• Ericky

    BF Februari 2022

    Trodde aldrig jag skulle få starta en sådan här tråd, men efter 10 månaders tröstlösa försök har vi nu äntligen plussat! Klart och tydligt på Clearblue digital :) 

    Jag har haft ett jättestort stöd i BIM-trådarna jag varit med i sedan start och vill därför gärna fortsätta hänga på FL med ett nytt gäng för att dela erfarenheter och annat under resans gång :)

    Jag får lite olika resultat på BF-datum. Min app som är mer personifierad säger 5 februari medan sidor på nätet där man kan räkna ut själv säger 30 januari. Väljer att gå efter min app. 

    Gruppen är öppen för alla, men vore kul att höra hur länge ni andra förskt och om det är ert första barn eller ett syskon :)

    Ericky, BF 5 februari 2022, tog sig på 10e försöket och vi väntar vårt första barn

  • Svar på tråden BF Februari 2022
  • Sundri
    MBL1712 skrev 2021-07-06 08:01:30 följande:
    Jag kommer också att få göra KUB och jag kommer nog inte lägga allt för mycket tanke ev resultat. Om kuben skulle visa dåliga siffror så får man gå vidare och göra NIPT som i sin tur kan vis bra resultat. Så jag känner att jag vill lugna tankarna vad gäller KUB och ta det därifrån.
    Ja så tänker jag med egentligen samtidigt som tanken på ett avbrytande av grav far förbi och gör mig illamående... Tycker faktiskt det är lite jobbigt...
  • Väntanstider22
    MBL1712 skrev 2021-07-06 08:01:30 följande:

    Jag kommer också att få göra KUB och jag kommer nog inte lägga allt för mycket tanke ev resultat. Om kuben skulle visa dåliga siffror så får man gå vidare och göra NIPT som i sin tur kan vis bra resultat. Så jag känner att jag vill lugna tankarna vad gäller KUB och ta det därifrån.


    Jag kommer göra kub men mest för att få ett tidigt ultraljud :) man ska väl aldrig säga aldrig men jag är inte rädd för down syndrom och kan inte föreställa mig att ja skulle göra en abort pga det. Men tänker att de kanske kan vara bra att vara lite förberedd på att det skulle kunna vara så.
  • Dreamof4

    Här fick jag också positivt besked förra veckan. Bokade ett tidigt UL på 7+3 och fick bekräftat ett litet tickande hjärta. Skönt att se att det faktiskt finns en liten krabat därinne.

    Har bokat NIPT i v. 12+5 och KUB i v. 12.6, pga.min ålder (41). Dagen efter varandra blev det i början av aug, då det är semestertider nu och det som fanns ledigt. Känns skönt att ha bokat.

    Är idag på 8+4 och tycker redan det syns på mig. Speciellt på kvällarna svullnar magen upp och får tänka på hur jag klär mig. Hur är det för er?

    Har inte berättat för omgivningen eller syskonen ännu. Bara mina två närmsta vänner. Tänkt invänta KUB & NIPT, men känns som en evighet tills dess samt att magen kommer bli svår att dölja i bikinitider i sommar?

    Hur tänker ni?

  • MBL1712
    Väntanstider22 skrev 2021-07-07 10:17:55 följande:

    Jag kommer göra kub men mest för att få ett tidigt ultraljud :) man ska väl aldrig säga aldrig men jag är inte rädd för down syndrom och kan inte föreställa mig att ja skulle göra en abort pga det. Men tänker att de kanske kan vara bra att vara lite förberedd på att det skulle kunna vara så.


    Jag förstår :) vad skönt för dig att kunna göra KUB och känna dig ändå säker i vad det skulle betyda utifall det skulle bli ett sådant resultat.

    Jag känner mig inte alls lika säker i det och inte min man heller. Och skulle vi gå vidare med graviditeten så skulle jag vara tacksam ändå att kunna få tid att landa i det innan förlossningen.
  • MBL1712
    Dreamof4 skrev 2021-07-07 12:30:25 följande:

    Här fick jag också positivt besked förra veckan. Bokade ett tidigt UL på 7+3 och fick bekräftat ett litet tickande hjärta. Skönt att se att det faktiskt finns en liten krabat därinne.

    Har bokat NIPT i v. 12+5 och KUB i v. 12.6, pga.min ålder (41). Dagen efter varandra blev det i början av aug, då det är semestertider nu och det som fanns ledigt. Känns skönt att ha bokat.

    Är idag på 8+4 och tycker redan det syns på mig. Speciellt på kvällarna svullnar magen upp och får tänka på hur jag klär mig. Hur är det för er?

    Har inte berättat för omgivningen eller syskonen ännu. Bara mina två närmsta vänner. Tänkt invänta KUB & NIPT, men känns som en evighet tills dess samt att magen kommer bli svår att dölja i bikinitider i sommar?

    Hur tänker ni?


    Åh vad roligt Grattis! :)

    Åh jag tänkte faktiskt att jag skulle skriva här om just svullen mage. Jag är också precis 8+4 :) och har fått ordentligt svullen mage... förstår inte hur jag ska dölja det :p
  • Väntanstider22
    MBL1712 skrev 2021-07-07 13:16:15 följande:

    Jag förstår :) vad skönt för dig att kunna göra KUB och känna dig ändå säker i vad det skulle betyda utifall det skulle bli ett sådant resultat.

    Jag känner mig inte alls lika säker i det och inte min man heller. Och skulle vi gå vidare med graviditeten så skulle jag vara tacksam ändå att kunna få tid att landa i det innan förlossningen.


    Man ska väl vara ödmjuk inför det och det kanske inte känns lika säkert om man får en dålig sannolikhet men jag tänker att det finns andra svårigheter som jag nog är mer rädd för än just downs. Samhället är ju format efter att barn och vuxna med down ska ha de bra, finns skolor, förutsättningar och framtid på deras nivå. Mamma jobbar på särskolan och älskar det.. men man ska nog vara ödmjuk inför det såklart, men tror att de blir lättare om man är lite förberedd. Det är ju bra att man kan kolla iaf:)
  • Wave Mother
    Wqyu skrev 2021-07-05 17:05:32 följande:
    Vad skönt! Stort grattis :) Hur har det varit med era symtom? Har de kommit och gått eller varit ihållande? Är ju bara i v. 5 men hade molande verk i flera dagar och ömmande bröst och nu verkar allt vara borta.
    För mig har de flesta symptomen varit ganska ihållande, med enstaka dagar där det känns mer som vanligt. Tidigt var det kanske lite fler sådana dagar, men känner mig svullen/gravid mest hela tiden nu. Jag har däremot förstått att det är vanligt att symptomen kommer och går under den första trimestern. Det verkar vara rätt så oförutsägbart när man läser, tycker jag!
  • LyckaW88
    Dreamof4 skrev 2021-07-07 12:30:25 följande:

    Här fick jag också positivt besked förra veckan. Bokade ett tidigt UL på 7+3 och fick bekräftat ett litet tickande hjärta. Skönt att se att det faktiskt finns en liten krabat därinne.

    Har bokat NIPT i v. 12+5 och KUB i v. 12.6, pga.min ålder (41). Dagen efter varandra blev det i början av aug, då det är semestertider nu och det som fanns ledigt. Känns skönt att ha bokat.

    Är idag på 8+4 och tycker redan det syns på mig. Speciellt på kvällarna svullnar magen upp och får tänka på hur jag klär mig. Hur är det för er?

    Har inte berättat för omgivningen eller syskonen ännu. Bara mina två närmsta vänner. Tänkt invänta KUB & NIPT, men känns som en evighet tills dess samt att magen kommer bli svår att dölja i bikinitider i sommar?

    Hur tänker ni?


    Grattis till det tickande hjärtat! :)

    Jag har också bokat NIPT i början av augusti men kommer vara i 11+0. Känns som en evighet dit?

    Jag är i 7+3 och har redan gått upp nästan 2 kg? Var likadant med förra barnet, åt som en häst i början, både pga hunger och för att lindra illamående. Tror jag gick upp 4-5 kg de första 12 veckorna. Därefter gick jag inte upp så mycket. Detta plus att jag är enormt svullen, har mycket molvärk och får ont över solarplexus om något (typ ett par byxor) sitter åt över magen.

    Så ja, jag anpassar mina kläder mycket! Gällande bikini tider så har jag kapitulerar. Om någon ser, så ser de. Jag tänker låtsas som ingenting men om någon frågar tänker jag inte ljuga. :)

    Min närmaste familj vet då jag har behövt deras stöd (har haft en del blödningar med mycket smärta och har ett par gånger varit säker på missfall. Men sedan har det lugnat sig? Bara att hålla tummarna!
  • Lita89

    Det har varit tyst här från mig ett tag, det har varit mycket småblödningar och oro. Idag har jag fått besked att bebisen dog redan i vecka 6 (?är? i vecka 10). Vår härliga överraskning blev ett andra missfall tyvärr. Jag säger adjö för mig i den här tråden och önskar er alla lycka till <3

  • MBL1712
    Lita89 skrev 2021-07-08 15:51:22 följande:

    Det har varit tyst här från mig ett tag, det har varit mycket småblödningar och oro. Idag har jag fått besked att bebisen dog redan i vecka 6 (?är? i vecka 10). Vår härliga överraskning blev ett andra missfall tyvärr. Jag säger adjö för mig i den här tråden och önskar er alla lycka till <3


    Åh beklagar verkligen! :( jag önskar dig all lycka till och hoppas du snart kan få bli gravid igen där det går vägen
Svar på tråden BF Februari 2022