• Fyrklöverns

    BIM Januari 2022

    Hej alla kämpar där ute!

    Nu när det värsta av deppigheten lagt sig tar vi nya tag och laddar för försök nr 7.

    Startar därmed den nya BIM-tråden, första för 2022.

    Önskar babylycka till oss alla <3

    BIM-lista januari

    5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

  • Svar på tråden BIM Januari 2022
  • Anile
    Pepsin skrev 2022-01-09 07:13:04 följande:

    Nu är det inga tveksamheter att jag är gravid i alla fall! Dock blev jag ju direkt sååå orolig för att det borde stå 2-3 veckor. Jag hade positivt äl-test 22/12


    Godmorgon,

    Grattis :)

    Även om ägglossning sker en dag efter positivt ägglossningstest så tar det några dagar för det befruktade ägget att vandra ner till livmodern. Implantationen kan ta några dagar också och därav stämmer inte alltid ägglossningsdag vs BF trots att vi vet ägglossningsdag.

    Det behöver inte betyda att det är något fel :)

    Ta ett nytt om några dgr så ska du nog få se att det är 2-3 veckor :)
  • Pepsin
    Anile skrev 2022-01-09 07:44:54 följande:

    Godmorgon,

    Grattis :)

    Även om ägglossning sker en dag efter positivt ägglossningstest så tar det några dagar för det befruktade ägget att vandra ner till livmodern. Implantationen kan ta några dagar också och därav stämmer inte alltid ägglossningsdag vs BF trots att vi vet ägglossningsdag.

    Det behöver inte betyda att det är något fel :)

    Ta ett nytt om några dgr så ska du nog få se att det är 2-3 veckor :)


    Okej tack! <3
  • Emmsaaan
    Pepsin skrev 2022-01-08 18:53:14 följande:

    Hade tentos stickor (de visade svagt positivt) och sen testade jag med en rfsu sticka som visade pyyyyttesvagt streck. Ska ta et till imorgon bitti och ev ett digitalt men vet inte riktigt. Om jag tar digitalt borde det stå 2-3 veckor.


    Jag tog ett rfsu test igår som jag tyckte var svagt och tog idag ett digitalt, och jag är gravid!!! :D
  • Anile
    Emmsaaan skrev 2022-01-09 08:19:14 följande:

    Jag tog ett rfsu test igår som jag tyckte var svagt och tog idag ett digitalt, och jag är gravid!!! :D


    Åh, härligt. Grattis :)
  • Pepsin
    Emmsaaan skrev 2022-01-09 08:19:14 följande:

    Jag tog ett rfsu test igår som jag tyckte var svagt och tog idag ett digitalt, och jag är gravid!!! :D


    Grattis!! Blev samma för mig. Hur många veckor stod det för dig?
  • Emmsaaan
    Pepsin skrev 2022-01-09 08:40:39 följande:

    Grattis!! Blev samma för mig. Hur många veckor stod det för dig?


    Tack! Åh grattis till dig med :)

    2-3, vad stod det för dig?
  • Pepsin
    Emmsaaan skrev 2022-01-09 09:10:06 följande:

    Tack! Åh grattis till dig med :)

    2-3, vad stod det för dig?


    1-2 så jag är ju väldigt orolig att det blivit något fel.. borde stått 2-3 veckor men men det är väl bara att sitta lugnt i båten!
  • Caleido

    Ooh vad kul att läsa allas inlägg på morgonen, grattis till alla plus!! ????

    Nu är inte jag så hajp på familjeliv, har aldrig varit aktiv här innan. Ska vi kanske uppdatera listan på de som har plussat?

    Känner mig också sugen på att testa snart hihi

  • Loppster

    Gjorde ett till test nu på morgonen för att se om pluset hade ökat. Testade mig första gången i tisdags och fick ett plus men inte superstarkt. Morgonens test visade plus men kändes inte som det visade starkare än i tisdags. Har aldrig varit gravid innan så känner mig lite nojig.

    Gjorde även ett digitalt test i torsdags som visade gravid v1-2

    Hur starkt brukar ett plus vara vid V4+6?

  • Kaol81
    Loppster skrev 2022-01-09 10:18:22 följande:

    Gjorde ett till test nu på morgonen för att se om pluset hade ökat. Testade mig första gången i tisdags och fick ett plus men inte superstarkt. Morgonens test visade plus men kändes inte som det visade starkare än i tisdags. Har aldrig varit gravid innan så känner mig lite nojig.

    Gjorde även ett digitalt test i torsdags som visade gravid v1-2

    Hur starkt brukar ett plus vara vid V4+6?


    Det är helt individuellt med hur mkt hormoner man har vilket man kan se om man googlar hormonnivåerna för de olika veckorna. (Bifogar bild)

    Sen ska det ju öka men för en person med låga nivåer ökar ju nivåerna långsammare även fast de dubbleras.

    Du är gravid. Du har ett plus på stickan : D Grattis.

    Ge det några dagar till och om du fortfarande inte tycker det blir starkare kontakta vården för blodprov.

    Men som du ser i tabellen så kan nivåerna för hcg på 500 ligga inom normalvärdet för 1-2 veckor men även 2-3 och 3-4?!

Svar på tråden BIM Januari 2022