• Anonym (Häxan har vaknat)

    Han den jäveln, nu får han dra lasset själv. Otrogna as.

    Min sambo sedan 11 år har haft en tjejkompis de senaste 3-4 åren. Jag har inte brytt mig.
    I måndags låg hans mobil på bordet, han hade glömt den hemma, jag har inte snokat, har inte hans lösenord, men texten var tillräcklig, det som syntes på skärmen.

    "Jag ligger i sovrummet om du", det var det jag såg på den låsta skärmen.

    Jag tog mitt pick och pack och lämnade det gemensamma hemmet och tillbringade natten på annat håll. Gissa vem som ringde och sms:ade och var orolig för var jag var?
    Ha! Den dumme jäveln trodde att jag skulle svara.

    Ärligt talat så är jag inte speciellt ledsen, bara förbannad över att han inte varit ärlig. Vårt förhållande har i alla år byggt på ärlighet och respekt, tillit och så.

    Uppenbarligen känner jag inte honom, jag har levt i en lögn.

    Tur ändå att jag hade 20 år i bostadskö och att vårt boende inte är ägt av oss. Han kan stå där ensam med en mastodonthyra, lycka till säger jag bara.

    Jag ställde mig i kö till en tvåa med havsutsikt, och gissa vad? Den är min! De ringde från hyresbolaget och jag skriver kontrakt på måndag. Flyttar 1 september.

    Han då? Hur var det nu med den där "kompisen"?
    Jag får ingen vettig förklaring, han varken erkänner eller förnekar. Talar i cirklar. Jag sa till honom att om han vill rentvå sig så visa bara konversationen! Det tog emot att säga det då vi alltid varit noga med det privata, haft en hög integritetsnivå. Ett gemensamt beslut. Men i ett fall som detta, när det lätt kan bevisa hans oskuld OM han vore oskyldig?

    Han kan dra åt helvete och ta fjällan med sig dit. Hon är dessutom sambo, förlovad med två småbarn. Hennes fästman (eller vad det är) är informerad, jag har skrivit PM till honom på Facebook med all information. Hoppas han slänger ut henne, hon kan ju alltid flytta hit när jag dragit.

    Vad vill jag med tråden då?
    Jo, jag har skrivit lite av detta i en annan tråd men känner att jag inte vill fortsätta kapa den tråden.

    Vad fasen ska vi göra med alla idioter som inte kan avsluta det de har innan det ska knullas med "kompisen"?



  • Svar på tråden Han den jäveln, nu får han dra lasset själv. Otrogna as.
  • Anonym (Häxan har vaknat)
    Anonym (45 singel) skrev 2021-07-23 13:20:36 följande:

    Du kommer skippa sambo livet..

    Men innebär det att du skippar män eller är du mer för särbo i framtiden..hur ser du på det?


    Tja, jag kommer kanske inte skippa män för resten av livet men nu vill jag definitivt vara singel. Sambo kommer jag inte bli igen, det vågar jag lova.

    Särbo? Är väl kanske inte omöjligt men det ligger isåfall en bra bit in i framtiden.

    Nu vill jag bara rå mig själv.
  • Anonym (M)
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-07-23 14:57:43 följande:

    Det förvånar mig också, dock var det en i den tråden som jag började skriva i som var inne och gläfste.

    Jag bemöter inte sånt oavsett så är det någon som har såna åsikter så kommenterar jag dem inte.


    Ja, jag såg det. Du fick höra att du bara verkar ha väntat på ett tillfälle att dumpa, som om det skulle ha förmildrat hans otrohet.

    Nej, det är nog lika bra att tiga ihjäl otrohetsförsvarare. De är så tröttsamma.
  • Anonym (Häxan har vaknat)
    Anonym (M) skrev 2021-07-23 16:55:06 följande:
    Ja, jag såg det. Du fick höra att du bara verkar ha väntat på ett tillfälle att dumpa, som om det skulle ha förmildrat hans otrohet.

    Nej, det är nog lika bra att tiga ihjäl otrohetsförsvarare. De är så tröttsamma.
    Precis, oavsett så är det han som var otrogen. Jag har inte bedragit någon och svikit alla löften och fina ord vi gett varandra under alla år.

    Nej, de kan prata med sig själva.
  • Anonym (länge leve ts)

    Hur man än vrider på det kommer det bli en enorm jävla omställning för honom att få små barn i hemmet, när man är van vid lugn och det gäller andras barn brukar det inte alltid vara en dans på rosor, och han och makarontjejen kommer märka att det inte alls är lika spännande och sexigt med den gråa vardagen när allas viljor ska passas in, tror båda kommer vara bittra efter ett tag

  • Anonym (???)

    Du som inte tycker att man ska snoka. Ångrar du att du inte gjorde det tidigare med facit i hand? Hur många år har du slösat bort på honom? Tänk om du missat smset..

  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-07-23 14:53:05 följande:
    Ja, det lär ju visa sig.
    Jag får min omstart och bara allt är över med flytten så struntar jag i resten.

    Tycker dock synd om hennes barn.
    Ja,det gör du rätt i.

    Ja,det är synd om barnen. Men även hennes man.
  • Anonym (Häxan har vaknat)
    Anonym (länge leve ts) skrev 2021-07-25 14:06:17 följande:

    Hur man än vrider på det kommer det bli en enorm jävla omställning för honom att få små barn i hemmet, när man är van vid lugn och det gäller andras barn brukar det inte alltid vara en dans på rosor, och han och makarontjejen kommer märka att det inte alls är lika spännande och sexigt med den gråa vardagen när allas viljor ska passas in, tror båda kommer vara bittra efter ett tag


    Två yngre barn som tvingats lämna sitt hem och sin pappa, förmodligen på 50%. Stackars ungar.

    De där andra två, de kan ha det.
  • Anonym (Häxan har vaknat)
    Anonym (???) skrev 2021-07-25 14:57:00 följande:

    Du som inte tycker att man ska snoka. Ångrar du att du inte gjorde det tidigare med facit i hand? Hur många år har du slösat bort på honom? Tänk om du missat smset..


    Jag tycker fortfarande att det är fel att snoka, så nej jag ångrar det inte. Som sagt så har vi från början haft våra mobiler för oss själva. Med skärmlås.

    Vi har varit ett par i 11 år. Men alla dessa år är inte bortslösade egentligen då vi en gång hade det bra. Fast iofs, med facit i handen så kunde jag lagt dessa år på något annat.
  • Anonym (Häxan har vaknat)
    molly50 skrev 2021-07-25 16:49:31 följande:
    Ja,det gör du rätt i.

    Ja,det är synd om barnen. Men även hennes man.
    Ja, han också, Kan inte tänka mig att han kommer ha råd att ha kvar huset heller. Han jobbar inom ett yrke som inte genererar särskilt mycket pengar.
  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-07-25 19:04:44 följande:
    Ja, han också, Kan inte tänka mig att han kommer ha råd att ha kvar huset heller. Han jobbar inom ett yrke som inte genererar särskilt mycket pengar.
    Ok. Ja,det vore ju synd för honom. Och barnen som måste byta till två nya hem.
Svar på tråden Han den jäveln, nu får han dra lasset själv. Otrogna as.