• BeautifulLiz

    Angående covidvaccin och alla oändliga diskussioner och åsikter. Kort och gott, har du vaccinerats, vill du eller vågar du inte? Berätta gärna varför om du inte tänker vaccinera dig.

    Rubriken blev så lång så, rösta på!

    Själv har jag fått båda sprutorna, tvekade aldrig.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Angående covidvaccin och alla oändliga diskussioner och åsikter. Kort och gott, har du vaccinerats, vill du eller vågar du inte? Berätta gärna varför om du inte tänker vaccinera dig.
  • BeautifulLiz
    Ess skrev 2021-06-28 18:48:51 följande:
    Jag tycker det är överdrivet och direkt tramsigt med restriktioner.
    Då får du vara glad att du lever i Sverige, i många andra länder har det varit belagt med böter att bryta mot reglerna. I många länder har man tvingats ha munskydd, överallt utom i hemmet.
    OCh du kunde inte uppoffra dig för det lilla som Sverige bad om?
  • BeautifulLiz
    momjanet skrev 2021-06-28 18:53:55 följande:
    De allra flesta normalt tänkande är fullt medvetna om att det finns människor som är totalt faktaresistenta och dessutom verkar vara stolta över det.
    Det är därför det införs vaccinationspass för att vi ska ha möjlighet och valet att undvika sådana personer så långt det är möjligt.
    Ja, på torsdag kan vi som tagit vårt ansvar kvittera ut våra covidbevis, i september ska jag sola två veckor vid Medelhavet.
  • momjanet
    BeautifulLiz skrev 2021-06-28 19:02:21 följande:
    Då får du vara glad att du lever i Sverige, i många andra länder har det varit belagt med böter att bryta mot reglerna. I många länder har man tvingats ha munskydd, överallt utom i hemmet.
    OCh du kunde inte uppoffra dig för det lilla som Sverige bad om?
    Faktum är ju att Sverige inte haft några pandemilagar innan. Vi ska kanske vara glada för det liksom att vi ska vara glada för att det här är en rätt skonsam pandemi trots allt.

    Jag är rätt övertygad om att pandemilagarna kommer att permanentas och skärpas betydligt när detta är över för att vi ska komma mer i linje med övriga världens pandemilagar.

    För vi kommer att få fler pandemier och det kommer någon gång  att vara fruktansvärt dödligt. Då kan man inte ha den situation som vi haft i Sverige, ha en fruktansvärt massa egoistiska samvets- och ansvarslösa individualister som kommer att vara de som driver smittan.

    Det här ser jag bara som en generalrepetition till något som komma skall.
  • Ess
    BeautifulLiz skrev 2021-06-28 19:00:55 följande:
    Det anser jag vara omdömeslöst av dig.
    De är gamla nog att själva bestämma vem och om de vill umgås. Är man så gammal vill man inte tillbringa tiden inlåst, då vill man umgås med de nära och hellre ev få ett lite kortare liv.
    Jag tycker de som vägrar umgås med sina gamla även om de gamla vill är både korkade och omdömeslösa.
  • Ess
    momjanet skrev 2021-06-28 18:53:55 följande:
    De allra flesta normalt tänkande är fullt medvetna om att det finns människor som är totalt faktaresistenta och dessutom verkar vara stolta över det.
    Det är därför det införs vaccinationspass för att vi ska ha möjlighet och valet att undvika sådana personer så långt det är möjligt.
    Jaha, intresseklubben antecknar...
  • Ess
    momjanet skrev 2021-06-28 19:19:37 följande:
    Faktum är ju att Sverige inte haft några pandemilagar innan. Vi ska kanske vara glada för det liksom att vi ska vara glada för att det här är en rätt skonsam pandemi trots allt.

    Jag är rätt övertygad om att pandemilagarna kommer att permanentas och skärpas betydligt när detta är över för att vi ska komma mer i linje med övriga världens pandemilagar.

    För vi kommer att få fler pandemier och det kommer någon gång  att vara fruktansvärt dödligt. Då kan man inte ha den situation som vi haft i Sverige, ha en fruktansvärt massa egoistiska samvets- och ansvarslösa individualister som kommer att vara de som driver smittan.

    Det här ser jag bara som en generalrepetition till något som komma skall.
    Zombieapokalypsen då eller....
  • Ess
    BeautifulLiz skrev 2021-06-28 19:02:21 följande:
    Då får du vara glad att du lever i Sverige, i många andra länder har det varit belagt med böter att bryta mot reglerna. I många länder har man tvingats ha munskydd, överallt utom i hemmet.
    OCh du kunde inte uppoffra dig för det lilla som Sverige bad om?
    Då är det ju tur att jag inte bor i hysterikaland.
  • momjanet
    Ess skrev 2021-06-28 19:40:13 följande:
    Zombieapokalypsen då eller....
    Sars, Mers, Ebola.
    Är något de flesta normalbegåvade har hört talas om.

    Men du är rädd för zombies?
    Inte konstigt att du tror att livet är som i en serietidning.
  • momjanet
    Ess skrev 2021-06-28 19:36:42 följande:
    De är gamla nog att själva bestämma vem och om de vill umgås. Är man så gammal vill man inte tillbringa tiden inlåst, då vill man umgås med de nära och hellre ev få ett lite kortare liv.
    Jag tycker de som vägrar umgås med sina gamla även om de gamla vill är både korkade och omdömeslösa.
    Oavsett ditt förvirrade orerande så är det omdömeslöst av dig att leva precis som vanligt under pandemin.

    Det är tack vare sådana som dig som vi tvingas ha restriktioner och stifta lagar.
  • BeautifulLiz
    Ess skrev 2021-06-28 19:36:42 följande:
    De är gamla nog att själva bestämma vem och om de vill umgås. Är man så gammal vill man inte tillbringa tiden inlåst, då vill man umgås med de nära och hellre ev få ett lite kortare liv.
    Jag tycker de som vägrar umgås med sina gamla även om de gamla vill är både korkade och omdömeslösa.
    Jag har umgåtts med min mamma, men på behörigt avstånd. Både hon och jag vill att hon ska få fortsätta leva, hon är snart 90 år och ganska skör.

    Dock har hon bara sett barnbarn och barnbarnsbarn från altanen när de stått på gräset utanför.

    Alltså har inte inte varit utan oss, men nu kan vi umgås igen "på riktigt".
Svar på tråden Angående covidvaccin och alla oändliga diskussioner och åsikter. Kort och gott, har du vaccinerats, vill du eller vågar du inte? Berätta gärna varför om du inte tänker vaccinera dig.