• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Storm01
    neongirl skrev 2021-11-19 01:14:56 följande:

    Usch, det låter som ditt är betydligt värre än mitt också. Stackare! :( Skönt att skenorna verkar hjälpa lite i alla fall.

    Jag har också haft det sista månaderna men inte riktigt fattat vad det varit förrän nu. *Peppar peppar* så känns min handled och fingrarna redan lite bättre sedan jag slutat jobba. Har i alla fall inte haft några domningar på ett par dagar. En kollega sa att det ska släppa nästan direkt efter förlossningen, så vi får hålla tummarna för det! <3


    Jag har också läst att det ska släppa efter förlossningen, hoppas!! <3 Jusste, det har jag inte tänkt på, att sitta framför datorn kanske gör det värre.. Arbetar ju fortfarande och min sista vecka är nästa vecka. Så förhoppningsvis kanske jag inte belastar fingrarna/handleden lika mkt efter dt!
  • Bula2021
    bananmilkshake skrev 2021-11-19 13:16:10 följande:

    Jamen det lär ju vara det, jag tycker inte det syns att den sjunkit men märker att jag kan andas och inte behöver sitta rak som en planka!

    Tänker på mat hela tiden känns det som. 11 dagar kvar till snitt. :) 


    Ät och njut :)
  • neongirl
    bananmilkshake skrev 2021-11-19 08:26:20 följande:

    Snabb inflikning! Jag köpte en sån på Jollyroom, har ju ingen erfarenhet av andra amningskuddar men jag är jättenöjd. :) Den är skön att ha som ryggstöd i soffan också. Den blir rätt hård också när den trycks ihop så man får bra stöd och den lär hålla ett tag. :)

    Den här (på rea dessutom nu):

    www.jollyroom.se/mamma/amningsprodukter/amningskuddar/petite-cherie-amningskudde-butterscotchv_1155456


    Jag beställde en amningskudde igår, det blev en Petit Cherie fast en gråmönstrad för 199kr. Härligt att höra att du är nöjd med den. :)
  • neongirl
    Storm01 skrev 2021-11-19 13:54:45 följande:

    Jag har också läst att det ska släppa efter förlossningen, hoppas!! <3 Jusste, det har jag inte tänkt på, att sitta framför datorn kanske gör det värre.. Arbetar ju fortfarande och min sista vecka är nästa vecka. Så förhoppningsvis kanske jag inte belastar fingrarna/handleden lika mkt efter dt!


    Ja, det känns som det har hjälpt att inte sitta vid datorn flera timmar per dag. Så förhoppningsvis blir det bättre för dig också när du slutat jobba. Håller tummarna!
  • bananmilkshake
    neongirl skrev 2021-11-19 23:37:31 följande:

    Jag beställde en amningskudde igår, det blev en Petit Cherie fast en gråmönstrad för 199kr. Härligt att höra att du är nöjd med den. :)


    Perfekt, hoppas du också blir nöjd! :)
  • Sellerin
    bananmilkshake skrev 2021-11-19 11:28:33 följande:

    Nån mer som typ svälter ihjäl? 

    Jag går in i vecka 39 imorgon och för några dagar sen kom min Stora Hunger. Jag är så hungrig!! Är glad det kom så här pass sent för det är aningen jobbigt, haha. 


    Haha jag började svälta i slutet också :D Ät! <3
  • Sellerin

    Tack alla för era gratulationer :) <3

    Såg att någon läst föda utan rädsla, det gjorde jag också och jag tänkte mycket på andning och avspänning. För egen del behövde jag inte så mycket hjälp av min sambo, För mig var det enklast att slappna av själv, men att sambon var nära mig så att jag kunde få kyssas lite med honom när jag behövde lite extra energi. Inget jag visste i förväg att det var så jag ville ha det, det bara blev så.

    Känner verkligen att ha läst på inför förlossningen gjorde att jag visste hur jag borde göra för att underlätta för mig själv. Hade nog varit spänd och haft en hög flyktinstinkt ifall jag inte känt till olika verktyg att använda och framförallt då att låta sig svepas med. Nu var jag istället beredd och kunde hantera krafterna som kom, när kroppen gjorde sig redo att föda barn. Väldigt coolt. :)

    Hade för övrigt rent för mkt grejer med mig i den där BB-väskan. Hahaha, man behöver ju knappt hälften av vad de rekommenderar på olika sidor! Kläder till sig själv och barnet, necessär, samt något att äta och dricka. Ska man amma så lite kompressorer och krämer, samt kanske amningsnapp, för det gjorde lite ont i början!

    Wah, ser framemot att få läsa om när nästa person i gruppen har fått träffa sin lilla älskling :)

  • Bula2021
    bananmilkshake skrev 2021-11-20 08:04:23 följande:

    Åh ja. No need to say that twice! ;)


    Hahahahaha :)
  • Bula2021
    Sellerin skrev 2021-11-20 11:06:26 följande:

    Tack alla för era gratulationer :) <3

    Såg att någon läst föda utan rädsla, det gjorde jag också och jag tänkte mycket på andning och avspänning. För egen del behövde jag inte så mycket hjälp av min sambo, För mig var det enklast att slappna av själv, men att sambon var nära mig så att jag kunde få kyssas lite med honom när jag behövde lite extra energi. Inget jag visste i förväg att det var så jag ville ha det, det bara blev så.

    Känner verkligen att ha läst på inför förlossningen gjorde att jag visste hur jag borde göra för att underlätta för mig själv. Hade nog varit spänd och haft en hög flyktinstinkt ifall jag inte känt till olika verktyg att använda och framförallt då att låta sig svepas med. Nu var jag istället beredd och kunde hantera krafterna som kom, när kroppen gjorde sig redo att föda barn. Väldigt coolt. :)

    Hade för övrigt rent för mkt grejer med mig i den där BB-väskan. Hahaha, man behöver ju knappt hälften av vad de rekommenderar på olika sidor! Kläder till sig själv och barnet, necessär, samt något att äta och dricka. Ska man amma så lite kompressorer och krämer, samt kanske amningsnapp, för det gjorde lite ont i början!

    Wah, ser framemot att få läsa om när nästa person i gruppen har fått träffa sin lilla älskling :)


    Det var jag som skrev om FUR-boken. Åh vad glad jag blev att du också läst den, och känner att teknikerna i den funkade/hjälpte till. Jag tog ett bad här om kvällen när jag var lite frusen och då fokuserade jag verkligen på att slappna av, andas lugnt och tänka inåt, stänga allt annat ute. Tror definitivt att man kan ha stor nytta av det när det väl är dags, men givetvis är alla förlopp också olika.

    Nu blev jag pepp!!!!
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET