• Ericky

    BF Februari 2022

    Trodde aldrig jag skulle få starta en sådan här tråd, men efter 10 månaders tröstlösa försök har vi nu äntligen plussat! Klart och tydligt på Clearblue digital :) 

    Jag har haft ett jättestort stöd i BIM-trådarna jag varit med i sedan start och vill därför gärna fortsätta hänga på FL med ett nytt gäng för att dela erfarenheter och annat under resans gång :)

    Jag får lite olika resultat på BF-datum. Min app som är mer personifierad säger 5 februari medan sidor på nätet där man kan räkna ut själv säger 30 januari. Väljer att gå efter min app. 

    Gruppen är öppen för alla, men vore kul att höra hur länge ni andra förskt och om det är ert första barn eller ett syskon :)

    Ericky, BF 5 februari 2022, tog sig på 10e försöket och vi väntar vårt första barn

  • Svar på tråden BF Februari 2022
  • Jules123
    Dreamof4 skrev 2021-06-15 18:30:32 följande:

    Jules123, håller tummarna för allt är som det ska trots blödning. Vissa har ju det, så behöver inte vara något negativt, men klart man blir orolig.

    Går in i v 6 idag och ska på inskrivningssamtal nästa vecka. Lite nyfiken på er som gör tidiga UL, gör ni det pga. att ni blivit erbjudna el. pga. annan orsak och vilken vecka har ni gjort el ska ni göra det i?

    Skulle stilla oron att se ett litet tickande hjärta såklart, även om viss oro ändå kommer kvarstå hela tiden.


    De erbjuder tidigt där jag går hos BM + att efter en MA som upptäcktes på KUB så ville jag ha ett tidigt UL bara för att lätta oron.
  • Jules123
    LyckaW88 skrev 2021-06-15 16:31:06 följande:

    Många kloka ord att läsa gällande att hantera oron (som även jag brottas med)! Jag försöker också att fokusera på annat härligt (det är ju sommar så det finns mycket av den varan) och tänka att det ändå är störst chans att det går bra! :)

    Sedan har jag hört att det i vissa delar av landet är svårt att få till KUB test om man vill ha det (om man är under 35år). Pga covid och därmed ont om personal. Är det något ni kommit i kontakt med? Hade tänkt vänta med att boka men nu undrar jag om jag kanske ska göra det med en gång för att inte riskera att inte få en tid. :/


    I Skåne erbjuder de oavsett ålder. Jag är under 35 och min barnmorska skickade remiss direkt och fick en tid i augusti.
  • LyckaW88
    Jules123 skrev 2021-06-15 19:40:55 följande:

    I Skåne erbjuder de oavsett ålder. Jag är under 35 och min barnmorska skickade remiss direkt och fick en tid i augusti.


    Det låter ju bra! Jag bor i Göteborgsområdet, hoppas det är samma här!
    Anonym4848 skrev 2021-06-15 17:52:43 följande:

    Jag fick kallelser idag och det var bara några dagar sen jag kontakta dem för att säga att jag är gravid. Så det verkade ju lugnt. Är över 35, kan ju förklara saken kanske?


    Skönt när det fungerar som det ska! :) Huvudsaken är såklart att alla som är över 35 får en tid men jag är inte många år ifrån och vi hade gärna gjort ett.
  • Miss A

    Hejsan.

    Hoppar gärna in i tråden. Jag plussade den 10/6, äntligen efter vi försökt sedan i november 2020. Kändes som om det inte skulle ta sig men tanke på att jag blev gravid väldigt fort med mina andra 2 barn.

    Så jag är överlycklig nu...

    Jag blir 32 i augusti och har 2 pojkar sedan innan. En på 7 och en på 9. Man kan säga att denna graviditet blir att börja om helt o hållet.

    Hur stor åldersskillnad har ni mellan era barn?

  • Tinisminis
    Jules123 skrev 2021-06-15 11:42:12 följande:

    Plussade 9/6 på BIM+1 och har sen dess haft små blödningar. Ljusrosa/brunt och lite mörkare blod. Men det kommer bara på pappret har det rinner inte ut och har inte behövt ha något trosskydd eller binda. Min barnmorska sa att det är normalt och att jag ska kontakta gynakuten om det blöder mer eller jag får ont. För jag har ingen smärta alls. Jag tog ett nytt test igår och då var det en markant ökning men jag är livrädd pga råkade ut för ett MA i januari..

    jag har ett tidigt ultraljud bokat nästa vecka men jag är fortfarande livrädd ????


    Jag har i stort sätt lika dant som dig fast mitt kom 5 dagar efter positivt test. Små"blödit" rosa på pappret i över 1 vecka. På mvc sa dom att jag skulle avvakta (helt normalt o blöda i början) och om de inte slutat inom 1 vecka så skulle jag kontakta kvinnokliniken på sjukhuset. Tänkte att jag ska göra det på fredag. Jag har även bokat in ett tidigt privat ultraljud på tisdag för att se om det är okej.

    Hittills har gravtestet ökat, är nu i v 5+6 eller 6+0.
  • Iväntanpåivf

    Hej.

    Är det nån annan här som fortsätter tempa efter plus?

    Jag är i V5+6 och tempen har de senaste dagarna börjat gå nedåt. En bit kvar till normallinjen i NC men blir ändå sjukt orolig.

    Har hållit sig hög och fin, som högsta temp under normal lutealfas men nu är den kanske 0,2 grader lägre men fortfarande kanske 0,2 grader till under kontrollstrecket.

    I övrigt har jag inga symptom förutom förstoppning och rätt så mycket mensvärk. Tar progesteron också då det är ivf.

    Liten blödning i lördags men sen inget mer. Känns som att det nog är kört även om jag vet att det inte borde vara det.

  • ElleJoy
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-16 08:14:57 följande:

    Hej.

    Är det nån annan här som fortsätter tempa efter plus?

    Jag är i V5+6 och tempen har de senaste dagarna börjat gå nedåt. En bit kvar till normallinjen i NC men blir ändå sjukt orolig.

    Har hållit sig hög och fin, som högsta temp under normal lutealfas men nu är den kanske 0,2 grader lägre men fortfarande kanske 0,2 grader till under kontrollstrecket.

    I övrigt har jag inga symptom förutom förstoppning och rätt så mycket mensvärk. Tar progesteron också då det är ivf.

    Liten blödning i lördags men sen inget mer. Känns som att det nog är kört även om jag vet att det inte borde vara det.


    Jag fortsätter att mäta temperaturen via min Oura-ring så det loggas varje dag men jag kollar inte på det. Jag gjorde dock misstaget att kolla i måndags efter att jag hade varit på ultraljud och såg hjärtat slå i vecka 6. Min temperatur låg på +0.1 över mitt normala och hade gjort det de senaste dagarna. Och det är precis så den har gjort innan missfall tidigare. Så har varit orolig sen dess men å andra sidan så har mina missfall redan skett vid det här laget och än så länge har jag inte fått missfall. 


    Nu har jag slutat kolla temperaturen då det verkligen inte är till någon nytta utan bara ökar på oron. Jag har läst mycket om att temp. dippar kan ske p.g.a. hormonförändringar så jag rekommenderar att sluta tempa för att minska oron och stressen som det ger. 

  • Iväntanpåivf
    ElleJoy skrev 2021-06-16 11:39:41 följande:

    Jag fortsätter att mäta temperaturen via min Oura-ring så det loggas varje dag men jag kollar inte på det. Jag gjorde dock misstaget att kolla i måndags efter att jag hade varit på ultraljud och såg hjärtat slå i vecka 6. Min temperatur låg på +0.1 över mitt normala och hade gjort det de senaste dagarna. Och det är precis så den har gjort innan missfall tidigare. Så har varit orolig sen dess men å andra sidan så har mina missfall redan skett vid det här laget och än så länge har jag inte fått missfall. 


    Nu har jag slutat kolla temperaturen då det verkligen inte är till någon nytta utan bara ökar på oron. Jag har läst mycket om att temp. dippar kan ske p.g.a. hormonförändringar så jag rekommenderar att sluta tempa för att minska oron och stressen som det ger. 


    tack för svar. instämmer att det kanske gör en mer orolig bara att mäta temperaturen. 
    förstår att du också är orolig. men du hade sett ett hjärta! det är ju superskönt. redan i vecka 6, trodde att v6 va för osäkert för att se hjärtslagen. 
    jag har inte vul förrän torsdag nästa vecka. 
    När har dina tidigare missfall kommit? 
  • ElleJoy
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-16 13:47:42 följande:
    tack för svar. instämmer att det kanske gör en mer orolig bara att mäta temperaturen. 
    förstår att du också är orolig. men du hade sett ett hjärta! det är ju superskönt. redan i vecka 6, trodde att v6 va för osäkert för att se hjärtslagen. 
    jag har inte vul förrän torsdag nästa vecka. 
    När har dina tidigare missfall kommit? 

    Mina missfall har tidigare varit i 5+9 och 6+1 om jag minns rätt. Är så glad att jag såg hjärtslag i 6+1 och försöker att inte vara orolig. Jag hade gärna gått på ultraljud varje vecka för att se att det utvecklas som det ska men vet samtidigt att OM det sker ett missfall så kommer jag inte kunna göra någonting åt det oavsett hur många kontroller jag går på nu. 

    Lite samma sak med temperaturen, vi vet ju inte riktigt vad det betyder att den fluktuerar så det skapar mer osäkerhet och oro än det ger nytta. 

    Försök anta att allt kommer att gå bra, men var medveten om att det finns risker. Jag försöker att ha den inställningen även om det är svårt ibland.

Svar på tråden BF Februari 2022