• isoldelively

    Bf augusti 2022

    Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.

  • Svar på tråden Bf augusti 2022
  • Lövsångerska1991
    Emjol skrev 2021-12-11 17:22:40 följande:

    Helt sjukt hur smaklökarna kan ändras från en dag till en annan :o

    Igår åt jag en macka som var det godaste jag ätit på länge och idag gjorde jag exakt en likadan och det bara vände i munnen. Nu mår jag sjukt illa och vill aldrig äta igen haha ;)


    Haha, jag har precis samma problem! Det jag tyckte var gott igår känns vidrigt idag. Har varit sugen på saker precis i början som jag nu blir kräkfärdig av att tänka på.

    Mått mer illa senaste dagarna, särskilt idag, men på en konstigt sätt.

    Det är som att jag behöver rapa, men det går trögt och så mår jag illa av det känns det som. Känns som åksjuka tycker jag, när man suttit och läst samtidigt som man åker bil. Dock inga kräkningar. Mest allmänt äcklad över viss typ av mat och lukt.

    Kämpar verkligen med att tygla oron nu och tänka positivt. Försöker tänka ut positiva grejor med varje dag fram till ultraljudet den 27:e. Hur mår ni alla denna helg?
  • isoldelively

    Alltså detta illamående är så himla tufft. Vecka 7 och jag mår skit verkligen. Enda gången jag inte mår illa är när jag äter vilket leder till att jag äter för mycket = mår illa för att jag äter för mycket. Ond cirkel. Småäta funkar inte, typ all mat äcklar mig dessutom förutom kall mat (smörgåsar, sallad etc) och jätteäcklig smak i munnen konstant plus att jag får kväljningar av alla dofter (tvål, schampo, allt som jag annars tycker luktar gott). Klarar inte träna heller som jag annars älskar pga att jag mår så illa och känner allmän sjukdomskänsla så det drar verkligen ner humöret.

    Nej fy för detta, vill bara spola fram till vecka 15-16 när det går över. Enda positiva är väl att illamåendet är ett tecken på en "stark" graviditet och att det förhoppningsvis går vägen.

  • hypotyreos98
    isoldelively skrev 2021-12-11 08:21:47 följande:

    Är du helt säker på när du hade ägglossning? Tempar du eller tar äl-test? Annars kan den ha kommit lite tidigare, dvs att du är 3-4 dagar längre än du tror :)


    Nej är inte helt säker, men har alltid annars menscykler på 28 dagar så det vore ju helt otroligt om det är annorlunda denna gång! :)
  • hypotyreos98
    Emjol skrev 2021-12-11 08:23:39 följande:

    Okej men då kan det stämma. Clearblue veckoindikator räknar från när du blev befruktad. Barnmorskan räknar från när du fick din senaste mens. Så vid BIM har man gått ca 4+0 dvs vecka 5. Beroende på hur din menscykel är givetvis :)


    Jo det vet jag. Men om jag tänker rätt så hade jag ägglossning drygt en vecka (ca 1 vecka och 1-2 dagar) innan testet. Då borde det ju visat ?gravid 1-2? istället för ?2-3?
  • Emjol
    isoldelively skrev 2021-12-11 19:05:01 följande:

    Alltså detta illamående är så himla tufft. Vecka 7 och jag mår skit verkligen. Enda gången jag inte mår illa är när jag äter vilket leder till att jag äter för mycket = mår illa för att jag äter för mycket. Ond cirkel. Småäta funkar inte, typ all mat äcklar mig dessutom förutom kall mat (smörgåsar, sallad etc) och jätteäcklig smak i munnen konstant plus att jag får kväljningar av alla dofter (tvål, schampo, allt som jag annars tycker luktar gott). Klarar inte träna heller som jag annars älskar pga att jag mår så illa och känner allmän sjukdomskänsla så det drar verkligen ner humöret.

    Nej fy för detta, vill bara spola fram till vecka 15-16 när det går över. Enda positiva är väl att illamåendet är ett tecken på en "stark" graviditet och att det förhoppningsvis går vägen.


    Åh precis samma för mig! Mår illa innan mat och mår illa efter mat haha. Men har dock inte spytt ännu! Också vecka 7 :)
  • Emjol
    Lövsångerska1991 skrev 2021-12-11 18:53:12 följande:

    Haha, jag har precis samma problem! Det jag tyckte var gott igår känns vidrigt idag. Har varit sugen på saker precis i början som jag nu blir kräkfärdig av att tänka på.

    Mått mer illa senaste dagarna, särskilt idag, men på en konstigt sätt.

    Det är som att jag behöver rapa, men det går trögt och så mår jag illa av det känns det som. Känns som åksjuka tycker jag, när man suttit och läst samtidigt som man åker bil. Dock inga kräkningar. Mest allmänt äcklad över viss typ av mat och lukt.

    Kämpar verkligen med att tygla oron nu och tänka positivt. Försöker tänka ut positiva grejor med varje dag fram till ultraljudet den 27:e. Hur mår ni alla denna helg?


    Har också mått mer illa men mår ändå hyfsat änsålänge :) Känner dock att jag fått mer symptom denna helg <3 Börjar liksom ändå känna mig mer gravid sakta men säkert :D
  • Emjol
    hypotyreos98 skrev 2021-12-11 19:46:32 följande:

    Jo det vet jag. Men om jag tänker rätt så hade jag ägglossning drygt en vecka (ca 1 vecka och 1-2 dagar) innan testet. Då borde det ju visat ?gravid 1-2? istället för ?2-3?


    Har hört flera som varit med om samma men antagligen har du så pass högt hcg. Du får se hos barnmorskan sen <3 Grattis förresten! :)
  • hypotyreos98
    Emjol skrev 2021-12-11 20:01:39 följande:

    Har hört flera som varit med om samma men antagligen har du så pass högt hcg. Du får se hos barnmorskan sen <3 Grattis förresten! :)


    Tack så mycket! :) hur går man med i facebookgruppen?
  • nomina
    Lövsångerska1991 skrev 2021-12-11 18:53:12 följande:

    Haha, jag har precis samma problem! Det jag tyckte var gott igår känns vidrigt idag. Har varit sugen på saker precis i början som jag nu blir kräkfärdig av att tänka på.

    Mått mer illa senaste dagarna, särskilt idag, men på en konstigt sätt.

    Det är som att jag behöver rapa, men det går trögt och så mår jag illa av det känns det som. Känns som åksjuka tycker jag, när man suttit och läst samtidigt som man åker bil. Dock inga kräkningar. Mest allmänt äcklad över viss typ av mat och lukt.

    Kämpar verkligen med att tygla oron nu och tänka positivt. Försöker tänka ut positiva grejor med varje dag fram till ultraljudet den 27:e. Hur mår ni alla denna helg?


    Det verkar som många mår illa dessa dagar.

    Jag vaknade kl 5 igår, tänkte genast "idag mår jag riktigt bra, inte illamående eller hungrig, det kanske är varannan dag..." gjirde en kopp varm mjölk, en halvtimme senare hängde jag över toan. Fixade frukost som snart kom upp igen, illamåendet släppte nångång efter lunch. Blev värre igen eftersom det tog lång tid fram till middagen.

    Jag är sugen på att äta hela tiden, vad jag är sugen på varierar men mjölk och smörgås verkar funka bra. (Dricker aldrig mjölk annars)
  • Jelumima

    Hej!

    Hoppar in i tråden. Har testat positivt och bf är 22 augusti.

    Mår bra och har egentligen inga tecken på gravid förutom mensvärk liknande ömhet i magen som kommer och går under dagarna. Detta är inget jag haft med mina två tidigare barn. Så jag är lite orolig för varför det känns så nu.

    Någon annan som har "mensvärk"?

Svar på tråden Bf augusti 2022