• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Sophiee92
    Pinkfloweer skrev 2022-07-09 15:46:53 följande:
    Om du har såna symtom så känns det endå lite hoppfullt tänker ja :) hoppas hoppas! Jag hoppas med för alla nu, efter såhär lång tid är det sååå vår tur!! Skönt endå fått veta att allt är bra på utredning, kollade de även din partner med? Jag får också såna känslor inför tankar på ivf ...vet inte om man orkar det ens. Men vi har bestämt iallafall att vi ska göra utredning till hösten om inte försök 11 ger nåt nästa gång..kan dock ibland känna jag får lite dåligt samvete som beklagar mig när jag redan har ett barn när ni kämpar med att få första..
    Ja men visst är det vår tur snart!!! Jo jag vill gärna tro det också men jag har haft molande värk till och från innan mens nu senaste 5 försöken dessvärre. Hugg i äggstockarna är nytt dock, men tycker det kommer nya saker nästan varje månad haha... 
    Ja det var super skönt att få höra att allt var bra. Jag var livrädd för stopp i äggledarna men dom var fina tydligen. Min man gjorde aldrig spermaprov, vi gjorde utredning mer för att jag ville kolla upp mig och han har ett barn sen innan, men givetvis ska vi kolla upp honom också om vi måste gå vidare med utredning nu här i höst.
    Låter klokt att vänta till försök 11 och sen påbörja utredning, det kan ju ta sin lilla tid också innan allt är klart inför att söka behandling. Men tycker vi fokuserar på att vi alla hinner bli gravida tills dess :)
    Jo förstår hur du tänker. Det måste ju iaf vara skönt att veta att ni åtminstone kan bli gravida och dessutom har ett barn tillsammans, även om du precis som oss har all rätt att längta efter ett till barn <3 Min största rädsla är att det aldrig skulle bli, då vet jag helt ärligt inte hur jag skulle orka. Men med hjälp så är jag säker på att det kommer gå för oss alla sooner or later :)
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-07-09 15:48:54 följande:

    Då fick jag min mens. Tydligen har jag en lutealfas på 11 dagar. När jag kommer hem senare ska jag se över min mens och när jag haft ägglossning och hur vi har prickat in den egentligen. Då jag trott haft 12-13 dagar lutealfas... Kanske har träffat helt fel hela tiden 


    Nej fasiken då! :(
  • Pinkfloweer

    Sophie jag vet vad du menar! Man känner efter så mycket ibland så man nästan inbillar sig symtom ! Men molvärk som kommer och går hoppas vi är för graviditet nu och inte mens! Ska du testa nåt mer imorgon eller vänta till bim? 
    Hoppas vi alla plussar väldigt snart så man slipper utredning! 

    Åhnej dalarna vad tråkigt! Men låter klokt att se över cykeln för att få eventuell bättre koll på äl :) 

  • Fyrklöverns
    Pinkfloweer skrev 2022-07-08 16:19:53 följande:
    Tack Fyrklöverns för dina peppande ord! Hann läsa igenom lite vad du gått igenom, fruktansvärt!! Vet inte ens hur jag hade tacklat liknande situation, så jag känner verkligen medlidande! Men så skönt att du börjar känna lite kämparglöd igen jag håller mina tummar för er när ni kan försöka igen! 
    Tack snälla! <3 Jag hänger kvar här och peppar er så länge, får leva lite genom er nu :) Hoppas på massa plus snart! 
  • Fyrklöverns
    Sophiee92 skrev 2022-07-08 20:47:28 följande:

    Vad härligt att höra att du mår lite bättre Fyrklövern <3 och tycker du är så gullig som fortsätter följa oss andra här, det uppskattas mycket :)

    Har också börjat känna av rejäl PMS här och börjat planera för nästa månads försök redan... Då ska vi minsann få till det fler gånger vid ÄL och tänkte även testa Bisolvon-metoden + D-vitamin boost igen. Denna månad så fick jag positivt ÄL test mitt under midsommarhelgen så lyckades bara få till det en gång.


    Tack fina <3 :)

    Jag ser också ett streck på ditt test! Det är tydligare än mitt var första gången jag plussade, min man kunde ej se det på rfsu testet, men det digitala visade gravid, det var BIM -5 eller nåt sådant. Så om du skymtar ett streck närmsta dagarna, släng inte kisset utan kör ner ett digitalt test i det :) Håller tummarna! 


    Dalarna: Beklagar att mensen kom! Prova med progesteronet nu kanske? Hoppas du lyckas kartlägga cykeln lite bättre nu med tempningen! Om det stämmer att lutealfasen är så kort så kanske lika bra köra på med krämen. 

  • LJM91

    Åh vad tråkigt att mensen kom Dalarna :( hoppas att progesteronet gör skillnad i nästa cykel <3

  • evelinagra1

    Vad tråkigt att mensen kom dalarna :(

    sophie: jag håller tummarna för att det är ett plus :) 

    ingen ägglossning för mig än, så nu hoppas jag att det kommer innan jag åker iväg 2 nätter igen på onsdag nästa vecka 

  • Rewner

    Jag får också leva genom er fram tills mensen kommer och vi kan börja försöka igen. Håller tummarna för att det blir ett tydligt sträck nästa gång du testar, Sophiee!

    Om jag räknar blödningen som kom några dagar efter operationen som dag 1 på denna cykel så ska den komma nästa helg, men svårt att veta hur det blir. Det tog några cykler efter missfallet i höstas innan den var normal. 

    Vad är grejen med att ta D-vitamin vid ägglossning?

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?