• Russin112

    Vi som plussat från tråden letrozol, PCO

    Hej! Nu har vi en ny tråd som vi kan snacka om våra graviditeter utan att "trigga" dem som fortfarande är fast i den jäkliga snurran. 


    Jag kan börja med listan :)

    Russin112: Bf 10/12

  • Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO
  • jjkkll2
    Vicki89 skrev 2021-05-18 06:54:05 följande:
    Ja, läkaren har sagt att jag ska ta dem och det har alltid funkat bra för mig! Om du brukar få ägglossningssmärta så kan du ju vara lite extra uppmärksam på det, det är ju ett rätt så säkert tecken. :)
    Jaa har såklart googlat sönder och just clearblue digitalt verkar fungera bäst för pcos. Jaa jag har haft ont i äggstockar igår och idag (därför jag chansade och tog äl-test igår). Tempar ju med Natural cycles så jag kommer ju kunna se sedan om de verkligen blev en ägglossning eller inte. Men man vill ju som med allt veta nununu om det faktiskt sker haha!
    Javelina skrev 2021-05-18 06:50:45 följande:
    Jag har i princip ingen ägglossning alls utan letrozol men efter att ha slutat med dem i december, blev jag gravid i februari. Däremot har cb's äl-tester alltid visat rätt för mig iaf, slutade med de billiga stickorna för de var så svårlästa.
    Alltså vad ni ger mig hopp tjejer! Vet att min gyn sagt att för vissa så blir de faktiskt gravida när de slutar med letrozol eller tar en paus från det.  Ja jag testade ju med både billig sticka och clearblue så vill hoppas/önska och tro att de blir en äl ändå. Känns kanske lite sent att ta en spruta ikväll liksom? Vet inte hur de påverkar ägglossningen om man tar en spruta så sent. 
    Lofffsan skrev 2021-05-18 08:19:38 följande:
    När var det du hade ditt mf? Jag fick jag ägglossning 2 till 3 veckor efter mitt missfall och då kände jag av det väldigt tydligt. Så oavsett så tycker jag ni ska ligga på nu! Chansen kanske finns :)

    Och hoppas du får tag i gyn idag!
    Jag började blöda 28/4 så det är tre veckor sedan imorgon.
    Wow häftigt ändå att du fick äl självmant utan letrozol. Har också haft känningar i äggstockarna därför jag chansade och tog äl-test. Jaa sambon är tvingad till sex igår och även idag (ifall att) haha. 

    Ja hon ska ringa någon gång under dagen, så får se vad hon säger och tycker. Så svårt det där när man inte har tillgång till vul/spruta. 


  • Sorkis
    jjkkll2 skrev 2021-05-18 11:21:21 följande:
    Jaa har såklart googlat sönder och just clearblue digitalt verkar fungera bäst för pcos. Jaa jag har haft ont i äggstockar igår och idag (därför jag chansade och tog äl-test igår). Tempar ju med Natural cycles så jag kommer ju kunna se sedan om de verkligen blev en ägglossning eller inte. Men man vill ju som med allt veta nununu om det faktiskt sker haha!
    Javelina skrev 2021-05-18 06:50:45 följande:
    Jag har i princip ingen ägglossning alls utan letrozol men efter att ha slutat med dem i december, blev jag gravid i februari. Däremot har cb's äl-tester alltid visat rätt för mig iaf, slutade med de billiga stickorna för de var så svårlästa.
    Alltså vad ni ger mig hopp tjejer! Vet att min gyn sagt att för vissa så blir de faktiskt gravida när de slutar med letrozol eller tar en paus från det.  Ja jag testade ju med både billig sticka och clearblue så vill hoppas/önska och tro att de blir en äl ändå. Känns kanske lite sent att ta en spruta ikväll liksom? Vet inte hur de påverkar ägglossningen om man tar en spruta så sent. Jag började blöda 28/4 så det är tre veckor sedan imorgon.
    Wow häftigt ändå att du fick äl självmant utan letrozol. Har också haft känningar i äggstockarna därför jag chansade och tog äl-test. Jaa sambon är tvingad till sex igår och även idag (ifall att) haha. 

    Ja hon ska ringa någon gång under dagen, så får se vad hon säger och tycker. Så svårt det där när man inte har tillgång till vul/spruta. 


    Precis som Russin skriver finns ju ingen garanti att ÄL sker! Vissa med PCOS har alltid hög LH, även när äggblåsorna är små. Jag har alltid låg LH och när jag väl fick LH-stegring släppte ägget så det finns en chans absolut :D 


    Jag prövade CB digital och billig sticka i samma urin, CB blev positivt, stickan var "negativ" då andra strecket inte var lika starkt som första. Men jag fick ju uppenbarligen ÄL då jag är gravid nu! :D Såklart finns inga garantier men hoppas hoppas att det lilla ägget släpper! <3

  • Sorkis
    jjkkll2 skrev 2021-05-18 11:21:21 följande:
    Jaa har såklart googlat sönder och just clearblue digitalt verkar fungera bäst för pcos. Jaa jag har haft ont i äggstockar igår och idag (därför jag chansade och tog äl-test igår). Tempar ju med Natural cycles så jag kommer ju kunna se sedan om de verkligen blev en ägglossning eller inte. Men man vill ju som med allt veta nununu om det faktiskt sker haha!
    Javelina skrev 2021-05-18 06:50:45 följande:
    Jag har i princip ingen ägglossning alls utan letrozol men efter att ha slutat med dem i december, blev jag gravid i februari. Däremot har cb's äl-tester alltid visat rätt för mig iaf, slutade med de billiga stickorna för de var så svårlästa.
    Alltså vad ni ger mig hopp tjejer! Vet att min gyn sagt att för vissa så blir de faktiskt gravida när de slutar med letrozol eller tar en paus från det.  Ja jag testade ju med både billig sticka och clearblue så vill hoppas/önska och tro att de blir en äl ändå. Känns kanske lite sent att ta en spruta ikväll liksom? Vet inte hur de påverkar ägglossningen om man tar en spruta så sent. Jag började blöda 28/4 så det är tre veckor sedan imorgon.
    Wow häftigt ändå att du fick äl självmant utan letrozol. Har också haft känningar i äggstockarna därför jag chansade och tog äl-test. Jaa sambon är tvingad till sex igår och även idag (ifall att) haha. 

    Ja hon ska ringa någon gång under dagen, så får se vad hon säger och tycker. Så svårt det där när man inte har tillgång till vul/spruta. 


    Precis som Russin skriver finns ju ingen garanti att ÄL sker! Vissa med PCOS har alltid hög LH, även när äggblåsorna är små. Jag har alltid låg LH och när jag väl fick LH-stegring släppte ägget så det finns en chans absolut :D 


    Jag prövade CB digital och billig sticka i samma urin, CB blev positivt, stickan var "negativ" då andra strecket inte var lika starkt som första. Men jag fick ju uppenbarligen ÄL då jag är gravid nu! :D Såklart finns inga garantier men hoppas hoppas att det lilla ägget släpper! <3

  • jjkkll2
    Sorkis skrev 2021-05-18 12:11:34 följande:

    Precis som Russin skriver finns ju ingen garanti att ÄL sker! Vissa med PCOS har alltid hög LH, även när äggblåsorna är små. Jag har alltid låg LH och när jag väl fick LH-stegring släppte ägget så det finns en chans absolut :D 


    Jag prövade CB digital och billig sticka i samma urin, CB blev positivt, stickan var "negativ" då andra strecket inte var lika starkt som första. Men jag fick ju uppenbarligen ÄL då jag är gravid nu! :D Såklart finns inga garantier men hoppas hoppas att det lilla ägget släpper! <3


    Nej absolut det är ju nackdelen för oss att man inte kan vara säker.
    Jaa jag har också alltid haft lågt LH så hoppas att det blir ägglossning (även om äl automatiskt inte innebär en graviditet).

    Sååå härligt att höra era solskenshistorier det ger mig en massa hopp<3. 

    Tack så mycket <3
  • jjkkll2

    Gyn ringde nyss hon trodde att jag kommer få ägglossning i och med att testet igår först visade negativt på morgonen och sedan positivt på dagen så hon tyckte inte jag skulle ta någon spruta. Får helt enkelt lita på henne och hålla tummarna.

    Tack för allt ert stöd tjejer<3

  • Vicki89
    jjkkll2 skrev 2021-05-18 16:18:27 följande:

    Gyn ringde nyss hon trodde att jag kommer få ägglossning i och med att testet igår först visade negativt på morgonen och sedan positivt på dagen så hon tyckte inte jag skulle ta någon spruta. Får helt enkelt lita på henne och hålla tummarna.

    Tack för allt ert stöd tjejer<3


    Tror det är helt rätt! Efter mitt missfall i december fick jag precis som du, ägglossning utan letrozol. Så skönt ju! Lycka till nu!
  • Russin112
    jjkkll2 skrev 2021-05-18 16:18:27 följande:

    Gyn ringde nyss hon trodde att jag kommer få ägglossning i och med att testet igår först visade negativt på morgonen och sedan positivt på dagen så hon tyckte inte jag skulle ta någon spruta. Får helt enkelt lita på henne och hålla tummarna.

    Tack för allt ert stöd tjejer<3


    Stort lycka till nu! Hoppas på att det är guldägget:D<3
  • Lofffsan
    jjkkll2 skrev 2021-05-18 16:18:27 följande:

    Gyn ringde nyss hon trodde att jag kommer få ägglossning i och med att testet igår först visade negativt på morgonen och sedan positivt på dagen så hon tyckte inte jag skulle ta någon spruta. Får helt enkelt lita på henne och hålla tummarna.

    Tack för allt ert stöd tjejer<3


    Säger som Vicki89, fick med ägglossning efter missfall. Och blev då lyckligtvis gravid igen. Så nu hoppas vi verkligen att det sker en ägglossning <3 och ligg på! Bättre någon gång för mycket nu när du kanske inte exakt är säker på när den sker :D
  • Vicki89

    Idag har jag varit hos barnmorskan, all prover såg fina ut! Har nu fått tid för både tidigt ultraljud och rutinultraljud, och nästa vecka på tisdag gör jag NIPT och då ingår också ett ultraljud. Är lite nervös, allt såg bra ut på ultraljudet i 7+0 men är ju orolig att något ska ha hunnit hända sedan dess. Hur mår ni andra?

  • Russin112
    Vicki89 skrev 2021-05-18 17:59:28 följande:

    Idag har jag varit hos barnmorskan, all prover såg fina ut! Har nu fått tid för både tidigt ultraljud och rutinultraljud, och nästa vecka på tisdag gör jag NIPT och då ingår också ett ultraljud. Är lite nervös, allt såg bra ut på ultraljudet i 7+0 men är ju orolig att något ska ha hunnit hända sedan dess. Hur mår ni andra?


    Åh vad härligt! Jag förstår att du är nervös men förmodligen och förhoppningsvis ser allt bra ut. Vilken vecka och dag är du i på tisdag? :)

    Jag har som sagt kub om 2 veckor och är såååå nervös jag med men oddsen är ju på vår sida:)
Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO