• Ericky

    BF Februari 2022

    Trodde aldrig jag skulle få starta en sådan här tråd, men efter 10 månaders tröstlösa försök har vi nu äntligen plussat! Klart och tydligt på Clearblue digital :) 

    Jag har haft ett jättestort stöd i BIM-trådarna jag varit med i sedan start och vill därför gärna fortsätta hänga på FL med ett nytt gäng för att dela erfarenheter och annat under resans gång :)

    Jag får lite olika resultat på BF-datum. Min app som är mer personifierad säger 5 februari medan sidor på nätet där man kan räkna ut själv säger 30 januari. Väljer att gå efter min app. 

    Gruppen är öppen för alla, men vore kul att höra hur länge ni andra förskt och om det är ert första barn eller ett syskon :)

    Ericky, BF 5 februari 2022, tog sig på 10e försöket och vi väntar vårt första barn

  • Svar på tråden BF Februari 2022
  • LyckaW88
    barnlängtan2021 skrev 2021-06-29 20:33:44 följande:

    Var på vul idag och är så glad för att jag inte fick besked om ett nytt MA idag. Känns som en riktig lättnad och dessutom bli flyttad från 8+5 till 9+1 :)


    Vad härligt! Förstår att det är en stor lättnad! :)
  • Iväntanpåivf
    Wave Mother skrev 2021-06-29 18:27:44 följande:
    Kollade just en del som kom upp på google, och ingen hade några tider i juli (kan inte ta första veckan eftersom jag antagligen inte är i vecka 10 ännu då. De jag hittade var:

    Carlanderska
    Barnmorskegruppen
    Barnmorskehuset

    Känner du till fler? 
    nä tror det va de jag tittade på också. 

    sen finns Sokolova gynklinik 
    finns säkert andra också. :) 
    många som verkar ta semester i slutet av juli dock. :(
  • Iväntanpåivf
    Wave Mother skrev 2021-06-29 18:27:44 följande:
    Kollade just en del som kom upp på google, och ingen hade några tider i juli (kan inte ta första veckan eftersom jag antagligen inte är i vecka 10 ännu då. De jag hittade var:

    Carlanderska
    Barnmorskegruppen
    Barnmorskehuset

    Känner du till fler? 
    hittade nu också Unilabs och Kvinnohälsan när jag googlade lite
  • Lilila
    barnlängtan2021 skrev 2021-06-29 20:33:44 följande:

    Var på vul idag och är så glad för att jag inte fick besked om ett nytt MA idag. Känns som en riktig lättnad och dessutom bli flyttad från 8+5 till 9+1 :)


    Men wow! Stort grattis! Jag ska också på vul på torsdag. Är ju min fjärde graviditet i rad nu, dom andra har ju inte gått bra. Men kanske att det går bra denna gång. Just nu känns det helt orimligt att allt ska vara bra på torsdag, samtidigt så känns det orimligt att det ska vara dåligt då jag verkligen känner mig gravid fortfarande? ska i vilket fall som helst bli skönt att få ett tydligt svar, är det ett MA, eller ser det otroligt nog helt fint ut?
  • ElleJoy

    Lyckades boka tid för NIPT till den 14/7 men de sa att det kunde ta 2-3 veckor för att få resultatet p.g.a. semestertider. Jag som vill kunna berätta det för alla NU.. är det någon som har fått höra att det kan gå snabbare? 

  • ElleJoy
    barnlängtan2021 skrev 2021-06-29 20:33:44 följande:

    Var på vul idag och är så glad för att jag inte fick besked om ett nytt MA idag. Känns som en riktig lättnad och dessutom bli flyttad från 8+5 till 9+1 :)


    Grattis!! Vad kul :) 
  • MBL1712
    Wave Mother skrev 2021-06-28 20:41:41 följande:

    Hej! Det är jättebra att du skriver. Jag känner också samma behov, och det är skönt att höra hur det går för er andra. Min man är extremt nervös över att berätta för någon, och jag också egentligen, fast man samtidigt så gärna vill ha någon att dela alla tankar med.

    Känner även igen oron för allt möjligt. Ska bli väldigt bra att få gå på UL (ska på fredag, och är dönervös!!!). 

    Nu har jag läst här och på en del andra forum för blivande föräldrar och det verkar som om det på något sätt är normaltillståndet att man oroar sig, så på så sätt kanske det är ett bra tecken :) 


    Stort tack för stöttningen! Det värmer! :)

    Skönt med UL på fredag, bara två dagar kvar :) hur mår du? Har du mycket symptom?
  • MBL1712
    ElleJoy skrev 2021-06-29 04:49:28 följande:

    Förstår hur du känner! Hade också gärna berättat för de närmaste men min partner vill inte det utan vill vänta tills vecka 12 så jag respekterar det också. Tampas också med illamående och det gör att jag inte har någon energi att oroa mig över missfall, vilket är det enda positiva antar jag med illamåendet :) 

    Håller tummarna för att allt går bra på ultraljudet om en vecka! 


    Uppskattar verkligen stöttningen :) ja man vill inte klaga på illamåendet med tanke på att graviditeten känns mer verklig men samtidigt är den riktigt krävande emellanåt. :p

    Tack! Jag räknar dagarna till UL
  • MBL1712
    barnlängtan2021 skrev 2021-06-29 20:33:44 följande:

    Var på vul idag och är så glad för att jag inte fick besked om ett nytt MA idag. Känns som en riktig lättnad och dessutom bli flyttad från 8+5 till 9+1 :)


    Åh wow! GRATTIS vilken lycka ;) Nu säger jag, njut njut njut av graviditeten!
  • Skuggviol
    ElleJoy skrev 2021-06-29 04:54:40 följande:
    Tror att det kommer landa i enbart NIPT för mig också. Mer rakt på sak och går väl att boka redan i vecka 10? Jag har sett att det finns ett utökat test som även screenar för 22q11-deletionssyndrom. Oklart hur vanligt syndromet är men verkar förekomma i olika grader. Är det något ni planerar att screena för? 
    Nej, vi screenar inte för 22q11, gör bara för trisomierna och eventuellt kön också, där har vi inte riktigt bestämt oss ännu. Läste att analysen för 22q11 är väldigt osäker, så man får ändå inte ett säkert svar där, då känns det dumt att screena för det och eventuellt bli orolig i onödan.
    LyckaW88 skrev 2021-06-29 07:08:41 följande:
    En fråga till dig som har gjort NIPT innan: Vet du om man alltid gör ett ul innan, även om man tidigare gjort ett eller flera?

    Vi är i valet och kvalet om vi ska välja KUB eller NIPT, förra gången tog vi KUB men nu är jag några år äldre?
    Förra gången vi gjorde NIPT så ville dom kolla med UL att barnet levde, annars är det ju helt onödigt att ta proverna. Sen om det är standard överallt vet jag inte men det kändes logiskt tycker jag :) (då hade jag ändå haft tidigt ul och KUB innan NIPT, så bebis var redan väl kikad på och normal utifrån dom undersökningarna)
    Wave Mother skrev 2021-06-29 17:00:43 följande:
    Jag blir också mer och mer inställd på att boka in NIPT så snart jag vet var jag är i graviditeten, faktiskt. Blev plötsligt lite orolig att det inte ska gå under semesterveckorna. Hoppas de inte har allt för fullbokat. Är det någon som gjort NIPT i Göteborg? 
    Jag gjorde NIPT på Sokolova gynklinik förra gången, nu har jag bokat på Barnmorskehuset. Vad kul att vi verkar vara flera i/kring Göteborg! :)
Svar på tråden BF Februari 2022