• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Fyrklöverns
    Dalarna91 skrev 2022-08-13 07:44:35 följande:

    Ljm; jag tycker det ser ut att vara på god väg att bli positiv :) tar du inositol? 
    Jag fick väldigt starkt stegring förra månaden.

    Fyrklövern; är det bara 6 veckor kvar? Tiden går fort!! 
    Jag kände förra månaden ändå en lättnad med en paus då sambo va otroligt dålig. 
    Vi hade samlag och det va otroligt bra. Alla andra månader känns det som man har bara sex vid ägglossningen. Känner du någon skillnad där? 


    Ja det går sjukt fort nu! Känner igen det, vi har också haft mest sex kring äl. Men så har det varit senaste två åren även när vi inte försökt, då vi varit mitt uppe i husbygge och jobb. Känns ganska tråkigt men tror det är naturligt att det klingar av. Nu har jag varit lite rädd för sex efter mitt utomkveds, så låg bara två gånger när jag hade äl, kändes jättekonstigt att använda kondom haha. 

  • amandakollb
    Pinkfloweer skrev 2022-08-14 09:02:30 följande:

    Jag kunde såklart inte hålla mig, även att jag skrev igår att jag skulle hälla mig till onsdag med att testa igen....men nu när jag ser det här testet jag tog på morgon här så känner jag mig mindre osäker på resultatet. Vad säger ni, visst är det positivt? 


    Ser också, stort grattis!! jag Skulle inte heller klara av att vänta till imorgon så ta ett i em :D 
  • Fyrklöverns
    Sophiee92 skrev 2022-08-13 09:54:52 följande:

    Pinkflower, Evelina, Chilins, LJM, Amandakollb, Renwer, Fyrklövern - Tack ni underbara människor! Har varit ett par riktigt tuffa dagar men efter jag totalt bröt ihop igår framför min man, som visade stor förståelse och viket fantastiskt stöd han är, och efter jag läst igenom alla era varma och kloka ord så känns det faktiskt helt okej idag. Kanske t.om bra? 


     


    Förstår att vi är många som delar samma liknande tankar ibland, och det är en stor tröst i sig. Det är precis den där känslan av att man passerar 1 år och nu officiellt är drabbad av ?barnlöshet?, men som ni säger så kommer allt kännas självklart i slutändan <3 att man fick just DET DÄR barnet/barnen och att man dessutom fått kämpa så mycket kommer bara göra att man förstår ännu mer hur värdefullt det är? Att det tar längre tid för oss betyder inte heller att det är något fel, bara för att det gått 1 år, som min man sa? Utan det kan bara handla om att man inte fått till exakt tajming ännu, sen säger det bara pang och så sitter man plötsligt där med sitt pluss? Åh vad jag längtar!


     


    Skickar er alla en stor varm kram tillbaka. Återigen, den här gruppen och ni här inne är så otroligt underbara <3


    Världens bästa stödgrupp det här! <3 
    Din man låter också helt fantastisk och klok! Känns bra att höra för vår del också, att tiden inte har någon betydelse utan att det bara råkar vara så för just oss :)

    När räknar du med ägglossning nu?

  • Fyrklöverns
    Pinkfloweer skrev 2022-08-14 09:02:30 följande:

    Jag kunde såklart inte hålla mig, även att jag skrev igår att jag skulle hälla mig till onsdag med att testa igen....men nu när jag ser det här testet jag tog på morgon här så känner jag mig mindre osäker på resultatet. Vad säger ni, visst är det positivt? 


    Jag vågar mig också på ett stort grattis! :D Jag skulle nog ta ett vanligt digitalt nu. När mitt digitala visade positivt ganska många dagar innan BIM så var det tidiga testet ungefär som ditt. CB är rätt känsliga ändå :) 
  • Pinkfloweer

    Tack alla för era grattis!<3 Detta känns helt overkligt! Fick precis Gravid på ultratidigt digitalt med, så nu kan jag ringa och boka av vår utredning, känns helt galet! 

    Hoppas ni alla ska plussa snart<3 

  • Chilins
    Pinkfloweer skrev 2022-08-14 14:21:54 följande:

    Tack alla för era grattis!<3 Detta känns helt overkligt! Fick precis Gravid på ultratidigt digitalt med, så nu kan jag ringa och boka av vår utredning, känns helt galet! 

    Hoppas ni alla ska plussa snart<3 


    Så himla roligt!!! Stort grattis Hjärta nu var det verkligen eran tur! 
  • Dalarna91

    Pinkflower; grattis!!! Så roligt. Standard frågan; gjorde du/ni något speciellt? När hade ni sex? Ge oss detaljer och hopp xD

  • Fyrklöverns
    Pinkfloweer skrev 2022-08-14 14:21:54 följande:

    Tack alla för era grattis!<3 Detta känns helt overkligt! Fick precis Gravid på ultratidigt digitalt med, så nu kan jag ringa och boka av vår utredning, känns helt galet! 

    Hoppas ni alla ska plussa snart<3 


    Gud vad härligt att höra! Grattis igen! :D Vilken lättnad att få boka av utredningen! 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-08-14 16:12:03 följande:

    Pinkflower; grattis!!! Så roligt. Standard frågan; gjorde du/ni något speciellt? När hade ni sex? Ge oss detaljer och hopp xD


    Jag håller med Dalarna, vill också veta detaljer pinkflower!! :) 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?