 också om det även imorgon visar neg, sen kontakta gyn eller nåt..

Har så mycket olika anledningar till att detta kan skett.

- Hittade inget utslag på äl tester förra månaden (men testade med nya tester så kan ju bara vara ute o cykla, hade fertilt sekret osv) så kanske därför jag inte fått mens.

- Läst om något som heter post birth control syndrome som kan orsaka pcos liknande symptom. Kan tydligen vara så att min cykel har fuckat ur efter 15 år på preventivmedel och att jag nu aldrig får ägglossning igen, sånt kan man lära sig när man googlar ihjäl sig... Ha!

Läst ihjäl mig på bla vulverines sida och lyssnat på poddar. ALLTSÅ JAG VET FAN INTE VAD JAG HÅLLER PÅ MED LÄNGRE, JAG FÅR PANIIIK.

Har någon erfarenhet av något av detta jag skrivit ovan, eller kan ge mig länkar osv. Eller bara tröst eller stöttning eller nåt.. Så sjukt frustrerande att detta sker oavsett anledning för då kan man inte börja om eller gå vidare, man bara går i ett vakuum...

Hej!

Inte lätt att veta vad kroppen håller på med i alla lägen, det tror jag vi alla kan intyga. Men som du säger så kan det ju bero på massa olika saker.

Du kanske inte hade någon äl trots äl sekret och därför så har du inte fått någon mens.

Och det där med hormoniell preventivmedels användning som sedan kan störa efterkommande cykler under en lång tid efter att man slutat med dom har man ju hört massor av. Jag tror inte att dom förstör så mycket så man aldrig mer kan ha äl och ställa till med massa fertilitets problem. Men för vissa så är det ändå något som kroppen behöver en del tid för att återställa sin balans till det normala igen. Var det länge sedan du slutade med ditt preventivmedel?

Sen är det väl alltid lugnast att höra av sig till vården om man är jätte orolig. Och att man ser till att verkligen stå på sig för att få den vård man själv vill ha.
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet