• Anonym (RockF)

    Kär i min arbetskamrat

    Började jobba med min kvinnliga kollega ca 2015, då jobbade vi i samma projekt ca 1 år. Tyckte då att hon var söt och trevlig och trivdes i hennes sällskap men inte mer än så. Vid det tillfället så var jag gift och hon hade pojkvän. Har träffat henne då och då på olika tillställningar på jobbet mellan 2016-2020. Visst har jag tänkt på henne nån gång, men inget mer än så.
    Nu är jag skild sen något år och hon är gift och har två små barn. Nu jobbar vi tillsammans igen sen ca ett halvår tillbaks, jag har också i samband med detta blivit hennes chef. Vi kommer väldigt bra överens och tycker om att prata med varandra. I slutet på juni minns jag att jag tänkte att jag skulle sakna henne under de 5 veckor vi inte skulle ses under sommaren. Senaste månaden har det exploderat, jag är så förälskad i henne att jag inte kan sluta tänka på henne. 
    Hon har naturligtvis märkt att jag är intresserad/kär och hon agerar likadant, men inget är uttalat. Tror inte hon är beredd att lämna sin man och då jag är hennes chef vill jag inte ta något initiativ.
    Jag kommer jag bli tvungen att på något sätt berätta för henne hur jag känner, kan inte minns att jag någonsin varit så förälskad. Var(lyckligt) gift i nästan 20 år, men vi växte ifrån varandra men kan som sagt inte minnas att jag varit så här förälskad förut.
    Ville bara skriva ner det här då jag inte har nån direkt att prata med om detta.

  • Svar på tråden Kär i min arbetskamrat
  • Anonym (Outset)

    Det låter rimligt. Jag antar att du har angett en del felaktiga detaljer också. Detaljerna skriver man mer för att förvirra än för att berättelsen kräver det . I alla fall på forum.

    Men åter till det väsentliga. Bra att du roar dig lite, det är du värd.

    Dagar som ikväll så gör det fruktansvärt ont inombords av att inte kunna säga rakt ut hur man känner, inte få leva ut det. Jag vill ta hans hand, säga vad jag känner, jag vill kramas och mer och kunna vara glad och känna in hans doft och hudkontakt.

    Jag satt med honom själv och ville få ut det, men fi en sån rädsla att jag skulle förlora vår vänskap och att jag skulle göra hans dagar obekväma. Kändes som hjärtat skulle bulta ur kroppen. Sen tog tiden slut och han gick iväg.

  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Outset) skrev 2021-11-24 21:23:32 följande:

    Det låter rimligt. Jag antar att du har angett en del felaktiga detaljer också. Detaljerna skriver man mer för att förvirra än för att berättelsen kräver det . I alla fall på forum.

    Men åter till det väsentliga. Bra att du roar dig lite, det är du värd.

    Dagar som ikväll så gör det fruktansvärt ont inombords av att inte kunna säga rakt ut hur man känner, inte få leva ut det. Jag vill ta hans hand, säga vad jag känner, jag vill kramas och mer och kunna vara glad och känna in hans doft och hudkontakt.

    Jag satt med honom själv och ville få ut det, men fi en sån rädsla att jag skulle förlora vår vänskap och att jag skulle göra hans dagar obekväma. Kändes som hjärtat skulle bulta ur kroppen. Sen tog tiden slut och han gick iväg.


    Ja det är plågsamt

    Fick idag en chokladkaka på skrivbordet på jobbet från någon okänd vilket fick mig att hoppas på att det var från honom. Så larvig. Säkert inte alls.

    Sen fick jag en bild på honom (från honom)från en konferens han var på, barometern slog i taket. På två sekunder.

    Vad ska man göra för att få tillbaka kontrollen över logiken?

    Ts verkar ha fått det lugnare genom att han kunnat distrahera sig med sina dater. En bra taktik! Distraktion ör bra men det låter som att hon alltid är i bakhuvudet ändå?
  • Anonym (RockF)
    Anonym (Outset) skrev 2021-11-24 21:23:32 följande:

    Det låter rimligt. Jag antar att du har angett en del felaktiga detaljer också. Detaljerna skriver man mer för att förvirra än för att berättelsen kräver det . I alla fall på forum.

    Men åter till det väsentliga. Bra att du roar dig lite, det är du värd.

    Dagar som ikväll så gör det fruktansvärt ont inombords av att inte kunna säga rakt ut hur man känner, inte få leva ut det. Jag vill ta hans hand, säga vad jag känner, jag vill kramas och mer och kunna vara glad och känna in hans doft och hudkontakt.

    Jag satt med honom själv och ville få ut det, men fi en sån rädsla att jag skulle förlora vår vänskap och att jag skulle göra hans dagar obekväma. Kändes som hjärtat skulle bulta ur kroppen. Sen tog tiden slut och han gick iväg.


    Förstår hur du känner, ibland tror jag det kan vara värt att riskera vänskapen för att få tala om hur man känner och ge sig själv chansen.

    Utan att ha vetenskapliga belägg så tror jag att en väldigt stor andel av de som håller ihop mer än 15 år gör det främst av gammal vana och inte för att kärleken är så stor. Tror också att det stämmer att en ny kärlek kanske blir likadan inom 10-15 år. Jag tror fullt och fast på att det kan vara värt att ha flera 10-års kärlekar och att det ger större livslycka än att härda ut sista 30-40 åren med nån som det känns ok med.

    Tycker du ger det en chans!

    För min del så har det känts mycket bättre i veckan, jag är fokuserad på mina nätdejter och är förväntansfull där. Denna vecka är barnvecka för samtliga så vi har bara messat/samtalat. Förhoppningarna på nästa vecka är stor. Känner mig väldigt glad och positiv. 

    Givetvis så har jag inte släppt min kollega helt, hon är fortfarande underbar men jag har absolut lyckats flytta fokus från henne. Börjar tänka mer på dom andra tjejerna vilket är en bra känsla. Känns mer realistiskt,
  • Anonym (RockF)
    Anonym (Jag med) skrev 2021-11-24 21:44:16 följande:
    Ja det är plågsamt

    Fick idag en chokladkaka på skrivbordet på jobbet från någon okänd vilket fick mig att hoppas på att det var från honom. Så larvig. Säkert inte alls.

    Sen fick jag en bild på honom (från honom)från en konferens han var på, barometern slog i taket. På två sekunder.

    Vad ska man göra för att få tillbaka kontrollen över logiken?

    Ts verkar ha fått det lugnare genom att han kunnat distrahera sig med sina dater. En bra taktik! Distraktion ör bra men det låter som att hon alltid är i bakhuvudet ändå?
    Visst är hon i bakhuvudet, tom lite i hela huvudet.
    Men distraktionen fungerar bra och jag känner mig väldigt förhoppningsfull inför kommande vecka.

    Har du fått nån klarhet i chockladkakan? Kan den ha varit från honom?
  • Anonym (Outset)
    Anonym (RockF) skrev 2021-11-25 22:34:34 följande:

    Förstår hur du känner, ibland tror jag det kan vara värt att riskera vänskapen för att få tala om hur man känner och ge sig själv chansen.

    Utan att ha vetenskapliga belägg så tror jag att en väldigt stor andel av de som håller ihop mer än 15 år gör det främst av gammal vana och inte för att kärleken är så stor. Tror också att det stämmer att en ny kärlek kanske blir likadan inom 10-15 år. Jag tror fullt och fast på att det kan vara värt att ha flera 10-års kärlekar och att det ger större livslycka än att härda ut sista 30-40 åren med nån som det känns ok med.

    Tycker du ger det en chans!

    För min del så har det känts mycket bättre i veckan, jag är fokuserad på mina nätdejter och är förväntansfull där. Denna vecka är barnvecka för samtliga så vi har bara messat/samtalat. Förhoppningarna på nästa vecka är stor. Känner mig väldigt glad och positiv. 

    Givetvis så har jag inte släppt min kollega helt, hon är fortfarande underbar men jag har absolut lyckats flytta fokus från henne. Börjar tänka mer på dom andra tjejerna vilket är en bra känsla. Känns mer realistiskt,


    Så bra att det släppt för dig! Grattis!

    Vi satt i bilen ihop idag och jag försökte förklara att jag skulle sakna honom men jag lyckades få det att låta som nåt helt annat och mycket mer banalt. Tror inte han anar ens vad jag ville ha sagt. Önskar han kunde hjälpa mig lite på traven.

    Förra månaden sa jag till min man att jag ville skiljas men han blev så förkrossad så jag kunde inte stå ut med det. Sen dess har jag inte velat ta upp det igen.

    Jag sitter i en rävsax. Hoppas det släpper för mig med såsom det gjorde för dig.
  • bobeli

    Hej! Jag tror att man ganska snart upptäcker att man inte passar för varandra, har man redan hållit ihop 1år. har man lärt sig att känna varandra,de första veckorna som tog en med storm (då man borde vara sjukskriven) är över och vardagen har kommit med arbetet och gemensamma sysslor hemma har blivit något annat- klarar man av detta övervinner man det mesta i livet med ups and downs - tidigare har det varit mer fas där man försöker anpassa sig till varandra

  • Anonym (RockF)
    Anonym (Outset) skrev 2021-11-26 21:14:48 följande:
    Så bra att det släppt för dig! Grattis!

    Vi satt i bilen ihop idag och jag försökte förklara att jag skulle sakna honom men jag lyckades få det att låta som nåt helt annat och mycket mer banalt. Tror inte han anar ens vad jag ville ha sagt. Önskar han kunde hjälpa mig lite på traven.

    Förra månaden sa jag till min man att jag ville skiljas men han blev så förkrossad så jag kunde inte stå ut med det. Sen dess har jag inte velat ta upp det igen.

    Jag sitter i en rävsax. Hoppas det släpper för mig med såsom det gjorde för dig.
    Nu när du redan nämnt för din man att du vill skiljas så tycker jag du löper linan ut. Du vill uppenbarligen skilja dig. Hans känslor är inte mer värda än dina, vet precis hur jobbigt du har det. Kan nästan lova att det känns bättre bara timmar eller åtminstone dagar efter ett slutgiltigt beslut. Det tuffa är att säga det och stå fast vid det, efter det känns det bara lättare.

    Vad starkt att du försökte förklara för din kollega att du skulle sakna honom, ge det en rejäl chans till.

    Min kollega hjälper mig inte att fokusera om, idag hämtade hon kaffe på lunchen. Våra händer nuddade varandras rejält när jag fick koppen. Hjärtat slår ett extra slag direkt. Glad
  • Anonym (RockF)
    bobeli skrev 2021-11-26 22:31:51 följande:

    Hej! Jag tror att man ganska snart upptäcker att man inte passar för varandra, har man redan hållit ihop 1år. har man lärt sig att känna varandra,de första veckorna som tog en med storm (då man borde vara sjukskriven) är över och vardagen har kommit med arbetet och gemensamma sysslor hemma har blivit något annat- klarar man av detta övervinner man det mesta i livet med ups and downs - tidigare har det varit mer fas där man försöker anpassa sig till varandra


    Det är just idén att övervinna saker jag inte gillar. Hur många dåliga år är det värt att övervinna? 
  • bobeli
    Anonym (RockF) skrev 2021-11-26 23:42:59 följande:

    Det är just idén att övervinna saker jag inte gillar. Hur många dåliga år är det värt att övervinna? 


    Anonym (RockF) skrev 2021-11-26 23:42:59 följande:

    Det är just idén att övervinna saker jag inte gillar. Hur många dåliga år är det värt att övervinna? 


    Hej, jag tror 1år är rimligt då har ni lärt känna varandra ordentligt och kan prata om det - man ska inte göra det så fort ett problem dyker upp då ska man försöka prata om det eller att ni tar en paus från problemet och gör något tillsammans som ni bägge tycker om något enkelt och okomplicerat
  • Anonym (Outset)
    Anonym (RockF) skrev 2021-11-26 23:42:04 följande:

    Nu när du redan nämnt för din man att du vill skiljas så tycker jag du löper linan ut. Du vill uppenbarligen skilja dig. Hans känslor är inte mer värda än dina, vet precis hur jobbigt du har det. Kan nästan lova att det känns bättre bara timmar eller åtminstone dagar efter ett slutgiltigt beslut. Det tuffa är att säga det och stå fast vid det, efter det känns det bara lättare.

    Vad starkt att du försökte förklara för din kollega att du skulle sakna honom, ge det en rejäl chans till.

    Min kollega hjälper mig inte att fokusera om, idag hämtade hon kaffe på lunchen. Våra händer nuddade varandras rejält när jag fick koppen. Hjärtat slår ett extra slag direkt. 


    Ge henne lite mer att gå på, gärna något verbalt. Är mitt tips. Så hon inte tror att du bara är ute efter att känna lite hud :) skulle jag få lite tydligare inviter skulle jag lättare våga mer. jag är ganska rädd och förvirrad just nu.
Svar på tråden Kär i min arbetskamrat