• isoldelively

    Bf augusti 2022

    Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.

  • Svar på tråden Bf augusti 2022
  • Emmaaaaa

    Nu har mina få gravidsymtom försvunnit totalt, bara så över natten. Inga ömma bröst kvar, inget illamående, ingenting. Är rätt övertygad om att det handlar om missfall. Hur får man beviljat ett ultraljud för att bekräfta det? Är helt förstörd nu?.

  • svansmamman
    Emmaaaaa skrev 2021-12-20 13:38:33 följande:

    Nu har mina få gravidsymtom försvunnit totalt, bara så över natten. Inga ömma bröst kvar, inget illamående, ingenting. Är rätt övertygad om att det handlar om missfall. Hur får man beviljat ett ultraljud för att bekräfta det? Är helt förstörd nu?.


    Jag har inte riktigt koll på hela bakgrunden som gör att du tror att det är missfall, däremot kan jag försöka svara på frågan ändå.

    Av egen erfarenhet är det sånär som omöjligt att få till ett ultraljud när det är sådär tidigt om det inte finns risk för exempelvis utomkvedshavandeskap. Vid mina missfall har jag dock fått ta blodprov för att mäta HCG med ett par dagars mellanrum. Genom dessa har det konstaterats att HCG inte ökat som det ska/minskat och missfallet har därmed konstaterats. Kanske kan det vara ett alternativ.

    Jag förstår om du känner dig helt förstörd, det är inte konstigt alls. Jag håller tummarna för att det inte är missfall utan att allt är som det ska! Hjärta
  • Nilla6
    Emmaaaaa skrev 2021-12-20 13:38:33 följande:

    Nu har mina få gravidsymtom försvunnit totalt, bara så över natten. Inga ömma bröst kvar, inget illamående, ingenting. Är rätt övertygad om att det handlar om missfall. Hur får man beviljat ett ultraljud för att bekräfta det? Är helt förstörd nu?.


    Asså jag känner så varannan dag, ömma bröst har jag inte haft alls än, bara svidiga bröstvårtor. Om du inte blöder så avvakta, tror verkligen att symtomen kommer och går för en del i början. Men ring en gyn om du inte börjar blöda för att utesluta men jag tror du kommer få tillbaka alla symtom snart.:)
  • Lövsångerska1991

    [quote=81549917][quote-nick]Emmaaaaa skrev 2021-12-20 13:38:33 följande:[/quote-nick]

    Nu har mina få gravidsymtom försvunnit totalt, bara så över natten. Inga ömma bröst kvar, inget illamående, ingenting. Är rätt övertygad om att det handlar om missfall. Hur får man beviljat ett ultraljud för att bekräfta det? Är helt förstörd nu?.

    [/quot]

    Jag tror att det är helt normalt att det kommer och går lite. Det finns dagar som jag känner mig mer gravid än andra faktiskt. Vissa dagar har jag tyckt att brösten varit mindre spända, sen nästa dag kan de komma tillbaka med full kraft. Mer molvärk en dag, sen knappt någon. Illamående till hundra en dag, nästa bara mer hungrig, nästa kanske inget speciellt. Tror att så länge du inte blöder och har jätteont så är det ingen fara. <3 men vet känslan av att något är fel, det tar liksom kål på en! Skickar en styrkekram, allt kommer ordna sig <3

  • Messo

    Emjol, 5/8 - Första barnet

    Isoldelively 5/8 - Femte barnet

    Älvstoft 5/8 - Andra barnet

    Ellie9301 6/8 - Första barnet

    Milhist 8/8 - Första barnet

    Lövsångerska1991 9/8 - Första barnet

    Semlan3 10/8 - Tredje barnet

    Maymom 12/8 - andra barnet

    Nomina 12/8 - första barnet

    Messo 13/8 - Tredje barnet (sambons första)

    KLN, 16/8 -andra barnet

    Nilla6, 17/8- Fjärde barnet

    laurajane, 17/8 - andra barnet

    Jenek18 20/8 - första barnet

    JustLikeHoney, 21/8 - tredje barnet

    Jelumima, 22/8 - tredje barnet

    Solveigingeborg, 23/8 - andra barnet

    Ladyballistic 28/8 - andra barnet

    Helni 30/8 tredje barnet

  • nomina
    Emmaaaaa skrev 2021-12-20 13:38:33 följande:

    Nu har mina få gravidsymtom försvunnit totalt, bara så över natten. Inga ömma bröst kvar, inget illamående, ingenting. Är rätt övertygad om att det handlar om missfall. Hur får man beviljat ett ultraljud för att bekräfta det? Är helt förstörd nu?.


    Hur går det för dig? <3
  • Emjol
    isoldelively skrev 2021-12-19 14:20:16 följande:

    <3

    Ja fy tusan, och jag har gjort det här fyra ggr innan och mått så här uselt varje gång men tyvärr så glömmer man och utsätter sig igen xD Legat inne med dropp i perioder tidigare graviditeter pga så mycket kräkningar men hittills har jag inte kräkts en gång så hoppas slippa det åtminstone. Försöker visualisera första ul där i vecka 12+ för att stå ut.


    Haha ja det sägs ju det ;) Men fy ja jag håller tummarna att du slipper! Har inte heller spytt ännu tack å lov <3

    Tar prostafen nu och kan äntligen lyckas få i mig mat, dränker den i sås dock så det inte är så torrt men det går ner iallafall! Illamåendet är dock ändå kvar men känns iallafall liiite mindre och huvudsaken att jag får i mig mat :) Ska till BM imorgon och skrivas in :D
  • Emmaaaaa

    Tack snälla för alla svar! <3


    nomina skrev 2021-12-21 10:29:19 följande:

    Hur går det för dig? <3


    Gråtit konstant sen igår, känner så tydligt att graviditeten är över. Är inte så att jag fått mindre symtom utan alla försvann totalt bara över natten. Brösten krympte och blev slappa, illamåendet försvann, är inte längre äcklad på mat, ingen molvärk osv.

    Inte kollat upp något än för har inte haft ork att ringa någonstans, och vet heller knappt vart jag ska vända mig :(
  • nomina
    Emmaaaaa skrev 2021-12-21 11:34:14 följande:

    Tack snälla för alla svar! <3

    Gråtit konstant sen igår, känner så tydligt att graviditeten är över. Är inte så att jag fått mindre symtom utan alla försvann totalt bara över natten. Brösten krympte och blev slappa, illamåendet försvann, är inte längre äcklad på mat, ingen molvärk osv.

    Inte kollat upp något än för har inte haft ork att ringa någonstans, och vet heller knappt vart jag ska vända mig :(


    Men det kanske kan vara bra att ringa barnmorskan? De kanske inte kan göra något, men kan vara skönt att ventilera tänker jag. Du kanske oroar dig helt i onödan. Till helgen är det jul och kanske är du runt glada människor medan du går sönder inombords.

    Slå en signal och förklara din oro och vad som hänt.

    Skickar en varm kram till dig <3
  • Tino

    Tino, 30/7 - andra barnet

    Emjol, 5/8 - Första barnet

    Isoldelively 5/8 - Femte barnet

    Älvstoft 5/8 - Andra barnet

    Ellie9301 6/8 - Första barnet

    Milhist 8/8 - Första barnet

    Lövsångerska1991 9/8 - Första barnet

    Semlan3 10/8 - Tredje barnet

    Maymom 12/8 - andra barnet

    Nomina 12/8 - första barnet

    Messo 13/8 - Tredje barnet (sambons första)

    KLN, 16/8 -andra barnet

    Nilla6, 17/8- Fjärde barnet

    laurajane, 17/8 - andra barnet

    Jenek18 20/8 - första barnet

    JustLikeHoney, 21/8 - tredje barnet

    Jelumima, 22/8 - tredje barnet

    Solveigingeborg, 23/8 - andra barnet

    Ladyballistic 28/8 - andra barnet

    Helni 30/8 tredje barnet

Svar på tråden Bf augusti 2022