• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • kattnos
    linden2112 skrev 2022-06-01 18:36:26 följande:

    Åh lyckà med hinnevepning! jag har BF 10/6 o va på sista BM besöket igår innan det som blir efter. Hon sa strikt nej till att svepa då reglerna här är tidigast 40+0, lite sur gick jag ut från det besöket o åkte hem o färdknäppade istället utan resultat som det verkar ????


    Tack! Är ju inte alls säkert att det hjälper. Det vanligaste är väl efter bf, i mitt fall är det en läkare som "ordinerat" det, annars hade jag nog inte heller fått det redan. Men färdknäppen är ju inte så illa heller :)
    BF 7/6
  • Lita89

    Åååh så pirrigt nu!! hinnsvepning idag i v 39+1. Det visade sig att jag är MINST 4 cm öppen redan, dock är tappen 3 cm lång fortfarande. Men bebis ligger jättelångt ner och bm tyckte typ att jag ska ha en handduk under rumpan bilen hihi.

    nu är det bebismånad hörni!

  • Lilalampa

    Bebismånad! BF 28e.
    Jag har en 15 månaders som klättrar överallt. Om jag har varit till lekparken och/eller burit honom mycket kan magen vara helt hård (sammandragningar?) och jag kan känna mig slut i ryggen vilket ju inte är helt oförklarligt...

    Annars händer inte mycket! En hel del tryck neråt. Tror magen sjunkit en del. Känner bebisens rumpa vid navelhöjd. Fjärde barnet, tvivlar på att den stannar månaden ut. Eller så är det bara jag som hoppas!

    Har köpt hallonbladate! Mest för skoj.
    Aldrig provat förut. Tänkte börja dricka det på söndag.

  • Lilalampa

    Någon annan som inte kan sova? 
    Tror det är 5e natten jag ligger klarvaken i timmar... alltid gått igenom en sömnlös period i mina graviditeter. 

  • kattnos

    Jag känner inte mycket tryck nedåt faktiskt men enl bm hade bebis lagt sig fint i bäckeningången, dock ruckbart huvud. Sen rörde den sig med rumpan från sida till sida när hon undersökte så det finns nog fortfarande en del plats där inne :) Men minns inte att min mage sjönk märkvärt förra gången heller så räknar inte med det. Alla är ju olika :) och jag är kort så platsen att sjunka blir väl också mindre. 

    Jag har druckit hallonbladste i någon vecka eller två, hoppas det kan vara bra för efter förlossningen iaf. Det skadar ju inte iaf :) jag har även gått all in på nattljusolja och dadlar för jag tänker att allt som underlättar och gör att jag slipper gå över så mycket är bra i mitt fall.

    Jag är SÅ trött på kvällarna och somnar bra men om jag vaknar på natten har jag ibland jättesvårt att somna om
     Kroppen är liksom trött men huvudet vaknar och tankarna bara snurrar.. lite segt men...

    Ja tänk att det äntligen är bebismånad :)


    BF 7/6
  • betula
    Lita89 skrev 2022-06-01 22:35:08 följande:

    Åååh så pirrigt nu!! hinnsvepning idag i v 39+1. Det visade sig att jag är MINST 4 cm öppen redan, dock är tappen 3 cm lång fortfarande. Men bebis ligger jättelångt ner och bm tyckte typ att jag ska ha en handduk under rumpan bilen hihi.

    nu är det bebismånad hörni!


    Oj så spännande! <3
  • betula
    Lilalampa skrev 2022-06-02 03:48:53 följande:

    Någon annan som inte kan sova? 
    Tror det är 5e natten jag ligger klarvaken i timmar... alltid gått igenom en sömnlös period i mina graviditeter. 


    Jag äter lergigan för att kunna sova. Gjort hela graviditeten.  Aldrig haft så mycket sömnproblem som under denna graviditet.  Haft en period då jag sovit bättre o kunnat fasa ur lergiganet, men nu vaknar jag så mkt av sammandragningar o har svårt att somna om så tar lergigan några nätter i veckan för att få sova lite bättre iaf.
  • Lilalampa
    betula skrev 2022-06-02 07:39:21 följande:
    Jag äter lergigan för att kunna sova. Gjort hela graviditeten.  Aldrig haft så mycket sömnproblem som under denna graviditet.  Haft en period då jag sovit bättre o kunnat fasa ur lergiganet, men nu vaknar jag så mkt av sammandragningar o har svårt att somna om så tar lergigan några nätter i veckan för att få sova lite bättre iaf.
    Undra om det är sant vad de säger, att kroppen förbereder sig på mindre sömn. Tycker det ska bli mysigt att vara föräldraledig på sommaren iaf. Ljusa kvällar och bebismys Hjärta
  • Hallonglass91

    Spännande att läsa hur det går för alla! 


    linden2112 skrev 2022-06-01 18:36:26 följande:

    Åh lyckà med hinnevepning! jag har BF 10/6 o va på sista BM besöket igår innan det som blir efter. Hon sa strikt nej till att svepa då reglerna här är tidigast 40+0, lite sur gick jag ut från det besöket o åkte hem o färdknäppade istället utan resultat som det verkar ????


    Samma här! Har 5 dagar kvar till BF 7/6 och var hos BM idag och de gör inte heller hinnsvepning (eller ens en vaginal koll) förens efter BF så har det inbokat på 40+1. Väldigt konstigt att det är så olika hur man gör kan jag tycka! När man kommit såhär långt, och vet att bebisen är färdigbakad, vill man ju bara föda! :) Men jag hoppas att det kommer igång av sig självt istället snart.