• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • medioker

    Hej!
    Lägger in mig i BIM listan jag med..ikväll startade vi bebisverkstaden för baby no3!


    9/8 Sophiee92, 11e försöket, första barnet
    16/8 ca, Pinkfloweer, 11e försöket, andra barnet
    24/8 Chilins, tredje försöket efter MA, innan dess ett utomkvedshavandeskap, första barnet 
    3/8 dalarna91. 10e försöker. 1 tidigt missfall, 1 ma. Första barnet. 
    ?, LJM91, åttonde försöket, förmodligen haft ett tidigt missfall, första barnet 
    27/8 medioker- Första försöket, tredje barnet 
  • medioker
    Fyrklöverns skrev 2022-08-07 23:13:36 följande:

    Det slog mig ikväll, efter en vända på sociala medier, att jag nog är den enda i min ålder och bekantskapskrets som inte har barn än. De flesta har både två och tre stycken. Grät en skvätt i min mans famn ikväll. Vissa dagar är riktigt svåra :(


    Åh förstår det måste kännas tufft, massa kramar till dig. Jag håller tummarna för dig!
  • LJM91

    Har du långt kvar till första ultraljudet evelina? Förstår att det är mycket oro men de flesta graviditeter går trots allt bra <3


    Fyrklöverns skrev 2022-08-07 23:13:36 följande:

    Det slog mig ikväll, efter en vända på sociala medier, att jag nog är den enda i min ålder och bekantskapskrets som inte har barn än. De flesta har både två och tre stycken. Grät en skvätt i min mans famn ikväll. Vissa dagar är riktigt svåra :(


    Åh kan tänka mig känslan :( när jag hamnar i sådana tankebanor försöker jag tänka att livet inte är en tävling och att andras livsresor inte påverkar min, men ibland är det verkligen lättare sagt än gjort att slå bort de negativa tankarna. Ibland måste de ju bara få komma ut såklart. Skickar en stor kram till dig <3 imorgon är en ny dag!
  • Fyrklöverns
    LJM91 skrev 2022-08-07 23:22:01 följande:

    Åh kan tänka mig känslan :( när jag hamnar i sådana tankebanor försöker jag tänka att livet inte är en tävling och att andras livsresor inte påverkar min, men ibland är det verkligen lättare sagt än gjort att slå bort de negativa tankarna. Ibland måste de ju bara få komma ut såklart. Skickar en stor kram till dig <3 imorgon är en ny dag!


    Tack! <3 Vad fint skrivet, det hjälper faktiskt att tänka så :) 

    medioker skrev 2022-08-07 23:19:54 följande:
    Åh förstår det måste kännas tufft, massa kramar till dig. Jag håller tummarna för dig!
    Tack för peppen!
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-08-07 23:13:36 följande:

    Det slog mig ikväll, efter en vända på sociala medier, att jag nog är den enda i min ålder och bekantskapskrets som inte har barn än. De flesta har både två och tre stycken. Grät en skvätt i min mans famn ikväll. Vissa dagar är riktigt svåra :(


    Vet precis känslan :( kan kännas riktigt tufft när man börjar jämföra sig med det man ser omkring en. Försöker påminna mig själv om att man helt enkelt inte har en aning om människors verklighet eller vad dom går igenom. Hoppas du får lite bättre idag <3
  • Sophiee92
    evelinagra1 skrev 2022-08-08 08:51:33 följande:

    Jag har bokat ett tidigt ultraljud 25/8 borde vara i vecka 9 då <3


    Vad spännande Evelina <3
  • Sophiee92

    Klarade att inte ta ett test i morse. Känns ganska skönt nu, så kan man leva på hoppet en stund till innan den där förbaskade mensen dyker upp... 

  • Chilins
    Sophiee92 skrev 2022-08-08 09:04:42 följande:

    Klarade att inte ta ett test i morse. Känns ganska skönt nu, så kan man leva på hoppet en stund till innan den där förbaskade mensen dyker upp... 


    Åh!! då fortsätter vi att hålla tummarna!! Håll oss uppdaterade :) 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?