• Anonym (Ass)

    Kvinna, vad tänker du om klapp på rumpan?

    Läste att någon S-minister gjort ett övertramp och klappat kollega på rumpan, vilket inte togs väl emot.

    Hur tänker du kvinna om en kollega kommer fram och klappar på din stjärt när du står vid kopiatorn?

    "Hej tjejen" säger han och känner på din röv. "Fin rumpa du har", menar kollegan.

    Eller att en okänd kille klappar dig på rumpan när du står i baren?

    Hur tror du att du skulle göra i en sådan situation?

    Bli upprörd och skrika, gå vidare med saken. Bara strunta i det och inte bry sig eller något annat?

  • Svar på tråden Kvinna, vad tänker du om klapp på rumpan?
  • Miss Skywalker

    Jag hade knäckt fingrarna på honom i båda fallen.

  • Anonym (Frigjord)

    Beror helt på situation. Främling på bussen: Örfil!


    Däremot om jag är på privat fest eller jobbfest så inga problem men det gäller förstås att det är en kille/man som jag är lite förtjust i. Är det något äldre gubbslem så skulle jag nog smälla till även då. Men är det en hunk. Klappa gärna och nyp mig lite i hullet. Men ska du göra det i hopp om sex så glöm det. Då har du nog större framgång om du smeker mig på innanlåren.

  • Anonym (Ass)
    Miss Skywalker skrev 2021-12-12 19:41:53 följande:

    Jag hade knäckt fingrarna på honom i båda fallen.


    Och bli dömd i domstol?
  • EnAnonumius
    Anonym (Ass) skrev 2021-12-12 20:02:22 följande:
    Och bli dömd i domstol?
    Har du hört talas om nödvärn?
    Man har rätten att freda sig mot tafsare också, sedan så kan de faktiskt bli olycksfall, dock så skulle det knappast leda till att det skulle hamna i domstol.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Miss Skywalker
    Anonym (Ass) skrev 2021-12-12 20:02:22 följande:
    Och bli dömd i domstol?
    Borde du inte ställa den frågan till den som tafsar?
  • Anonym (...)
    Miss Skywalker skrev 2021-12-13 00:12:50 följande:

    Borde du inte ställa den frågan till den som tafsar?


    Vad är lättast att bevisa tror du? I en domstol är det bevisen som avgör.

    Jag försvarar inte tafsande, de som gör detta avsiktligt borde dömas hårt... Men som sagt så är det svårt att presentera bevis för att detta hänt.
  • Maja2003

    Det är ju inte värre att få en klapp på rumpan än en klapp på axeln. Inget av dem gör ont, utan det vår kultur som gjort att folk uppfattar en klapp på rumpan som sexuellt övergrepp.

  • Anonym (Ff)

    Den kollega som gör så mot mig får en armbåge i tänderna.

  • Maja2003
    Anonym (Ff) skrev 2024-02-29 18:39:42 följande:

    Den kollega som gör så mot mig får en armbåge i tänderna.


    Varför? Det gör ju inte ont. Jag tycker bara det är roligt att man får lite uppmärksamhet!
  • Anonym (Jo)
    Maja2003 skrev 2024-02-29 18:38:42 följande:

    Det är ju inte värre att få en klapp på rumpan än en klapp på axeln. Inget av dem gör ont, utan det vår kultur som gjort att folk uppfattar en klapp på rumpan som sexuellt övergrepp.


    Det är kränkande, om man inte förstår skillnaden mellan klapp på axeln eller på rumpan är bara att beklaga
Svar på tråden Kvinna, vad tänker du om klapp på rumpan?