• Maramba

    BF November 2021 - Stannar på FL

    Skapar en ny tråd för oss med BF i November 2021 som vill stanna kvar här på FL :)

  • Svar på tråden BF November 2021 - Stannar på FL
  • soffe

    Hej på er,

    Här är en till som mår illa typ hela tiden...är också helt lamslagen av trötthet, tackar gudarna för röda dagar nu för vet inte hur jag ska kunna jobba?!

    Tufft att många av oss mår dåligt, förhoppningsvis blir det bättre snart...

    Glad påsk

  • Semlan3
    annsofie90 skrev 2021-04-02 21:49:02 följande:

    Jag är precis i början på vecka 7 nu (6+1). Mina symtom är fortfarande ömma bröst, molvärk då och då, tröttheten har blivit lite mer påtaglig. Något mer kissnödig, har fått börja gå upp en gång natten iallafall. Jag har känt ett lätt lätt illamående ett par morgnar nu. Min förra graviditet var jag faktiskt inte illamående alls vilket var skönt, hoppas att det inte blir så farligt den här gången heller, men jag får bara vänta och se. Har läst att vissa personers illamående började i v.8?


    Jag har haft samma mina två andra graviditeter. Började i vecka 7 eller 8. Kräktes en gång varje morgon med första och någon gång då och då med andra. Är 6 +1 idag och har samma symptom som du. Men man blir ju alltid lite orolig när man vet hur det varit tidigare när det blev ett barn.
  • tesse

    Hej igen,

    Illamåendet är under kontroll men ibland kommer en rejäl våg av äckelkänsla när jag tänker på vissa maträtter, även mina favoriträtter :(

    Häromdagen åt vi middag hos svärisarna och hade smusslat in ett par alkoholfria öl. Vi tänkte att det var en bra plan eftersom vi kände att det var för tidigt att berätta. Men självklart skulle svärmor läsa på etiketten på min flaska och utbrista: "Men Göran! Har du gått och köpt alkoholfri öl?! Nu får du ta och ge en riktig öl till henne!". Jag fick tacka nej flera gånger och säga att den var lika god som en vanlig öl. Himla omständligt med trugande svärisar som anser att högtider bara kan firas med alkohol :P

  • Bebbe2021

    Jag är i början av vecka 7 och är nu inne på dag 3 av konstant illamående! Från morgon till kväll. Vill också helst bara sova eller ligga i soffan hela dagarna för är såå trött. Hoppas verkligen det lättar snart för känner mig inte som någon rolig människa att umgås med just nu! ;) Vilken tur att jag jobbar hemifrån och inte har familj eller vänner här i landet så slipper påskfirandet hehe.

  • ems86
    Bebbe2021 skrev 2021-04-04 10:56:34 följande:

    Jag är i början av vecka 7 och är nu inne på dag 3 av konstant illamående! Från morgon till kväll. Vill också helst bara sova eller ligga i soffan hela dagarna för är såå trött. Hoppas verkligen det lättar snart för känner mig inte som någon rolig människa att umgås med just nu! ;) Vilken tur att jag jobbar hemifrån och inte har familj eller vänner här i landet så slipper påskfirandet hehe.


    Relaterar starkt. Är i 8+1 idag och det har lättat en aning senaste dagarna. Mer hanterbart! Hoppas det följer samma mönster för dig.

    Jag har inte vunnit pris för årets roligaste mamma denna påsk..
  • Maramba
    Bebbe2021 skrev 2021-04-04 10:56:34 följande:

    Jag är i början av vecka 7 och är nu inne på dag 3 av konstant illamående! Från morgon till kväll. Vill också helst bara sova eller ligga i soffan hela dagarna för är såå trött. Hoppas verkligen det lättar snart för känner mig inte som någon rolig människa att umgås med just nu! ;) Vilken tur att jag jobbar hemifrån och inte har familj eller vänner här i landet så slipper påskfirandet hehe.


    Förra veckan i början på vecka 7 hade jag 4-5 dagar av nästan förlamande illamående vilket jag inte alls var beredd på. Mot slutet av vecka 7 lättade det tack och lov. Idag har jag precis gått in i vecka 8 och alla symptom är kvar men lite lindrigare. Hoppas det lättar för dig snart.
  • Emmelilou

    Glad påsk!

    Järn, då. Jag fick rådet av barnmorskan förra veckan att äta Niferex, pga lågt järn. Tre dagar (!!) klarade jag äta dem innan jag vek ner mig o slutade pga magkramper, extra illamående (som inte gick över av mat), förstoppning, otäcka känslor i tarmarna. Ingen lek. Nu har maken köpt Blutsaft åt mig, hoppas det fungerar.

    Och inga kläder passar. Inte en överraskning att det är så såhär tidigt, pga att jag varit tvilllinggravid tidigare, men en brant uppförsbacke mentalt att hitta möjliga kläder.

  • Spjälsäng

    Jag läser att det är fler som har börjat må illa - ja, vad ska man säga? Håll ut, det vänder för oss alla tillslut

    Jag känner att illamåendet har blivit mycket värre för mig nu & har behövt kräkas under dagen :(

  • tesse

    Och bara över en natt försvann matlusten totalt för mig. Vet ju att det känns bättre att äta lite och ofta men idag var det riktigt svårt att få i sig nåt. Det enda jag är sugen på är snabbnudlar så blir till att bunkra upp med det så jag får nåt i mig. Det skumma är att jag kände mig bra nog att jag kunde styrketräna som vanligt och till och med maxa trots att jag knappt ätit något innan. Fler som tänker försöka hålla igång träningen så långt det går?

Svar på tråden BF November 2021 - Stannar på FL