• Wed 20 Oct 2021 13:16
    70841 visningar
    332 svar
    -2
    332
    70841

    BF juli 2022

    Har precis tagit ett positivt test, supertidigt och vi fick MA i våras, så vem vet vad som händer. Någon som vill hänga med?!

    BF lista;

    4/7 tredje barnet

  • Svar på tråden BF juli 2022
  • Wed 10 Nov 2021 10:17
    Saima17 skrev 2021-11-10 10:16:14 följande:

    Sökte men hittade den inte :/ hitta en med en annan bild dock..


    Saima17 skrev 2021-11-10 10:16:14 följande:

    Sökte men hittade den inte :/ hitta en med en annan bild dock..


    Hittade den nu ????
  • Wed 10 Nov 2021 10:48
    +1

    Hoppar in här, plus idag . Är på bim+1 eller 2. Lite osäker men fullt synligt plus men inte starkare än kontroll strecket. Ska ta digital fredag eller lördag :) bf 19 juli. Är lite uppspelt att det gått vägen. Har genomgått en cancer behandling för 2 år sedan .. trodde det var omöjligt.

  • Wed 10 Nov 2021 22:07

    Tips med det där med fb grupp. Skapa en grupp med ett namn och bild som inte har något som helst anknytning till bf juli 2022 eller bebisar. Då blir det inte lika tydligt för utomstående vad det är för grupp(även om den även i fortsättningen ligger privat eller senare hemlig

  • Wed 10 Nov 2021 22:20
    blåbär123 skrev 2021-11-10 10:48:16 följande:

    Hoppar in här, plus idag . Är på bim+1 eller 2. Lite osäker men fullt synligt plus men inte starkare än kontroll strecket. Ska ta digital fredag eller lördag :) bf 19 juli. Är lite uppspelt att det gått vägen. Har genomgått en cancer behandling för 2 år sedan .. trodde det var omöjligt.


    Stort grattis och välkommen till tråden! :)
  • Thu 11 Nov 2021 07:33
    malva90 skrev 2021-11-10 22:20:53 följande:

    Stort grattis och välkommen till tråden! :)


    Tack snälla :) tog ett digital igårkväll som visade gravid hahaha. Kunde inte hålla mig.

    Blir mitt tredje barn och bf 19 juli
  • Thu 11 Nov 2021 10:36
    skaviblifyra skrev 2021-11-09 12:26:40 följande:

    jag blöder rejält så hoppar ur. lycka till ni andra!


    Beklagar :(
  • Thu 11 Nov 2021 10:39
    Mickan91 skrev 2021-11-09 17:22:03 följande:

    Vet knappt om jag vågar hoppa in här. Jag blev oplanerat gravid nyligen? Helt panikslagen då det inte alls var vad jag väntade mig. Har haft naturalcycles sen i somras för att jag och min sambo gemensamt tyckte jag kunde sluta och testa något hormonfritt pga mitt ?underbara? humör :)

    Allt gick som det skulle den månaden och tempen gick ner lite dagen innan beräknad mens. Vaknade den natten och hade brutalt ont i ryggen. Även haft tryck över bröstet i säkert 2 veckor utan att vara stressad. Av ren instinkt och efter lite googlande så körde jag hem på lunchen och tog ett grav test. Fick två tydliga streck direkt. Panik. Körde och köpte ett digitalt och det visade 2-3v?

    Vi har pratat fram och tillbaka om detta nu i 2 veckor. Min sambo är inte redo, mentalt. Jag har aldrig riktigt tyckt om andras barn eller ens varit en ?barn-person?. Bokade tid för kuratorsamtal och abort. Men jag har aldrig haft så fel om mig själv. Jag vill inte detta, min magkänsla säger att jag ska behålla. Skall dit på undersökning imorgon och har redan mer panik än över det positiva gravtestet. Bryter ihop varannan dag. Vi har en stabil relation sen 10 år, bor redan bra för barn och har bra jobb, bra ekonomi, vet att vi vill ha barn om 1-2 år. Jag vill inte tvinga honom in i något för tidigt men tyvärr känns det som att det blir det enda alternativet.

    Förlåt för ett extremt långt inlägg. Är iallafall i vecka 7 enligt den här märkliga uträkningen. Och söker man i på olika sidor så säger det att jag blir beräknad till den 2:e juli.


    Jobbigt för er :/ dock är det svårt att bli redo. Min sambo var inte heller redo, men han blev väldigt redo under graviditeten och älskar att vara pappa. Så det måste inte bli dåligt för honom, han kanske bara måste få vänja sig vid att nu är det såhär?
  • Thu 11 Nov 2021 20:48

    Åååh idag har jag massor med mensvärk, mestadels i ryggslutet, inte utan att man blir orolig att nått ska börja gå fel :(

  • Fri 12 Nov 2021 15:03
    Närsomhelstnu skrev 2021-11-11 20:48:01 följande:

    Åååh idag har jag massor med mensvärk, mestadels i ryggslutet, inte utan att man blir orolig att nått ska börja gå fel :(


    Jobbigt! Är säkert bara livmodern som växer, det är väl helt normalt med mensvärk under graviditeten? Men förstår din oro... går själv också och känner efter minsta lilla förändring. Orolig så fort man mår lite bättre och illamåendet försvinner typ hehe.. 
  • Fri 12 Nov 2021 20:13
    malva90 skrev 2021-11-12 15:03:59 följande:

    Jobbigt! Är säkert bara livmodern som växer, det är väl helt normalt med mensvärk under graviditeten? Men förstår din oro... går själv också och känner efter minsta lilla förändring. Orolig så fort man mår lite bättre och illamåendet försvinner typ hehe.. 


    Ja det är ju säkert det, ja det är ju så. Men man blir ju lite nojjig när det var mer än vanligt. Hehe men ja precis, man vill ha de där symtomen men ändå inte hehe
Svar på tråden BF juli 2022