• Anonym (Ass)

    Kvinna, vad tänker du om klapp på rumpan?

    Läste att någon S-minister gjort ett övertramp och klappat kollega på rumpan, vilket inte togs väl emot.

    Hur tänker du kvinna om en kollega kommer fram och klappar på din stjärt när du står vid kopiatorn?

    "Hej tjejen" säger han och känner på din röv. "Fin rumpa du har", menar kollegan.

    Eller att en okänd kille klappar dig på rumpan när du står i baren?

    Hur tror du att du skulle göra i en sådan situation?

    Bli upprörd och skrika, gå vidare med saken. Bara strunta i det och inte bry sig eller något annat?

  • Svar på tråden Kvinna, vad tänker du om klapp på rumpan?
  • Anonym (Z)

    Jag var med om det för ett par år sedan, en överförfriskad man på bussen bad om hjälp vart han skulle av och jag hjälpte honom, när vi gått av så säger han tack och piskar till mig på rumpan och går sen iväg, jag blev rätt chockad, typ va fan gjorde han??

    Men jag kände mig inte hotad i situationen och han gick ju ifrån mig så jag gjorde inget.

    Hade det vart en kollega hade jag nog med blivit riktigt chockad för jag ser det som totalt otänkbart, hade det hänt på krogen hade jag nog vänt mig om och frågat vad fan han håller på med.

    Visst tror jag det händer men de flesta fattar nog, sen beror det väl lite på situation och hur det känns om det känns som en hotfull situation.

  • Anonym (Ass)
    Anonym (Z) skrev 2021-12-07 22:47:16 följande:

    Jag var med om det för ett par år sedan, en överförfriskad man på bussen bad om hjälp vart han skulle av och jag hjälpte honom, när vi gått av så säger han tack och piskar till mig på rumpan och går sen iväg, jag blev rätt chockad, typ va fan gjorde han??

    Men jag kände mig inte hotad i situationen och han gick ju ifrån mig så jag gjorde inget.

    Hade det vart en kollega hade jag nog med blivit riktigt chockad för jag ser det som totalt otänkbart, hade det hänt på krogen hade jag nog vänt mig om och frågat vad fan han håller på med.

    Visst tror jag det händer men de flesta fattar nog, sen beror det väl lite på situation och hur det känns om det känns som en hotfull situation.


    Min frågeställning handlar lite om huruvid man struntar i det och lägger heändelsen bakom sig eller om man går vidare.
  • Anonym (Maria)

    Jag hade gått vidare i livet. Men som andra, skriver, är det på en arbetsplats eller någon annan seriös plats så hade jag rytit till att-sluta för f*n.

    Ute på festligheter hade sagt till likaså men gått vidare. Mer förståeligt i den miljön även om det är fel.

    Ibland blir det bara också bara fel helt enkelt, man kanske tror att det finns någon sorts ömsesidig skojgrej att man kan göra så, vissa har ju en lite flirtig jargong mellan sig män och kvinnor, men så blir det fel helt enkelt och inte alls uppskattat. Förståeligt.

    Tror lite som en annan skriver, det ofta är en lite nedlåtande syn inblandat också om det händer på en arbetsplats.

  • EnAnonumius
    Anonym (Ass) skrev 2021-12-07 17:44:09 följande:

    Bli upprörd och skrika, gå vidare med saken. Bara strunta i det och inte bry sig eller något annat?


    Den som klappar mig på häcken utan min tillåtelse får en örfil av mig. Sen lämnar jag utan ett ord.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (...)
    Anonym (Kvinnan på jobbet) skrev 2021-12-07 21:42:02 följande:

    Absolut nte okej!

    Själv får jag däremot smiska till den manliga kollegans rumpa hårt när jag går förbi honom om hans rumpa sticker fram i gången där jag ska gå förbi. Han står ju bara där och slöar, därför blir det smisk! Smisk ska han definitivt ha! Han jobbar ju bättre då! Dom manliga kollegorna jobbar inte annars utan måste få piskas på rövarna - de jobbar bättre då och vaknar till!


    Absolut inte OK. Hade du gjort detta på mig hade jag blivit förbannad och skällt ut dig.. Hade det hänt igen vid senare tillfälle hade jag smällt tillbaka..

    Jämställt samhälle, slå mig så får du en smäll tillbaka... Oavsett kön, hudfärg, skostorlek osv. Däremot ALLTID varning först, i detta fall i form av utskällning.

    Jag hade ett jobb på en fabrik för något år sedan och då hade jag en kvinnlig kollega som ofta slog mig på axel, rygg eller där hon kom åt typ. Orsaken var luddig som bäst, kunde vara ifall jag pratade med en annan kollega så kom hon och slog en i ryggen och ville ha uppmärksamhet..sjukt drygt.

    Efter några gånger där hon träffat ryggraden blev jag förbannad och skrek till henne att om det händer EN gång till slår jag tillbaka, och jag håller inte igen för att hon är kvinna.

    Efter det slutade hon, hon var sur någon vecka men det gick över och vi jobbade som vanliga kollegor gör.

    ALDRIG ok att slå/smiska/tafsa på någon annan oavsett kön mot deras vilja!!
  • Anonym (Betty)

    Fruktansvärt förnedrande.

    Hade det varit på jobbet hade det blivit ett j-a liv vill jag lova.

  • Anonym (...)
    Anonym (Beror på) skrev 2021-12-07 21:17:36 följande:

    Blivit glad om han va snygg.

    Örfil om han var ful.

    Om det var chefen hade jag bara fnittrat till lite uppskattande 

    Så olika beroende på vem.  


    Usch du vidriga människa utan integritet..

    Det där personlighetsdraget hos en kvinna måste vara det mest oattraktiva som finns.

    Det är pga din syn på detta som så många kommer undan med detta beteende och fortsätter på andra.

    Hellre en kvinna som står upp för sig och sin kropp oavsett vem som "tar för sig".

    Människor som tar på andra människor mot deras vilja är en farsot som måste förgöras. Så jag som man är helt ok med att vi tvångskastrerar ALLA tafsare DIREKT!! (och självklart alla som gör värre saker som våldtäkt också). Även kvinnor, när jag var ung så hände det då och då att kvinnor tog en i skrevet ifall det var trångt.. exempelvis full buss.. Inte ok det heller..
  • Glinda från Oz

    Det är sexuella trakasserier. I baren hade jag pratat med vakten och förväntat mig att han blir utslängd. På arbetsplatsen hade jag pratat med chefen, tar inte chefen tag i det hade jag blandat in facket. Jag hade också gjort en polisanmälan, inte för att det ska hända något utan för att det ska synas ifall han går längre med någon annan, då ser polisen att han har ett förflutet. 

  • Anonym (Ass)
    Anonym (...) skrev 2021-12-08 09:29:10 följande:
    Usch du vidriga människa utan integritet..

    Det där personlighetsdraget hos en kvinna måste vara det mest oattraktiva som finns.

    Det är pga din syn på detta som så många kommer undan med detta beteende och fortsätter på andra.

    Hellre en kvinna som står upp för sig och sin kropp oavsett vem som "tar för sig".

    Människor som tar på andra människor mot deras vilja är en farsot som måste förgöras. Så jag som man är helt ok med att vi tvångskastrerar ALLA tafsare DIREKT!! (och självklart alla som gör värre saker som våldtäkt också). Även kvinnor, när jag var ung så hände det då och då att kvinnor tog en i skrevet ifall det var trångt.. exempelvis full buss.. Inte ok det heller..
    Varför dömer du andra bara för att de inte håller med dig?
    Finns såklart de som vill bli klappade på rumpan, enligt hennes inlägg.

    Människor är olika.
  • Anonym (...)
    Anonym (Ass) skrev 2021-12-08 09:53:35 följande:

    Varför dömer du andra bara för att de inte håller med dig?

    Finns såklart de som vill bli klappade på rumpan, enligt hennes inlägg.

    Människor är olika.


    Jo såklart.. Men hennes attityd är också orsaken till varför så många andra kvinnor får uppleva detta som helt klar INTE gillar det.

    Sen om hon skulle gilla att bli tafsad på så ska det ju inte spela någon roll om det är någon som är snygg eller ful.. För då är det ju inte själva tafsa det hon gillar, utan uppmärksamheten från en snygg man hon gillar. Vilket i sig är väldigt ytligt, och ytlighet är väldigt oattraktiv personlighetsdrag. Oavsett om det är en man eller kvinna.. Kompis eller blivande partner.
Svar på tråden Kvinna, vad tänker du om klapp på rumpan?