• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Anonym (88a)

    Hur mår ni tjejer som har bim i dagarna? Håller tummarna på många +!!!

  • mamma8212

    Jag har bim om typ en vecka, är såå tjatigt med så lång lutealsfas, jag har ca 16 dagar mellan äl och mens. Och än känner jag typ inget. Har vissa tecken på mens, andra inte. Så ja.. ska ta ett test på måndag, annars väntar jag till fredag på bim.

  • Hoppas2022
    Anonym (Ylva) skrev 2021-07-28 21:52:36 följande:

    känner med dig. tänker bara på hur föräldraledigheten med alla 3 barn hemma ensam (iaf 2-3 h/dag) ska bli när bara sommarsemestern varit lite av ett kaos och då har vi varit 2 päron hemma. dålig nattsömn på det och kanske en kolikbebis.. (skrattochgråtsmiley).

    jag har också funderat på att pausa, vill ju att det ska kännas 100% bra.


    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-29 08:19:46 följande:

    Man ska göra det som känns bäst för en! Kanske kan vara skönt att samla kraft och komma igen när det är dags :)


    Anonym (88a) skrev 2021-07-29 22:25:31 följande:

    Hur mår ni tjejer som har bim i dagarna? Håller tummarna på många +!!!


    Jag har mer spottings och inväntar mensen imorgon. Det känns helt okej. Jag har bestämt för att pausa några månader och känna efter om det är rätt beslut att skaffa fler barn. Har varit så stressig sommar och inte känts som jag/vi räcker till. Älskar barn och har alltid velat ha fyra men vill hinna med och ha tid för alla utan att bränna ut mig.
  • Anonym (88a)
    Hoppas2022 skrev 2021-07-29 23:25:52 följande:

    Jag har mer spottings och inväntar mensen imorgon. Det känns helt okej. Jag har bestämt för att pausa några månader och känna efter om det är rätt beslut att skaffa fler barn. Har varit så stressig sommar och inte känts som jag/vi räcker till. Älskar barn och har alltid velat ha fyra men vill hinna med och ha tid för alla utan att bränna ut mig.


    Åh vad tråkigt. Gör det som känns bäst för dig, vi ska inte lägga så stor energi på det denna månad utan blir det så blir det har vi bestämt. Njut av sommaren nu & umgås med din familj <3
  • Anonym (88a)
    mamma8212 skrev 2021-07-29 23:04:37 följande:

    Jag har bim om typ en vecka, är såå tjatigt med så lång lutealsfas, jag har ca 16 dagar mellan äl och mens. Och än känner jag typ inget. Har vissa tecken på mens, andra inte. Så ja.. ska ta ett test på måndag, annars väntar jag till fredag på bim.


    Jag förstår, har du lång cykel? Håller tummarna, väntan är så lång och tung! <3
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (88a) skrev 2021-07-29 22:25:31 följande:

    Hur mår ni tjejer som har bim i dagarna? Håller tummarna på många +!!!


    Bim imorgon. Tog ett test nu men blev blankt så jag gissar att mensen kommer snart.
  • Anonym (88a)
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-07-30 08:10:44 följande:

    Bim imorgon. Tog ett test nu men blev blankt så jag gissar att mensen kommer snart.


    Vad tråkigt att höra, håller alla tummar för dig! <3
  • mamma8212
    Anonym (88a) skrev 2021-07-30 07:30:17 följande:

    Jag förstår, har du lång cykel? Håller tummarna, väntan är så lång och tung! <3


    Den brukar ligga på 30-31 dagar, beroende på när äl infaller :)
  • Anonym (Ylva)

    här har man inte fått sin mens än trots att den brukar komma som en klocka ???? shit, hoppas jag inte är gravid.. trodde inte jag skulle skriva så men nu känns det ju så. tog ett neg gravtest senast för ett par dar sedan.. får be mannen köpa med sig ett gravtest från apoteket. :s

  • Ik96

    Är på cd11 idag och jag hoppas så innerligt att ägglossning ska ske inom de närmaste dagarna. Första dosen med dubbeldos så jag hoppas det funkar bättre än enkeldos. Jag har sagt till sambon att nu får vi mysa mycket tills nästa helg för att verkligen ge det ett riktigt försök då vi innan bara har sagt "det sker när det sker". Men månaderna rullar och jag har haft långa cyklar och oregelbunden ägglossning så jag känner att den taktiken inte fungerar längre och vi vill verkligen bli gravida snart.

    Hur ofta tycker ni att man ska ligga för att maximera chanserna? :)

Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022