• Fri 23 Jul 2021 13:18
    800863 visningar
    8602 svar
    +4
    8602
    800863

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Sat 7 May 2022 20:10
    LJM91 skrev 2022-05-07 17:17:26 följande:

    Det känns inte riktigt passande att säga välkommen tillbaka Fyrklöverns, men tror du förstår hur jag menar <3 beklagar verkligen ditt missfall och hoppas ägglossningen sätter igång direkt igen. Visst hade ni försökt ganska länge innan det tog sig?


    Jag förstår precis hur du menar och jag tackar <3 
    Ja vi hade försökt ganska länge, det tog sig på försök nr 11. Det blev väldigt tungt för mig i höstas när det plötsligt kom fram att min bror skulle ha sitt tredje, och då hade de inte ens försökt. Deras barn föddes samma dag som jag började blöda. Allting blev så mörkt, men det var ju vi som skulle berätta att vi var gravida i höstas och vi skulle haft en vårbebis som var planerad. Äntligen så hade man goda nyheter och barnet skulle få en kusin som är född samma år men så blev det inte. Livet blir inte alltid som man tänkt sig.

    Hoppas innerligt att det är vår allas tur snart.
  • Sat 7 May 2022 20:12
    Sophiee92 skrev 2022-05-07 18:18:35 följande:
    Åh hej! Och välkommen tillbaka (även om man kan önska att vi alla slapp fortsätta skriva här haha...)

    Så tråkigt att höra om ditt missfall. Förstår att det varit väldigt tufft. Snart kommer er tur igen <3

    Skönt att ÄL verkar vara på gång på snabbt igen iaf :)
    Ja men eller hur! Men tack snälla :) 
    Det känns skönt att kroppen verkar ha återställt sig, nu har vi gjort som förra gången när det tog sig och har haft sex varannan dag istället. Får köra på det ett tag framöver och se om det kanske kan vara något. Tycker att det blev så påfrestande att ha det varje dag runt ägglossning ändå, det blir så tråkig rutin på det haha. 
  • Sat 7 May 2022 20:26

    Kan inte citera dig Fyrklöverns, fy vilken jobbig sits för dig att gå igenom ett missfall samtidigt som din bror fick barn. Det är en tung insikt att vissa blir gravida utan att försöka och kämpa men för andra som verkligen vill och planerar tar det tid, det är riktigt orättvist..

  • Sun 8 May 2022 10:40
    LJM91 skrev 2022-05-07 20:26:05 följande:

    Kan inte citera dig Fyrklöverns, fy vilken jobbig sits för dig att gå igenom ett missfall samtidigt som din bror fick barn. Det är en tung insikt att vissa blir gravida utan att försöka och kämpa men för andra som verkligen vill och planerar tar det tid, det är riktigt orättvist..


    Tack för stödet <3 
    Man önskar alla andra väl men ibland känns det verkligen orättvist. Hatar att man känner så men den typen av känslor är svåra att styra särskilt när allt plötsligt tas ifrån en igen.
    Snart blir det vår tur också och då hoppas jag att allting kommer klarna varför man fått kämpa så mycket. 
  • Sun 8 May 2022 13:37
    Fyrklöverns skrev 2022-05-08 10:40:11 följande:
    Tack för stödet <3 
    Man önskar alla andra väl men ibland känns det verkligen orättvist. Hatar att man känner så men den typen av känslor är svåra att styra särskilt när allt plötsligt tas ifrån en igen.
    Snart blir det vår tur också och då hoppas jag att allting kommer klarna varför man fått kämpa så mycket. 
    Precis så känner jag också, man är glad för andras skull men det kommer ett sting av avundsjuka och ibland kan jag känna lite missunnsamhet i stunder när jag får för mig att andra inte uppskattar sina barn tillräckligt mycket haha.. Sen får jag dåligt samvete sekunden senare xD
  • Sun 8 May 2022 19:03

    Igår kom mensen och jag mår piss.. jag känner mig arg ledsen och besviken. Arg för att det aldrig går.. hur jävla svårt ska det vara liksom? vi gör allt vi kan men ändå går det inte? 


    men det är bara att ta nya tag.. jag håller tummarna att nästa månad blir våran månad i denna gruppen, hade ju varit så mysigt att följa varandra i en graviditet också

  • Sun 8 May 2022 19:33
    evelinagra1 skrev 2022-05-08 19:03:09 följande:

    Igår kom mensen och jag mår piss.. jag känner mig arg ledsen och besviken. Arg för att det aldrig går.. hur jävla svårt ska det vara liksom? vi gör allt vi kan men ändå går det inte? 


    men det är bara att ta nya tag.. jag håller tummarna att nästa månad blir våran månad i denna gruppen, hade ju varit så mysigt att följa varandra i en graviditet också


    Åh nej, skickar en stor stor kram till dig <3 vi förstår känslan allihop! Tillåt dig att känna allt du känner just nu, snart kommer du hitta ny kraft. Håller med om att det hade varit supermysigt att plussa tillsammans, vi får hoppas på plus för oss alla nästa cykel :)
  • Sun 8 May 2022 20:27
    LJM91 skrev 2022-05-08 19:33:19 följande:
    Åh nej, skickar en stor stor kram till dig <3 vi förstår känslan allihop! Tillåt dig att känna allt du känner just nu, snart kommer du hitta ny kraft. Håller med om att det hade varit supermysigt att plussa tillsammans, vi får hoppas på plus för oss alla nästa cykel :)

     


    <3
    visst hade du tagit prover via wear labs? Vad tyckte du om det? Funderar på om jag ska göra det också 

  • Sun 8 May 2022 21:35
    LJM91 skrev 2022-05-08 13:37:54 följande:
    Precis så känner jag också, man är glad för andras skull men det kommer ett sting av avundsjuka och ibland kan jag känna lite missunnsamhet i stunder när jag får för mig att andra inte uppskattar sina barn tillräckligt mycket haha.. Sen får jag dåligt samvete sekunden senare xD
    Haha förstår precis! När folk klagar på sina barn eller när man hör att någon är gravid som man inte ens kan föreställa sig skulle passa som förälder. Men jag får också dåligt samvete av det. Försöker ändå vara positiv och tänka att jag också kommer dit, det är bara en tidsfråga. 
  • Sun 8 May 2022 21:39
    evelinagra1 skrev 2022-05-08 19:03:09 följande:

    Igår kom mensen och jag mår piss.. jag känner mig arg ledsen och besviken. Arg för att det aldrig går.. hur jävla svårt ska det vara liksom? vi gör allt vi kan men ändå går det inte? 


    men det är bara att ta nya tag.. jag håller tummarna att nästa månad blir våran månad i denna gruppen, hade ju varit så mysigt att följa varandra i en graviditet också


    Vad tråkigt att höra :( Jag önskar innerligt att det blir din tur snart <3 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?