• Anonym (Hanna)

    Legat med få?

    Har nyss börjat träffa en kille på 44 år.

    Jag har haft sex med ca 25 pers och haft några långa förhållanden. Han har bara haft ett förhållande på 4 år men bara haft sex med ca 11 st. Han verkar verkligen vara en person som gillar sex är inte typen som tackar nej som singel om man säger? så varför är de så få? Eller är det ett normalt antal för en kille som inte verkar vara direkt pryd men ändå ser bra ut

  • Svar på tråden Legat med få?
  • Anonym (Inte få)

    Genomsnittet för antal sexpartners är väl 5 om jag inte missminner mig. Tycker snarare det låter som att du har legat med väldigt många.

  • Anonym (Dunkudden)

    www.familjeliv.se/forum/thread/81462914-driver-han-med-mig

    Detta måste vara samma man!

    Känner igen det där med Word feud

    Sluta jaga honom snälla. Om han velat ha dina råd och höra dina erfarenheter om utbrändhet så hade han pratat om det. Likaså sex. Hade han velat ha sex med dig så hade han tagit sig tid! Jag lovar.

    Spela om du vill men förvänta dig inget annat. Det var på spelet ni träffades och det är uppenbart där han vill fortsätta er ?relation?.

    Ta hand om DIG istället ts. Jag skriver av välvilja inte för att sätta dit dig. Gör vad du kan för att hålla detta strikt till spel och klarar du inte det så be honom att spela med någon annan.

  • Anonym (Hanna)
    Vandraren80 skrev 2021-11-03 20:31:40 följande:

    Jösses, ja det är faktiskt rejält länge att mer eller mindre försvinna från radarn. En spelinbjudan utan ett ord räknas knappast där.

    Håller med om att det låter som att det är han själv som inte kan stanna upp och slappna av. Och dessutom kanske tvingar sig att bibehålla det sociala, ställa upp för folk etc. Men på bekostnad av sig själv.

    Jo att man har koll på läget och känner sin kropp har nog de flesta sagt innan de stormade in i väggen med buller och bång. Det låter tyvärr som att han går den rutten.

    Det är lite ironiskt, för i hans värld gör han säkert "sitt bästa" för alla i sin omgivning. Men mot dig framstår han som du säger som en stor skit.

    Det är såklart inte helt lätt att lägga fram det på ett sätt som känns rätt. På ett sätt behöver han nog en knäpp på näsan så att säga. Men ändå som du säger på ett lugnt och pedagogisk sätt. Och visst.. Ni har kanske inte lovat varandra något, men det raderar ju inte förväntningarna av ömsesidig respekt. T.ex att om man inte vill mer så säger man det..


    Nej det gör ju inte det. Nu har han spelat rätt många gånger idag men inte sagt nåt.

    Nej, det är ju i den snurren han hamnat. Även när ha. Ska ta det lugnt och har chansen så kan ha liksom inte. Även om han planerat det så. Och det blir på bekostnad av honom själv, även om han nog inte kan se det riktigt.

    Jag har faktiskt inte en aning om vad jag skall säga, det om som vi inte känner varandra längre och så väl gör vi ju inte det heller. Men ändå är det så svårt
  • Vandraren80
    Anonym (Hanna) skrev 2021-11-03 20:50:50 följande:

    Nej det gör ju inte det. Nu har han spelat rätt många gånger idag men inte sagt nåt.

    Nej, det är ju i den snurren han hamnat. Även när ha. Ska ta det lugnt och har chansen så kan ha liksom inte. Även om han planerat det så. Och det blir på bekostnad av honom själv, även om han nog inte kan se det riktigt.

    Jag har faktiskt inte en aning om vad jag skall säga, det om som vi inte känner varandra längre och så väl gör vi ju inte det heller. Men ändå är det så svårt


    Det bådar ju inte gott, han kanske är rädd för att det började bli "seriöst" och backade. Knäppt dock att inte skriva något.

    Just det att han verkligen inte KAN ta det lugnt även när han egentligen har chansen är ju en stor varningsklocka. Det är lite som att man spurtar iväg sitt allra snabbaste, och väntar sig att man ska klara att hålla det tempot under ett helt marathonlopp.. det går liksom inte.

    Nej tänkte på det lite förra gången jag skrev. Att efter en viss tid utan någon som helst kontakt så blir det att man distanserar sig från personen, inte medvetet utan det bara blir så. Så ja, svårt att veta vad man ska skriva i ett sånt läge.
  • Anonym (Hanna)
    Vandraren80 skrev 2021-11-03 21:02:44 följande:

    Det bådar ju inte gott, han kanske är rädd för att det började bli "seriöst" och backade. Knäppt dock att inte skriva något.

    Just det att han verkligen inte KAN ta det lugnt även när han egentligen har chansen är ju en stor varningsklocka. Det är lite som att man spurtar iväg sitt allra snabbaste, och väntar sig att man ska klara att hålla det tempot under ett helt marathonlopp.. det går liksom inte.

    Nej tänkte på det lite förra gången jag skrev. Att efter en viss tid utan någon som helst kontakt så blir det att man distanserar sig från personen, inte medvetet utan det bara blir så. Så ja, svårt att veta vad man ska skriva i ett sånt läge.


    Jag skrev faktiskt ikväll, ?Hej?, han svarade ?hoho? efter 2 minuter. Jag frågade hur det var? inget svar och inget mer spel. Kanske var han påväg att somna, kanske blev det jobbigt. Jag vet inte. Jag tänkte också på det du skrev, jag vill inte att han distanserar sig mer. Jag vill att han är ärlig, så har jag något att bearbeta och gå vidare ifrån än att sitta och vänta och vänta för det orkar jag inte. Bättre han ber mig fara och flyga. Värsta möjliga är att han säger ?du är så jävla jobbig och jag har aldrig lovat dig nåt?.

    Gissningsvis kommer svaret om jag får något vara att ?jag mår så dåligt, orkar inte? men just nu orkar han ju för alla utom mig känns det som.
  • Vandraren80
    Anonym (Hanna) skrev 2021-11-03 23:28:46 följande:

    Jag skrev faktiskt ikväll, ?Hej?, han svarade ?hoho? efter 2 minuter. Jag frågade hur det var? inget svar och inget mer spel. Kanske var han påväg att somna, kanske blev det jobbigt. Jag vet inte. Jag tänkte också på det du skrev, jag vill inte att han distanserar sig mer. Jag vill att han är ärlig, så har jag något att bearbeta och gå vidare ifrån än att sitta och vänta och vänta för det orkar jag inte. Bättre han ber mig fara och flyga. Värsta möjliga är att han säger ?du är så jävla jobbig och jag har aldrig lovat dig nåt?.

    Gissningsvis kommer svaret om jag får något vara att ?jag mår så dåligt, orkar inte? men just nu orkar han ju för alla utom mig känns det som.


    Ah, tycker att det var bra ändå att du skrev till honom. Känns som att det inte blir enklare av att vänta. Visst kan han ha varit på väg att somna, men ja.. det bådar inte gott. Ett ärligt svar från honom är inte för mycket begärt. Och det är knappast rimligt att han kallar dig jobbig, verkar som du varit allt annat än det mot honom.

    Som du säger, att vänta och undra är värre, bättre att isåfall få ett closure och gå vidare. Detta är faktiskt oschysst av honom.

    Och ja en bra poäng där, att han orkar för alla andra, det känns också knäppt, och ologiskt. Får hoppas att du får något svar imorgon.
  • Anonym (....)
    Anonym (Hanna) skrev 2021-11-03 20:24:57 följande:

    Gör du det om det glädjer dig, själv har jag aldrig varit i behov av en dejtprofil.


    Hade jag haft en dejtingprofil är det inget jag hade skrivit in där då det inte är något jag bryr mig om eller lägger fokus på. Du verkar du dock lägga rätt mycket fokus på folks antal sexpartners. Varför?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (....) skrev 2021-11-04 00:43:26 följande:

    Hade jag haft en dejtingprofil är det inget jag hade skrivit in där då det inte är något jag bryr mig om eller lägger fokus på. Du verkar du dock lägga rätt mycket fokus på folks antal sexpartners. Varför?


    Vad du rör och hittar på?
  • Anonym (Hanna)
    Vandraren80 skrev 2021-11-03 23:55:19 följande:

    Ah, tycker att det var bra ändå att du skrev till honom. Känns som att det inte blir enklare av att vänta. Visst kan han ha varit på väg att somna, men ja.. det bådar inte gott. Ett ärligt svar från honom är inte för mycket begärt. Och det är knappast rimligt att han kallar dig jobbig, verkar som du varit allt annat än det mot honom.

    Som du säger, att vänta och undra är värre, bättre att isåfall få ett closure och gå vidare. Detta är faktiskt oschysst av honom.

    Och ja en bra poäng där, att han orkar för alla andra, det känns också knäppt, och ologiskt. Får hoppas att du får något svar imorgon.


    Nu har vi pratat lite i text. Frågade hur det var och han var trött. Jag sa att jag tyckte det var lite jobbigt detta som blivit. Först var han rätt tvär??kanske bäst att lägga ner om du tycker det är jobbigt?. Sen kröp det väl fram att han var precis så utmattad som jag trodde. Jobbar helt galet mycket, att han inte kan ge något till nån annan när han inte ens kan fixa mat till sig själv eller ta en promenad pga hur han mår nu.

    Vi pratade lite kring det, och vad jag sett och förstått av det hela. Han tog det bra och tyckte att ?jag förstår att du säger det av omtanke?. Sen hade han inte tid att skriva mer, skickade ett sista att jag saknade honom och nog tyckte mer om honom än jag trodde men att jag förstod hans situation och la bollen hos honom vad han vill göra.

    Känns faktiskt bättre när vi pratat även om det är frustrerande att se någon må så dåligt och förstöra för sig som han gör.
  • Anonym (....)
    Anonym (Hanna) skrev 2021-11-04 12:31:55 följande:

    Vad du rör och hittar på?


    ?
Svar på tråden Legat med få?