• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • LJM91

    Verkar bli triss i mens här haha, tråkigt för oss alla såklart men skönt att inte vara ensam i det deppiga :) det ömma i brösten har försvunnit och hade lite mer molvärk idag så mensen är garanterat på gång, kommer väl ikväll eller i natt.

    evelinagra1, jag vet inte riktigt hur lutealfasens längd påverkar men det låter logiskt som du säger att det kanske är svårt för ägget att hinna fästa ordentligt? Jag har 16 dagars lutealfas så aldrig funderat så mycket på det, kanske finns någon annan i tråden med bättre koll :)

  • Dalarna91

    Följer ni vulverine (jenny koos). Om inte så rekommenderar jag henne. Tycker hon kommer med bra saker. 
    Men enig med dig ljm91 skönt vi ändå har varandra och önskar verkligen att vi alla plussar samtidigt, nästa månad.

  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-05-06 19:30:51 följande:

    Följer ni vulverine (jenny koos). Om inte så rekommenderar jag henne. Tycker hon kommer med bra saker. 
    Men enig med dig ljm91 skönt vi ändå har varandra och önskar verkligen att vi alla plussar samtidigt, nästa månad.


    Har läst en del på hennes sida, tycker det verkar vara mycket vettig info. Jag ska testa att äta lite annorlunda denna cykeln och vara mer fysiskt aktiv, och hoppas att det ska stabilisera kroppen lite? Tänkte också försöka få tag på bidrottninggelé och ge det ett försök.

    Mensen kom igång ikväll så då är jag tillbaka på CD1, känns ändå okej faktiskt.
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-05-06 21:30:21 följande:
    Har läst en del på hennes sida, tycker det verkar vara mycket vettig info. Jag ska testa att äta lite annorlunda denna cykeln och vara mer fysiskt aktiv, och hoppas att det ska stabilisera kroppen lite? Tänkte också försöka få tag på bidrottninggelé och ge det ett försök.

    Mensen kom igång ikväll så då är jag tillbaka på CD1, känns ändå okej faktiskt.
    Hoppas du inte får lika lång cyklus denna gång. Jag ska börja med bisolvon imorgon. 
    Sen vet jag inte om temperatur mätaren är okej. 
    Tog precis och det verkar inte som det blir någon större ändring. Tagit 3 gånger. Kl 6; 36.48, kl 16; 36.?? Kl 22; 36.33. 
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-05-06 22:04:39 följande:
    Hoppas du inte får lika lång cyklus denna gång. Jag ska börja med bisolvon imorgon. 
    Sen vet jag inte om temperatur mätaren är okej. 
    Tog precis och det verkar inte som det blir någon större ändring. Tagit 3 gånger. Kl 6; 36.48, kl 16; 36.?? Kl 22; 36.33. 
    Jag hoppas också på en tidigare ägglossning, har läst en massa ikväll och beställt hem Donaferty som kunde ha effekt på PCO/PCOS vilket jag absolut misstänker att jag har.

    Kanske kan vara värt att byta ut termometern för att vara på säkra sidan? Tycker det är så svårt att veta vilka man kan lita på.. Har en örontermometer också hemma och den kan visa 36,7 i ena örat och 38,7 i andra xD
  • Fyrklöverns

    Hej tjejer,
    Har inte varit så aktiv i denna tråden, mest i BIM-trådarna men härligt att denna lever kvar :) 
    Jag fick ju tyvärr ett missfall förra veckan men mår nu mycket bättre, det känns som att det blir lättare för varje dag, tack för er pepp i BIM-tråden <3 

    Idag började ägglossningsstickan visa lite färg äntligen, så det kan vara så att ägglossningen kommer igång direkt, började blöda 25/4 och borde då kanske ägglossa nu på söndag. Hoppas på det så att man får en ny chans direkt. 


    Vad tråkigt att mensen kom för er LJM och Dalarna :(. Håller tummarna att den håller sig borta för dig evelinagra.
    Roligt dock att ni alla ska ha samtidigt, verkar som ni synkat genom att hänga i tråden hehe. 

  • Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-05-06 23:29:26 följande:

    Hej tjejer,
    Har inte varit så aktiv i denna tråden, mest i BIM-trådarna men härligt att denna lever kvar :) 
    Jag fick ju tyvärr ett missfall förra veckan men mår nu mycket bättre, det känns som att det blir lättare för varje dag, tack för er pepp i BIM-tråden <3 

    Idag började ägglossningsstickan visa lite färg äntligen, så det kan vara så att ägglossningen kommer igång direkt, började blöda 25/4 och borde då kanske ägglossa nu på söndag. Hoppas på det så att man får en ny chans direkt. 


    Vad tråkigt att mensen kom för er LJM och Dalarna :(. Håller tummarna att den håller sig borta för dig evelinagra.
    Roligt dock att ni alla ska ha samtidigt, verkar som ni synkat genom att hänga i tråden hehe. 


    De va tråkigt att höra om missfallet. Blev ju så glad när du plussade. Tyvärr så är missfall mer vanligt än man tror. Till och med 2 missfall som i mitt fall är inte heller ovanligt. 
    Så skönt att kroppen redan är "normal" och ägglossning närmar sig. 
    Själv så fick jag mens igår men jag tycker det är otroligt lite mot andra gånger. 
  • LJM91

    Det känns inte riktigt passande att säga välkommen tillbaka Fyrklöverns, men tror du förstår hur jag menar <3 beklagar verkligen ditt missfall och hoppas ägglossningen sätter igång direkt igen. Visst hade ni försökt ganska länge innan det tog sig?

  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-05-06 23:29:26 följande:

    Hej tjejer,
    Har inte varit så aktiv i denna tråden, mest i BIM-trådarna men härligt att denna lever kvar :) 
    Jag fick ju tyvärr ett missfall förra veckan men mår nu mycket bättre, det känns som att det blir lättare för varje dag, tack för er pepp i BIM-tråden <3 

    Idag började ägglossningsstickan visa lite färg äntligen, så det kan vara så att ägglossningen kommer igång direkt, började blöda 25/4 och borde då kanske ägglossa nu på söndag. Hoppas på det så att man får en ny chans direkt. 


    Vad tråkigt att mensen kom för er LJM och Dalarna :(. Håller tummarna att den håller sig borta för dig evelinagra.
    Roligt dock att ni alla ska ha samtidigt, verkar som ni synkat genom att hänga i tråden hehe. 


    Åh hej! Och välkommen tillbaka (även om man kan önska att vi alla slapp fortsätta skriva här haha...)

    Så tråkigt att höra om ditt missfall. Förstår att det varit väldigt tufft. Snart kommer er tur igen <3

    Skönt att ÄL verkar vara på gång på snabbt igen iaf :)
  • Fyrklöverns
    Dalarna91 skrev 2022-05-07 07:21:23 följande:
    De va tråkigt att höra om missfallet. Blev ju så glad när du plussade. Tyvärr så är missfall mer vanligt än man tror. Till och med 2 missfall som i mitt fall är inte heller ovanligt. 
    Så skönt att kroppen redan är "normal" och ägglossning närmar sig. 
    Själv så fick jag mens igår men jag tycker det är otroligt lite mot andra gånger. 

    Tack fina <3 Ja det verkar vara så vanligt när man läser om det online men det verkar inte ha förekommit så mycket i min omgivning vad jag vet om i varje fall så det har känts väldigt tufft att man äntligen ?kom ifatt? alla andra och sen tas det ifrån en. Men det är säkert många som drabbats som inte velat prata om det. Vad tråkigt att höra att du haft två :( man vill bara att det ska gå vägen för en gångs skull. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?