• isoldelively

    Bf augusti 2022

    Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.

  • Svar på tråden Bf augusti 2022
  • Emjol

    Det var en bebis i magen Hjärta
    Så surrealistiskt! Bebis ville dock inte samarbeta så fick en ny tid nästa vecka att göra KUB igen haha Flört

  • Aerobt
    Emjol skrev 2022-01-26 16:06:26 följande:

    Det var en bebis i magen Hjärta
    Så surrealistiskt! Bebis ville dock inte samarbeta så fick en ny tid nästa vecka att göra KUB igen haha Flört


     


    Härligt att få se den lilla :) Hoppas den är mer samarbetsvillig nästa vecka.

  • Frida123123
    Aerobt skrev 2022-01-26 12:30:30 följande:

     


    Har KUB imorgon :) Hoppas att allt ff. ser bra ut och att hjärtat pickar på. Jag har tecknat trygghansas gravidförsäkring. Haft där tidigare och det har varit/fungerat bra. 


    Hej Aerobt! Hur gick det på KUB idag? Så spännande att få se den lille. Hoppas att allt gått bra iaf! 
  • Aerobt
    Frida123123 skrev 2022-01-27 17:42:43 följande:
    Hej Aerobt! Hur gick det på KUB idag? Så spännande att få se den lille. Hoppas att allt gått bra iaf! 

    Tack för att du frågar. En liten livlig krabat fanns allt där inne ?? Växt på sig som förväntat och verkar välmående.


    Tyvärr helt värdelösa bilder och maken va inte välkommen :/ 

  • Frida123123
    Aerobt skrev 2022-01-27 23:22:28 följande:

    Tack för att du frågar. En liten livlig krabat fanns allt där inne ?? Växt på sig som förväntat och verkar välmående.


    Tyvärr helt värdelösa bilder och maken va inte välkommen :/ 


    Ok, ja viktigast är att fostret mår bra,  så vad skönt att få det bekräftat. Så tråkigt att partnern inte får följa med. Finns det någon möjlighet att boka in privat ul på ett ställe som tar emot partnern. Det är så viktigt det där att få dela upplevelsen. Det är ju två helt olika saker att få se en bild och faktiskt vara inne på rummet tillsammans med en. fick du något resultat på kub? Jag är själv så jättenervös över det. 
  • Ellie9301

    Kub idag, allt såg bra ut. Låg risk för kromosomavvikelser. 
    Så surrealistiskt att se en liten människa där inne! Så tråkigt med partnern dock, fick sitta i bilen utanför.. hoppas medföljande får följa med vid Rul i mars! 

    Håller tummarna för er som har ul framför er! 

  • Aerobt
    Frida123123 skrev 2022-01-28 06:31:59 följande:
    Ok, ja viktigast är att fostret mår bra,  så vad skönt att få det bekräftat. Så tråkigt att partnern inte får följa med. Finns det någon möjlighet att boka in privat ul på ett ställe som tar emot partnern. Det är så viktigt det där att få dela upplevelsen. Det är ju två helt olika saker att få se en bild och faktiskt vara inne på rummet tillsammans med en. fick du något resultat på kub? Jag är själv så jättenervös över det. 

    Jag va/är inte så intresserad av KUB-resultatet, men tror vi fick en siffra 1:1500 eller något. Konstaterade att jag börjar bli gammal :p Bebisen såg välmående ut och va pigg. 

    Ja, maken säger inte så mycket. Är glad för att vi gjort detta tillsammans ett antal gånger tidigare. Tror dock bebisen är mer verklig för mig än honom och skulle vilja att han också fick titta på den och inte bara en suddig och intetsägande bild :/

    Hoppas på att han får hänga med nästa gång och i annat fall så bokar vi privat. Har kikat på och sett hur de andra haft det med 3d privat.

  • Granit91

    Igår fick vi se våran skrutt. Kändes så overkligt och fint. äntligen kan man andas ut och njuta på riktigt! 

  • Nilla6
    Aerobt skrev 2022-01-28 13:01:24 följande:

    Jag va/är inte så intresserad av KUB-resultatet, men tror vi fick en siffra 1:1500 eller något. Konstaterade att jag börjar bli gammal :p Bebisen såg välmående ut och va pigg. 

    Ja, maken säger inte så mycket. Är glad för att vi gjort detta tillsammans ett antal gånger tidigare. Tror dock bebisen är mer verklig för mig än honom och skulle vilja att han också fick titta på den och inte bara en suddig och intetsägande bild :/

    Hoppas på att han får hänga med nästa gång och i annat fall så bokar vi privat. Har kikat på och sett hur de andra haft det med 3d privat.


    Vilken vecka gjorde du kub i? Hur gammal är du? Jag är jätte nojjig för dåliga resultat då jag fyller 38. Kommer vara i 13+0 när jag gör kub.
  • Aerobt
    Nilla6 skrev 2022-01-30 10:15:36 följande:
    Vilken vecka gjorde du kub i? Hur gammal är du? Jag är jätte nojjig för dåliga resultat då jag fyller 38. Kommer vara i 13+0 när jag gör kub.

     


    Gjorde KUB i vecka 12+5. Blir 37 år detta år. Vill dock minnas att vi fick ?sämre resultat? med förra barnet, och många gånger bättre med något av de innan.

    Tänker att de allra flesta barn föds friska! Den sannolikhet vi fick denna gång i praktiken skulle innebära att 1 barn på 1500 fått Downs-syndrom så 1499 barn beräknas ha normal uppsättning. 


    NIPIT finns som komplement och en lite säkrare bild. 

Svar på tråden Bf augusti 2022