• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Fyrklöverns
    Dalarna91 skrev 2022-09-15 07:18:26 följande:
    Ja de är tufft nu. Men känner mig lite mer taggad till ägglossningen, men det är int mycket. Ska börja med bisolvon ikväll. Men när vi testade min sambos i helgen, de va väldigt segt! 
    Hur ska det vara? Tänkte sambon kanske också ska börja och se hur det går. 

     


    När vi provade bisolvon så tog vi båda, tänkte att det inte kunde skada. Tänk vad man håller på med allting haha. Vi borde få medalj för att vår längtan är så stark!

  • LJM91

    Vad skönt att du känner dig lite mer pepp Dalarna! Ska du börja med ägglossningstesten nu till helgen? Jag har provat bisolvon men då var det bara jag som tog den, inte min sambo. Skadar ju inte att försöka :) jag köpte den flytande och tyckte dessutom den var otroligt god så fick nästan lite abstinens när ägglossningen hade passerat och jag inte skulle ta den mer xD

    Har haft en deppig eftermiddag igen, imorgon är det dags att ta sista tabletten letrozol och sen börjar en nervös väntan. Vet inte riktigt hur jag kommer reagera om det inte blir någon tidigare ägglossning trots letrozol, kommer nog ta det väldigt hårt.. Grät en skvätt när jag kom hem från jobb och tröstade mig själv med lite nätshopping, hjälpte faktiskt en del :)

  • Dalarna91

    Fyrklövern; tycker du har en bra anledning till att testa lymfmassage. 
    Vi har bisolvon tabletter, ska nog äta upp dom. Lika bra att testa nu när jag har dom. 

    Ljm; nätshopping hjälper mot det mesta :) 
    När ska du få ägglossning när du testat letrozol? 
    Jag börjar med tester imorgon tänkte jag och bisolvon. Ska räkna hur många jag har så det räcker till oss bägge. 

  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-09-15 16:52:20 följande:

    Fyrklövern; tycker du har en bra anledning till att testa lymfmassage. 
    Vi har bisolvon tabletter, ska nog äta upp dom. Lika bra att testa nu när jag har dom. 

    Ljm; nätshopping hjälper mot det mesta :) 
    När ska du få ägglossning när du testat letrozol? 
    Jag börjar med tester imorgon tänkte jag och bisolvon. Ska räkna hur många jag har så det räcker till oss bägge. 


    Har googlat lite och det står att ägglossningen kommer mellan 3-7 dagar efter sista tabletten, om kuren nu har haft effekt. Så ska börja med ägglossningstest på söndag tänkte jag, och har jag lite flyt så får jag ägglossning under nästa vecka. Hoppas så himla mycket på detta nu..

    Spännande att det är dags att börja testa igen, håll oss uppdaterade :) vad säger din sambo om att ta bisolvon?
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-09-15 19:49:02 följande:
    Har googlat lite och det står att ägglossningen kommer mellan 3-7 dagar efter sista tabletten, om kuren nu har haft effekt. Så ska börja med ägglossningstest på söndag tänkte jag, och har jag lite flyt så får jag ägglossning under nästa vecka. Hoppas så himla mycket på detta nu..

    Spännande att det är dags att börja testa igen, håll oss uppdaterade :) vad säger din sambo om att ta bisolvon?
    Har inte pratat med honom än om det. Men ska göra det imorgon när jag själv börjar med det. 
    Men han kommer att ta dom, dom är inte så stora så det kommer inte vara något problem. 
  • Pinkfloweer

    Hej alla kämpar 
    Har läst då och då fortsatt heja på er från avstånd endå men inte vetat om jag ska skriva för det kanske känns okänsligt från min sida som nu är gravid, dock vet jag från och med idag inte hur länge det kommer vara för ikväll kom det bruna flytningar på toa, så jag kanske joinar er här snart igen endå. Enligt app gravid vecka 9 nu..

  • LJM91
    Pinkfloweer skrev 2022-09-15 21:43:13 följande:

    Hej alla kämpar 
    Har läst då och då fortsatt heja på er från avstånd endå men inte vetat om jag ska skriva för det kanske känns okänsligt från min sida som nu är gravid, dock vet jag från och med idag inte hur länge det kommer vara för ikväll kom det bruna flytningar på toa, så jag kanske joinar er här snart igen endå. Enligt app gravid vecka 9 nu..


    Hej Pinkflower! Såklart ska du skriva här, jag blir bara glad när ni som lyckats hänger kvar <3 det behöver ju inte vara någon fara alls med bruna flytningar, men förstår att det är oroligt. Håller alla tummar och tår för att allt är bra med bebisen!
  • Fyrklöverns
    Pinkfloweer skrev 2022-09-15 21:43:13 följande:

    Hej alla kämpar 
    Har läst då och då fortsatt heja på er från avstånd endå men inte vetat om jag ska skriva för det kanske känns okänsligt från min sida som nu är gravid, dock vet jag från och med idag inte hur länge det kommer vara för ikväll kom det bruna flytningar på toa, så jag kanske joinar er här snart igen endå. Enligt app gravid vecka 9 nu..


    Hej Pinkflower, ni är alla välkomna att skriva som nu är gravida för ni vet precis vad vi går igenom :)

    Jag håller tummarna att det håller sig vid det. Slemhinnan är ju så skör så det kan blöda lite. Har hört att just brunt blod är mindre farligt då det är gammalt och vill ut bara. Har du någon planerad kontroll snart? <3
  • Pinkfloweer
    LJM91 skrev 2022-09-16 07:54:23 följande:
    Hej Pinkflower! Såklart ska du skriva här, jag blir bara glad när ni som lyckats hänger kvar <3 det behöver ju inte vara någon fara alls med bruna flytningar, men förstår att det är oroligt. Håller alla tummar och tår för att allt är bra med bebisen!
    Tack snälla du<3 läste du hade fått ägglossningsstimulerande me, hoppas verkligen att det ska ge en bra skjuts nu! Det där med sen ägglossning och äggkvalitet du fick svar på me av gyn känns också intressant för ja hade ägglossning på dag 22 till 24 väääldogt många cykler men den gången vi lyckades på försök 11 hade jag plötsligt ägglossning typ dag 18 så det var kanske inte heller slump då, men nu känns det väldigt hopplöst, brösten ömmade inte inatt och när jag vakna idag och jag har haft som molande värk så försöker ställa in mig allt ja kan på missfall men jag vet det kommer ta hårt oavsett, jag ringde iallafall gyn som ska ringa upp så får se va de säger om de brubaktiga blödningarna...
  • Dalarna91

    Pinkflower; hoppas verkligen det inte är missfall. Såklart kan du skriva :) 
    Det är en helt annan sak när du skriver än någon random person som lyckats snabbt :p 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?