• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Soff

    Du är så välkommen <3 


    Även om jag såklart är ledsen att höra att du också är en av de som behöver gå igenom detta och kämpar så. Man behöver verkligen stöd i denna jobbiga situation som vi alla här inne är i. Det är närmast tortyr ibland när man känner den där starka längtan, men inget går framåt. Och när tvivel kommer och det här med barn känns så långt borta... 


    Och förstår mycket väl din sorg när det kommer till folk runtomkring dig som blir gravida. Min bror och hans sambo ska snart få sitt andra barn (hon har hunnit bli gravid 2 gånger under tiden vi inte lyckats, det första blev dock mf), och min kompis är nu gravid, plus en annan vän som hunnit få sitt barn innan vi ens lyckats.. jag orkar inte träffa någon av dom just nu. Jag har satt det på paus. 


    Här kan du skriva av dig när du behöver <3 


    Jag håller tummarna att det bara var för tidigt för testet <3 


     


    Yassie skrev 2021-07-21 16:14:25 följande:

    Hej!

    Vill så gärna också vara med i denna tråden.

    Jag har försökt med min sambo att bli gravid så länge nu.

    Har gjort en abort vid 17-års ålder som gick hur bra som helst utan komplikationer, efter det slutade jag med mina preventivmedel och har inte tagit något sådant sen dess. Är 24 år nu och min sambo är 30, vi äter folsyra o har gjort ett tag. Kör med äl stickor och har koll i Flo appen. 9e försöket denna gång.

    Jag börjar bli rädd att jag inte kan bli gravid igen och det är så psykiskt påfrestande att det aldrig blir ett plus när det är det enda jag vill.

    Det är inte många som vi pratar om detta med och att hela tiden ha hoppet uppe för att mensen sen ska komma bli så jobbigt, vet inte vem jag ska prata med eller ventilera med om detta. Min sambo får stå ut med mycket av mina känslor som går upp och ner kring detta och jag känner att jag behöver någon som går igenom samma sak som man kan följas åt.

    Alla i min närhet har blivit gravida under dessa månader som vi har försökt och det gör så ont i mitt hjärta att det inte går för oss också så ?snabbt? som för andra.

    Både mitt och min sambos syskon har blivit gravida nu med deras respektive och båda paren har endast varit ihop i 3-4 månader o inte alls varit planerat någon graviditet. Här står vi o kämpar o längtar och väntar och försöker men tiden går så långsamt?

    Kan inte glädjas åt deras graviditeter längre då jag hela tiden nu får höra hur mysigt det är, eller hur jobbigt det är och allt som kommer med det? blir så okänsligt på något sätt nästan som att dom trycker upp det i mitt ansikte och jag känner mig nästan mindre värd. (Våra syskon är de som vet att vi försöker och försökt länge). Varken jag eller min sambo blir uppmärksammade av familjen längre, ingen vill hälsa på oss eller bjuda hem oss osv, utan all fokus ligger på de som är gravida. Det gör så ont i mitt hjärta att det är såhär och att vi inte känner oss inräknade längre endast för att vi inte är gravida än? Kanske för att vi är äldst i leden och dom förväntade sig att vi skulle vara först? Jag vet inte.

    Har iallafall bim 25/7 och äl var den 10/7.

    Gjorde ett gravtest idag äl+11 som är negativ på morgonurinen. Har varit så himla känslig senaste 5-6 dagarna o haft nära till både irritation och tårar flera gånger om dagen. Hoppas att mensen inte kommer denna gång även om det känns kört pga neg. Test imorse! Dock ska man väl inte ge upp förr än mensen dyker upp så än finns det en liten gnutta hopp. Kommer mensen på söndag så ska vi testa med apiforce från mensens första dag till nya Äl 5/8e och se om det gör någon skillnad.

    Håller tummarna för er alla att det går snart och stort grattis till er som plussat! <3


  • Soff

    Nu har jag bokat om mitt östrogentest så kommer ta östrogen/fsh istället, och progesteron på äl+7. Sen har jag faktiskt bokat in ett möte på fredag med en zonterapeut.

  • Yassie
    Soff skrev 2021-07-21 17:21:36 följande:

    Du är så välkommen <3 

    Även om jag såklart är ledsen att höra att du också är en av de som behöver gå igenom detta och kämpar så. Man behöver verkligen stöd i denna jobbiga situation som vi alla här inne är i. Det är närmast tortyr ibland när man känner den där starka längtan, men inget går framåt. Och när tvivel kommer och det här med barn känns så långt borta... 

    Och förstår mycket väl din sorg när det kommer till folk runtomkring dig som blir gravida. Min bror och hans sambo ska snart få sitt andra barn (hon har hunnit bli gravid 2 gånger under tiden vi inte lyckats, det första blev dock mf), och min kompis är nu gravid, plus en annan vän som hunnit få sitt barn innan vi ens lyckats.. jag orkar inte träffa någon av dom just nu. Jag har satt det på paus. 

    Här kan du skriva av dig när du behöver <3 

    Jag håller tummarna att det bara var för tidigt för testet <3 

     


    Jaa det är verkligen kämpigt att gå igenom detta, men vi är starka! Håller tummarna att alla som försöker lyckas så fort som möjligt. Känns skönt att veta att man inte går igenom det ensam, även om det är sorgligt att flera går igenom samma längtan och väntan när man vet hur jobbigt det är och kan vara. Jag är inte troende men nog har jag bett till alla möjliga väsen om att bara få uppleva den lyckan att skapa och bära ett barn. Vill bara få ett plus nu nu nu.

    Har också lagt vissa relationer på ?paus? för att det är jobbigt att vara runt nu i detta. Hoppas att man blir förstådd bara.

    Hoppas att vi får se många plus i tråden och att vi sen kan följa varandras graviditeter, hade varit så kul! <3
  • Soffsen
    Yassie skrev 2021-07-21 16:14:25 följande:

    Hej!

    Vill så gärna också vara med i denna tråden.

    Jag har försökt med min sambo att bli gravid så länge nu.

    Har gjort en abort vid 17-års ålder som gick hur bra som helst utan komplikationer, efter det slutade jag med mina preventivmedel och har inte tagit något sådant sen dess. Är 24 år nu och min sambo är 30, vi äter folsyra o har gjort ett tag. Kör med äl stickor och har koll i Flo appen. 9e försöket denna gång.....


    Usch jag förstår precis vad du går igenom. Det där med att precis ALLT och ALLA runtomkring blir gravida och får barn. Samma dag som jag fick mitt andra missfall annonserade en nära vän att hon fött sin dotter och jag kunde inte ens gratta henne. Bara grät. En vecka efter det så skrev en annan vän i en gruppchatt att hon var gravid och inte heller då kunde jag gratulera. Man känner sig som en dålig människa men det gör bara för ont. 

    Nu är jag livrädd för att min bästa vän ska bli gravid före mig. Vi pratade för några månader sen om att hon och hennes sambo skulle börja försöka i höst. Vågar inte ens fråga henne om det nu (trots att vi pratar veckovis) för att jag är så rädd för vad hon ska svara. Om hon blir gravid vet jag inte hur jag ska kunna försöka glädjas åt henne. 

    Men vi får kämpa på, en vacker dag kommer det hända för oss också på ett eller annat sätt och vad spelar det egentligen för roll då hur många barn andra har eller hur många som blev gravida före oss? <3
  • Soff
    Yassie skrev 2021-07-21 17:31:41 följande:
    Jaa det är verkligen kämpigt att gå igenom detta, men vi är starka! Håller tummarna att alla som försöker lyckas så fort som möjligt. Känns skönt att veta att man inte går igenom det ensam, även om det är sorgligt att flera går igenom samma längtan och väntan när man vet hur jobbigt det är och kan vara. Jag är inte troende men nog har jag bett till alla möjliga väsen om att bara få uppleva den lyckan att skapa och bära ett barn. Vill bara få ett plus nu nu nu.

    Har också lagt vissa relationer på ?paus? för att det är jobbigt att vara runt nu i detta. Hoppas att man blir förstådd bara.

    Hoppas att vi får se många plus i tråden och att vi sen kan följa varandras graviditeter, hade varit så kul! <3

    Ja vi kämpar på <3 precis, man vill ju såklart inte att någon ska behöva gå igenom det, men man vill ju inte vara ensam heller. 


    Hoppas också att alla här inne inte ska behöva vänta längre nu. Det är verkligen allas tur här!! 

  • NatMar005
    Yassie skrev 2021-07-21 16:14:25 följande:

    Hej!

    Vill så gärna också vara med i denna tråden.

    Jag har försökt med min sambo att bli gravid så länge nu.

    Har gjort en abort vid 17-års ålder som gick hur bra som helst utan komplikationer, efter det slutade jag med mina preventivmedel och har inte tagit något sådant sen dess. Är 24 år nu och min sambo är 30, vi äter folsyra o har gjort ett tag. Kör med äl stickor och har koll i Flo appen. 9e försöket denna gång.

    Jag börjar bli rädd att jag inte kan bli gravid igen och det är så psykiskt påfrestande att det aldrig blir ett plus när det är det enda jag vill.

    Det är inte många som vi pratar om detta med och att hela tiden ha hoppet uppe för att mensen sen ska komma bli så jobbigt, vet inte vem jag ska prata med eller ventilera med om detta. Min sambo får stå ut med mycket av mina känslor som går upp och ner kring detta och jag känner att jag behöver någon som går igenom samma sak som man kan följas åt.

    Alla i min närhet har blivit gravida under dessa månader som vi har försökt och det gör så ont i mitt hjärta att det inte går för oss också så ?snabbt? som för andra.

    Både mitt och min sambos syskon har blivit gravida nu med deras respektive och båda paren har endast varit ihop i 3-4 månader o inte alls varit planerat någon graviditet. Här står vi o kämpar o längtar och väntar och försöker men tiden går så långsamt?

    Kan inte glädjas åt deras graviditeter längre då jag hela tiden nu får höra hur mysigt det är, eller hur jobbigt det är och allt som kommer med det? blir så okänsligt på något sätt nästan som att dom trycker upp det i mitt ansikte och jag känner mig nästan mindre värd. (Våra syskon är de som vet att vi försöker och försökt länge). Varken jag eller min sambo blir uppmärksammade av familjen längre, ingen vill hälsa på oss eller bjuda hem oss osv, utan all fokus ligger på de som är gravida. Det gör så ont i mitt hjärta att det är såhär och att vi inte känner oss inräknade längre endast för att vi inte är gravida än? Kanske för att vi är äldst i leden och dom förväntade sig att vi skulle vara först? Jag vet inte.

    Har iallafall bim 25/7 och äl var den 10/7.

    Gjorde ett gravtest idag äl+11 som är negativ på morgonurinen. Har varit så himla känslig senaste 5-6 dagarna o haft nära till både irritation och tårar flera gånger om dagen. Hoppas att mensen inte kommer denna gång även om det känns kört pga neg. Test imorse! Dock ska man väl inte ge upp förr än mensen dyker upp så än finns det en liten gnutta hopp. Kommer mensen på söndag så ska vi testa med apiforce från mensens första dag till nya Äl 5/8e och se om det gör någon skillnad.

    Håller tummarna för er alla att det går snart och stort grattis till er som plussat! <3


    Vill bara hälsa dig välkommen till världens bästa grupp! Såklart trist att du skulle behöva hitta hit men är det någonstans man ska hamna i vår situation så är det här tycker jag. Så många bim-trådar jag har varit med i de senaste 4 åren och har aldrig varit med om en grupp människor som i denna. Du har verkligen hittat rätt om det är stöd, råd och pepp! Här är alla känslor och tankar välkomna, inget är konstigt och här finns så mycket stöd och tröst att få. <3

    Jag förstår dig så väl och hoppas med allt vad jag har att du ska få ditt efterlängtade plus och bebis snart. Massa kramar!
  • Idoh

    Hej! Morr, jag skrev ett inlägg som försvann när jag postade! Inte kul mitt i pms:en! Provar igen: Jag har haft både mens och ägglossning sen sist jag skrev (läser dock regelbundet och följer era resor). Mensen var noll förvånande eftersom jag typ alltid tar ett testa-tidigt. Är f.ö SÅ TRÖTT på ägglossningssex! Den här gången blev det insemination vid två av tillfällena, min lust fanns liksom inte! Sen när ägglossningen var över kom lusten tillbaka... Känner mig generellt ganska allergisk mot stress och måsten nu och schemalagt sex hamnar i den kategorin. Så, varsågod för dagens klagande! :/ Kram och heja!

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF) PLUSSAT

    Stickling, bim 28/7, 33 år (13:e försöket, 3:e med Letrozol, 2 mf, PCOS)

    Soffsen BIM 28/7, 27 år (12:e försöket, 2 missfall)

    Dibella, BIM 29/7, 31 år (19:e försöket, 2 IVF med minus)

    MAKL, BIM 30/7, 27 år (11:e försöket)

    Vickan31, BIM 31/7, 32 år (14:e försöket)

    Steeph BIM 2/8, 30 år (15:e försöket, 2 MA, första försöket efter senaste MA)

    RH93, BIM 6/8, 28 år (13:e försöket)

    Längtartillvår, BIM 7/8, 36 år (11e försöket)

    Idoh, BIM 11/8, 35 år, (10:e försöket)

    Lisen91, BIM 11/8, 29 år (13:e försöket)

    Sellcarro, BIM 13/8, 28 år (12:e försöket, 1 MA & 1 MF)

    Soff, BIM 14/8, 33 år (17:e försöket)

    Mirabilis89, BIM 16/8, 32 år (14:e försöket)

    Janni91, BIM 17/8, 30 år (14:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

  • Soff
    Idoh skrev 2021-07-22 11:14:20 följande:

    Hej! Morr, jag skrev ett inlägg som försvann när jag postade! Inte kul mitt i pms:en! Provar igen: Jag har haft både mens och ägglossning sen sist jag skrev (läser dock regelbundet och följer era resor). Mensen var noll förvånande eftersom jag typ alltid tar ett testa-tidigt. Är f.ö SÅ TRÖTT på ägglossningssex! Den här gången blev det insemination vid två av tillfällena, min lust fanns liksom inte! Sen när ägglossningen var över kom lusten tillbaka... Känner mig generellt ganska allergisk mot stress och måsten nu och schemalagt sex hamnar i den kategorin. Så, varsågod för dagens klagande! :/ Kram och heja!

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF) PLUSSAT

    Stickling, bim 28/7, 33 år (13:e försöket, 3:e med Letrozol, 2 mf, PCOS)

    Soffsen BIM 28/7, 27 år (12:e försöket, 2 missfall)

    Dibella, BIM 29/7, 31 år (19:e försöket, 2 IVF med minus)

    MAKL, BIM 30/7, 27 år (11:e försöket)

    Vickan31, BIM 31/7, 32 år (14:e försöket)

    Steeph BIM 2/8, 30 år (15:e försöket, 2 MA, första försöket efter senaste MA)

    RH93, BIM 6/8, 28 år (13:e försöket)

    Längtartillvår, BIM 7/8, 36 år (11e försöket)

    Idoh, BIM 11/8, 35 år, (10:e försöket)

    Lisen91, BIM 11/8, 29 år (13:e försöket)

    Sellcarro, BIM 13/8, 28 år (12:e försöket, 1 MA & 1 MF)

    Soff, BIM 14/8, 33 år (17:e försöket)

    Mirabilis89, BIM 16/8, 32 år (14:e försöket)

    Janni91, BIM 17/8, 30 år (14:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)


    Men suck! >< <3 tråkigt att mensen kom igen.. och jag förstår dig så väl med äl-sex, det där att man måste få till det och just då ha lust, vilket verkligen inte alltid är fallet... kan också va ENORMT trött på detta. Och det är inte bara en själv som ska ha lusten, det är också ens sambo, vilket också inte alltid är fallet.. iallafall inte för min sambo. Man är tacksam för de gånger vi båda har lust samtidigt och just under äl liksom... för när det tar emot... då är det verkligen inte kul att tvinga fram.. och så jäkla typiskt också att lusten ska komma när det är antingen för tidigt innan äl, eller för sent >< ... 


    KRAM!! får ta nya tag...<3 

  • Tildasafira

    Hej tjejer!

    Hängde med lite i den förra tråden där jag hann plussa och få missfall. Nu månaden efter så plussade jag IGEN, men nu igår (v.5) började jag blöda AGAIN. KAN. INTE. HANTERA. Detta händer mig alldeles för ofta och jag plussar i stort sett varannan månad, men varje gång slutar i ett tidigt MF. Jag är helt 100 på att det är min sköldkörtel som spökar(tsh 0,3 och många symptom på hypertyreos) och har bokat tid för utredning av sköldkörtelproblematik den 23aug. En remiss för ivf är skickad för tre veckor sen, så hoppas få kicka igång med den till hösten. Men även det känns ju lönlöst om det är så att jag har hypertyreos?

    Hur som, igår när jag började blöda tog jag ett test som var nästintill blankt= missfall. Imorse vaknade jag och mådde illa så tog ett test och till min stora förvåning har det ökat igen efter igår. Hur är det möjligt när jag blöder som en vanlig mens? Antar att det bara är ett missfall och att hormonerna fortfarande är svajiga, men man kan ju inte låta bli att tänka ?tänk om?? bild på dagens test:



    Hoppas att jag kan få vara med i denna fantastiska grupp! Ska sörja över mitt mf och ställa mig in på att nästa bim är den 19/8.

  • Tildasafira

    Glömde skriva in mig i listan?

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

    Carina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket)

    Memestar, BIM 6/7, 29 år (11e försöket)

    BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)

    Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)

    Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)

    ananna, BIM 14/7 29 år (13:e försöket)

    Längtar00, BIM 19/7, 21 år (15:e försöket)

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF) PLUSSAT

    Mirabilis89, BIM 22/7, 32 år (13:e försöket)

    Stickling, bim 28/7, 33 år (13:e försöket, 3:e med Letrozol, 2 mf, PCOS)

    Soffsen BIM 28/7, 27 år (12:e försöket, 2 missfall)

    Dibella, BIM 29/7, 31 år (19:e försöket, 2 IVF med minus)

    MAKL, BIM 30/7, 27 år (11:e försöket)

    Vickan31, BIM 31/7, 32 år (14:e försöket)

    RH93, BIM 6/8, 28 år (13:e försöket)

    Längtartillvår, BIM 7/8, 36 år (11e försöket)

    Lisen91, BIM 11/8, 29 år (13:e försöket)

    Sellcarro, BIM 13/8, 28 år (12:e försöket, 1 MA & 1 MF)

    Soff, BIM 14/8, 33 år (17:e försöket)

    Janni91, BIM 17/8, 30 år (14:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

    Tildasafira, BIM 19/8 (17e försöket, upprepade tidiga missfall)

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet