• Svar på tråden BIM JULI
  • Trollskan

    Tankarna snurrar och jag kan inte låta bli att stirra på testet jag tog någon dag efter min misstänkta nidblödning. Tycker att där är två streck, även om det ena är otroligt svagt. Jag inser att det nog ändå va en kemisk graviditet eller vad man benämner det som i så pass tidigt skede.

  • Trollskan
    Trollskan skrev 2021-07-19 13:37:52 följande:

    Tankarna snurrar och jag kan inte låta bli att stirra på testet jag tog någon dag efter min misstänkta nidblödning. Tycker att där är två streck, även om det ena är otroligt svagt. Jag inser att det nog ändå va en kemisk graviditet eller vad man benämner det som i så pass tidigt skede.


  • Anonym (Magnolian)
    Trollskan skrev 2021-07-19 13:07:34 följande:
    Ja det känns jobbigt. Även om vi inte försökte bli gravida denna gången så va jag så säker på att jag va gravid och hade hunnit föreställa mig hur det skulle va med en liten till. Vet inte om det är hormonerna som spökar men gråter hela tiden, vilket jag sällan gör annars.

    Men nu ska jag försöka övertala sambon till att vilja ha en till i framtiden i alla fall. Detta fick mig verkligen att inse att jag vill ha en till.
    Jag förstår att det känns jobbigt! Det är bra att gråta ut så får du ut dina känslor och kan "start fresh" sen när du är redo.

    Och som du säger så vet du nu att du verkligen vill ha en till bebis och att du vill satsa på det.

    Hoppas att sambon känner likadant gällande en till och att ni får en bebis inom snar framtid!
  • Anonym (Magnolian)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-19 13:34:54 följande:
    Jaa, så himla svårt att veta. Okej, ja det låter klokt!

    Avvakta till torsdag så får du se om mensen kommer eller positivt test. Jag tog ett imorse som var negativt inom test tiden men som sen blev lite blått som att ett kryss var på väg. Du kan se mitt inlägg som jag nyss la upp med bild. Vet att det inte gills, men undrar ju om det kan vara så att det är påväg att bli positivt eller om det kan bli så utan att det är något. Jag är inställd på negativt och mens på torsdag då jag tror min bim är. Haft jättemkt molvärk igår och inatt!

    Hoppas att du inte får mens! Håller tummarna för dig!
    Jag ska göra det, får se vad som händer tills på torsdag. Känns som att hela den här veckan är doomsday :P

    Hmm ja jag såg bilderna, men har aldrig fått ett streck nånsin på ett gravtest tidigare. Inte tagit mer än 1 under dessa månader som vi försökt men ändå. Ingen erfarenhet. Kanske är på väg eller så är det fel då det var långt efter testiden - så svårt att veta. När andra lagt upp likadana bilder så har det verkligen gått åt båda hållen (pos eller neg sen), tycker inte mig ha fått en uppfattning om vilket resultat som varit vanligast i slutändan... 

    Det bästa hade varit att endast testa med digitala test egentligen för att undvika all förvirring, men de är ju så mycket dyrare!!

    Tack!! Håller tummarna för dig med!!
  • Trollskan
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-19 14:27:19 följande:

    Jag förstår att det känns jobbigt! Det är bra att gråta ut så får du ut dina känslor och kan "start fresh" sen när du är redo.

    Och som du säger så vet du nu att du verkligen vill ha en till bebis och att du vill satsa på det.

    Hoppas att sambon känner likadant gällande en till och att ni får en bebis inom snar framtid!


    Tack! <3
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-19 14:34:22 följande:

    Jag ska göra det, får se vad som händer tills på torsdag. Känns som att hela den här veckan är doomsday :P

    Hmm ja jag såg bilderna, men har aldrig fått ett streck nånsin på ett gravtest tidigare. Inte tagit mer än 1 under dessa månader som vi försökt men ändå. Ingen erfarenhet. Kanske är på väg eller så är det fel då det var långt efter testiden - så svårt att veta. När andra lagt upp likadana bilder så har det verkligen gått åt båda hållen (pos eller neg sen), tycker inte mig ha fått en uppfattning om vilket resultat som varit vanligast i slutändan... 

    Det bästa hade varit att endast testa med digitala test egentligen för att undvika all förvirring, men de är ju så mycket dyrare!!

    Tack!! Håller tummarna för dig med!!


    Nee, det brukar ju inte synas något alls.. Efter test tiden har jag sett torkstreck där det ska vara. Men då har det varit grått och inte blått. Det är det som gör mig fundersam men jag kommer ju få svar inom kort förhoppningsvis :) har ett digitalt hemma, men vill spara det tills på torsdag om mensen inte kommit!

    Förstår att det känns så nu varje dag haha! Ska du testa något tidigare?
  • Anonym (Ylva)

    här har man vidrig huvudvärk och feberkänsla i kroppen.

    vet inte vad jag hoppas på längre .. barnen är asjobbiga och jag vill bara börja jobba igen..

  • Fyrklöverns

    Hej! Hoppar in här jag också, första försöket för oss, känns läskigt men spännande på samma gång! Ägglossade 15de.

    Grattis till alla som plussat!!

    1/7 JonnaCamilla, 29 år (2:a försöket, 1:a barnet)

    2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)

    4/7 Elin11989, 31 år (3:e försöket, 3:e barnet) PLUSSAT

    5/7 Mamma8212 (2:a försöket, 3:e barnet)

    6/7 Hallonglass91, 30 år (4:e försöket, 1:a barnet, 1 MA)

    6/7 Anonym (Förvirrad), 22 år (1:a försöket, 2:a barnet) PLUSSAT 3/7 <3

    6/7 Inorina, 32 år (3e försöket, 1a barnet) PLUSSAT

    7/7 mangelica92 (2:a försöket, 6:e barnet) PLUSSAT!! 4/7

    8/7 QueenS, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)

    9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet) PLUSSAT 6/7!

    9/7 Anonym (Esma), 25 år (1:a försöket, 2:a barnet) PLUSSAT!

    10/7 Viola94, 27 år (2:a försöket, 1:a barnet)

    10/7 Frolis, 28 år, (3e försöket, 1:a barnet) PLUSSAT 8/7 <3

    11/7 PrettyMoon, 30 år (2:a försöket, 1:a barnet)

    11/7 Rårakan, 36 år (2:a försöket efter mf, 3:e barnet)

    11/7 LakritsHallon87, 33 år (2:a försöket, 1:a barnet)

    11/7 RoyalCanin (3:e försöket, 1:a barnet

    11/7 Anonym (E), 28 år, 3:e försöket, 1:a barnet)

    13/7 Majole, 28 år (1:a försöket, 4:e barnet)

    14/7 Fialotta8, 29 år (1:a försöket, 3:e barnet) PLUSSAT!

    15/7 Fridahello, 25 år (2:a försöket, 1:a barnet)

    16/7 Anonym (JG), 33 år, (2A, 3e barnet)

    20/7 emphiz, 30 år (7:e försöket, 1 mf)

    21/7 Sjp30, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)

    22/7 rosahimmel, 25 år (andra försöket, första barnet)

    22/7 Nótt, 32 år (första försöket, äl kan vara mellan 21-23/7)

    23/7 Försökmednr2, 30 år (andra barnet, andra försöket)

    24/7 ksrg8887, 33 år (9:e försöket, 2:a barnet)

    24/7 Melle90, 30 år (2:a försöket, första sedan MA, 2:a barnet)

    25/7 Längtar efter dig (5:e försöket, 1 MF)

    26/7 Jolly74, 47 år (2:a försöket sedan MA, 3:e barnet)

    28/7 Hoppas2022, 37 år (5:e försöket, 4:e barnet)

    29/7 Fyrklöverns, 32 år (1:a försöket, 1:a barnet)

    30/7 johanna1992, 28 år (1:a försöket, 1:a barnet)

    30/7 Ylva, 33 år (3:e försöket, 3:e barnet)

    30/7 DrLavernius, 27år (4:e försöket, 1:a barnet)

    31/7 Anonym (bebisdrömmar) (4:e försöket, 1 barn, 1 ängel, 1 MF)

    31/7 Lillajag1990 31år (1:a försöket, första barnet)

  • Anonym (Magnolian)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-19 15:59:47 följande:
    Nee, det brukar ju inte synas något alls.. Efter test tiden har jag sett torkstreck där det ska vara. Men då har det varit grått och inte blått. Det är det som gör mig fundersam men jag kommer ju få svar inom kort förhoppningsvis :) har ett digitalt hemma, men vill spara det tills på torsdag om mensen inte kommit!

    Förstår att det känns så nu varje dag haha! Ska du testa något tidigare?
    ahaa okej! Har du tagit nåt mer test nu eller ska du vänta till på torsdag istället?

    Jag hade faktiskt velat testa nu, min temp är ganska hög :S Den kan såklart dippa närsomhelst säkert, det är ju 3 dagar kvar till mens vad som helst kan hända haha.. förra månaden dippade den dagen innan jag fick min mens. men jag har bara vanliga RFSU stickor hemma! tror inte de funkar så tidigt... och har läst av andra i det här forumet att de inte tycker att de är så bra heller??

    testar du endast på morgonen med första kisset? eller hur gör du?
Svar på tråden BIM JULI