• Lillpappsen

    Svårt dejta som ung ensamstående pappa?

    Hej!

    Jag blev pappa som 18-åring och känner att sedan dess har mitt ?relationsliv? fullständigt försvunnit. Har min dotter i princip på heltid, hon är hos sin mamma varannan helg.

    Känns som att kvinnor ryggar tillbaka när jag berättar att jag har barn, trots att vi klickar hur bra som helst i övrigt.

    Är några år äldre än 20 nu men undrar när det slutar vara ett ?problem? med barn.

    Jag ser inte min dotter som ett problem, och är inte kvinnan 100 med på barnbiten är hon inte rätt för mig och dottern ändå. Dottern är det viktigaste men kan självklart sakna någon att dela livet med.

    Känns bara så surt och tråkigt att jag nästan ger upp, dotterns mamma lyckas dejta hur bra som helst och hittar en massa nya killar, men inte jag.

    Trodde verkligen inte att det skulle vara såhär, så vad tror ni? Vid vilka åldrar är barn inte en så stor grej längre?

    Lägger verkligen inte mycket krut på dejtande och sådant men det brukade ju bara ?gnistra till? ibland utan att man tänkte på det eller försökte innan, inte längre.

    LillPappsen

  • Svar på tråden Svårt dejta som ung ensamstående pappa?
  • Anonym (Old)
    Lillpappsen skrev 2021-10-18 13:49:32 följande:

    Så är det, kanske har för höga krav på kvinnor jag stöter på bara, vill väl att de också ska vara ambitiösa och drivna. Umgås bara med sådana människor, framförallt där jag studerar, får väl vidga vyerna lite bara

    Tack för alla fina svar förresten!!


    Jag tänker att du mognadsmässigt antagligen seglat förbi många av dina jämnåriga, både kvinnor och män. Så du kanske ska ligga lite lågt och bida din tid istället för att sänka dina krav. Tids nog träffar du rätt och om några år kommer kanske dina jämnåriga ifatt när dom festat färdigt, om du förstår vad jag menar. Så tänker jag.
  • Lillpappsen
    Anonym (Old) skrev 2021-10-18 14:13:16 följande:

    Jag tänker att du mognadsmässigt antagligen seglat förbi många av dina jämnåriga, både kvinnor och män. Så du kanske ska ligga lite lågt och bida din tid istället för att sänka dina krav. Tids nog träffar du rätt och om några år kommer kanske dina jämnåriga ifatt när dom festat färdigt, om du förstår vad jag menar. Så tänker jag.


    Absolut, lite den filosofin försöker jag ha, att det kommer när det kommer. Blev bara extra tufft nu när många av kompisarna skaffar flickvänner och pojkvänner, och en tjej jag var intresserad av började dejta nån annan kille trots att vi klickade superbra, tror det var dottern som orsakade det.

    Särskilt när en tjej är det sista jag söker i livet, allt annat har jag verkligen, utbildning, ekonomi, mående osv?

    Menmen, kommer när det kommer
  • Anonym (...)

    Inte så konstigt. Varför skulle de vilja vara piga och bli satt i andra hand? Inte direkt vad man vill ha ut av ett förhållande..

  • Anonym ((L))
    Anonym (...) skrev 2021-10-19 00:05:04 följande:

    Inte så konstigt. Varför skulle de vilja vara piga och bli satt i andra hand? Inte direkt vad man vill ha ut av ett förhållande..


    Har alla som lever i tvåsamhet det så, menar du? Det är väl samma sak om man har gemensamma barn - barnen kommer först. 


     

  • Anonym (Klara)

    Kan bara ge råd utifrån min erfarenhet, men passa på att dejta medan barnet fortfarande är litet. Visst kan många kvinnor skrämmas iväg, många vill inte bli småbarnsmamma åt någon annans barn, jag känner tyvärr samma. Borde dock finnas nån, att dejta tar tid och det kan dröja år innan den rätta dyker upp. Ha tålamod. 

    Har en tonåring nu och det är inte lätt, h*n vill inte att mamma träffar någon. Däremot när barnet var mindre var det lättare, de är mer anpassningsbara då. Nu är det betydligt svårare eftersom barnet är en person med egna åsikter och som vill vara med och bestämma.

  • Anonym (...)
    Anonym ((L)) skrev 2021-10-19 12:09:46 följande:

    Har alla som lever i tvåsamhet det så, menar du? Det är väl samma sak om man har gemensamma barn - barnen kommer först. 


     


    Har man gemensamma barn är man åtminstone piga åt sina egna. Varför skulle man sätta andras barn först?
  • Anonym (Kakasökermaka)
    Lillpappsen skrev 2021-10-17 22:16:30 följande:

    Jag har försökt.

    Inte stött på någon naturligt på universitetet eller i andra situationer, haft lite dejtingappar och där stött på en, hade bara appen någon vecka, men vi klickade verkligen inte, vi träffades och lekte med barnen i en park.

    Just den dejtingappen gillade jag inte, kändes som den absolut sämsta platsen att hitta en lämplig tjej på.


    Jag tycker du ska fortsätta försöka. Sen så tycker jag inte man ska ta med barnen på en första dejt, det är för tidigt. Meningen är att du ska lära känna Henne först, inte barnen.

    Sen så tycker jag du ska sänka kraven. Varför måste hon vara en kopia av dig? Lika utbildad, ambitiös och driven? Du måste förstå att du kommer med ett tungt baggage redan och då kan du inte ha lika höga krav som en som är utan barn.

    Många ser just barn som baggage och inte många vill släpa med sig det.

    Det är inte bara att du har barn, det är att du inte kunde skydda dig tillräckligt och var vårdslös som hade sex utan att tänka på konsekvenserna och det är inte särskilt attraktivt.

    De flesta vill ha sin egen kärnfamilj och lever hellre ensamma än att bli styvmamma.
  • Ess
    Anonym (....) skrev 2021-10-17 23:47:20 följande:

    Oj varför vill mamman ha så lite tid med sitt barn? =/

    Tycker en pappa som tar sitt ansvar borde vara poppis, och lättare leda till att du hittar en bra tjej sen iaf.


    Nej speciellt poppis lär han aldrig bli med en unge i bagaget. Att behöva ha någon annans unge runt sig är ingen höjdare vare sig man är 20 eller 50.

    Möjligen en ensamstående mamma hade nappat, men det är rätt få som är lika unga som ts.
  • Ess
    Anonym ((L)) skrev 2021-10-19 12:09:46 följande:

    Har alla som lever i tvåsamhet det så, menar du? Det är väl samma sak om man har gemensamma barn - barnen kommer först. 

     


    Lever man med den andra föräldern så älskar båda sitt barn och är villiga att göra uppoffringar för denna.

    En särkull är helt annorlunda, föräldern älskar hen, men för partnern är hen mer en belastning och något som kom på köpet.
  • Anonym (Jenna)

    Som det tagits upp i tråden innan , få kvinnor vill komma i andra hand, till förmån till en annan kvinnas barn. Nu har jag själv barn men innan dess nobbade jag alla män som hade barn sedan tidigare i bagaget.

    Tror däremot att kvinnor med barn har det lättare, då män kanske finner det lite skönt att han då får mer egentid, när kvinnan har sitt tidigare barn att ta hand om i första hand.

    Dock är det ju givetvis bara mina egna teorier

  • Anonym (A)
    Anonym (Jenna) skrev 2021-10-19 22:10:43 följande:
    Som det tagits upp i tråden innan , få kvinnor vill komma i andra hand, till förmån till en annan kvinnas barn. Nu har jag själv barn men innan dess nobbade jag alla män som hade barn sedan tidigare i bagaget.

    Tror däremot att kvinnor med barn har det lättare, då män kanske finner det lite skönt att han då får mer egentid, när kvinnan har sitt tidigare barn att ta hand om i första hand.
    Dock är det ju givetvis bara mina egna teorier
    +1
Svar på tråden Svårt dejta som ung ensamstående pappa?