• Wed 22 Dec 2021 21:39
    33333 visningar
    155 svar
    155
    33333

    Ruvare December/Januari

    Fler än jag som ruvar?

    Jag är på ruvardag 1efter en FET, en 5 dagars blastocyst/8 cellig.

    När fäster det? Någon som känt några symtom? Känner man när det fäster?

  • Svar på tråden Ruvare December/Januari
  • Thu 3 Feb 2022 13:51
    blåblomster skrev 2022-02-03 10:59:29 följande:

    Åh känner igen mig, då jag hade precis samma nu men vill försöka dämpa din oro. 


    Gjorde ett test i förrgår (RD13) som var så svagt positivt att det knappt gick att se. Igår var det tydligare, men fortfarande för ljust för att det skulle kännas bra, var jätteorolig.Testade både med CB early och ett annat superkänsligt test (10), så jag tyckte att det borde ge ordentliga utslag när jag var över BIM och på RD14. Fick göra blodprov igår och de var jättenöjda, hade HCG på 660. Så det visar sig inte alltid på testen så som man (jag) kanske skulle vilja. 


    Åh, tack för ditt svar! Och stort grattis! Hjärta
    Tycker det är helt otroligt att man inte kan vara nöjd med det där pluset, utan då tycker man inte det är tillräckligt starkt. Ständig oro!

    Var gjorde du ditt blodprov? Via er klinik? MVC? 
  • Thu 3 Feb 2022 15:11
    Islandinthesun skrev 2022-02-03 13:51:16 följande:
    Åh, tack för ditt svar! Och stort grattis! Hjärta
    Tycker det är helt otroligt att man inte kan vara nöjd med det där pluset, utan då tycker man inte det är tillräckligt starkt. Ständig oro!

    Var gjorde du ditt blodprov? Via er klinik? MVC? 
    Tack! ?? Är ju såklart inte säkert än, men det är fint i alla fall att veta att jag kan bli gravid. Nu gäller det att hålla tummarna. Hoppas samma för dig, och förstår att du vill göra blodprov. Jag vet tyvärr inte hur det är i Sverige, bor utomlands och här gör man test på kliniken två veckor efter insättning om mensen inte kommit igång/inte kommit igång ordentligt. Känns spontant som nåt som kliniken borde göra, kanske du kan höra av dig där? Hoppas det går vägen! 
  • Thu 3 Feb 2022 15:12

    Skulle.vara Hjärta och inte ?? :)

  • Thu 3 Feb 2022 16:01

    Här är en till som oroar ihjäl sig. Hade inskrivning på mvc idag och kände mig på riktigt som en bedragare, som att jag inte hade rätt att vara där. Lyckades tjata till mig blodhcg, inte fått svar än,men när jag kom hem vart jag så nojjig så jag tog ett vanligt gravtest. Och det kan nog inte bli så mycket starkare Glad men jag är ju i v 5+4 så det kanske inte säger så mycket? 
    Jag var ju dessutom orolig för att illamåendet försvunnit, men det kom tillbaka idag! Så då kände jag mig dum som inte njutit de dagar jag sluppit det...

  • Fri 4 Feb 2022 09:21

    Skulle gissa att du får ett rutigt fint värde på hcg-provet Emma Glad

    Jag kan relatera till oron. Jag har ju inte så mycket symtom, och har ju varit lite orolig över mitt hcg som inte legat så högt som jag hade önskat. Vissa dagar tänker jag att det är kört, andra dagar är det lättare att känna sig hoppfull. Igår fick jag en blödning och blev orolig, men det avtog och nu känner jag mig rätt lugn. Det finns inte så mycket mer jag kan göra för att försäkra mig om att graviditeten kommer att gå bra. Visst kan jag ta ett nytt hcg-prov, men det finns ju inga garantier för att graviditeten inte avstannar dagen efter, så dessa försäkringar ger ju ändå bara ett tillfälligt lugn. Slut på stickorna har jag också, och har bestämt att jag inte får köpa fler så nu räknar jag dagarna till UL Flört

  • Fri 4 Feb 2022 17:17

    Mitt hcg var över 19000 så det kändes jättebra! Sen är det ju ändå ökningen tills på måndag som är det viktiga, men jag fick faktiskt upp hoppet nu! Det kansle faktiskt växer där inne den här gångenHjärta vid mitt ma i oktober, upptäckt i v 8 mätte honnsäcken bara motsvarande 4+4, så det lär ju ha gått längre den här gången iaf. 
    Nu kan jag slappna av lite grann iaf och ska njuta av att det är helg! Hoppasni andra ooclså får en trevlug helg!

  • Anonym (Anony­m27)
    Fri 4 Feb 2022 20:05

    Vad glad jag blir över att läsa att det har gått bra för många av er Här! 


    sjölv är de testdag på söndag och negativt hela tiden för min del dock var min mens sen. Vet ni om de brukar bli så? kan De va så att lutinus påverkar mensturationen? försöker va inställd på att de kommer va neg på testdagen med men Har svårt för att släcka hoppet helt :( sååååå tungt att bara vänta och vänta 

  • Anonym (Snöov­äder)
    Fri 4 Feb 2022 20:26
    Anonym (Anonym27) skrev 2022-02-04 20:05:51 följande:

    Vad glad jag blir över att läsa att det har gått bra för många av er Här! 


    sjölv är de testdag på söndag och negativt hela tiden för min del dock var min mens sen. Vet ni om de brukar bli så? kan De va så att lutinus påverkar mensturationen? försöker va inställd på att de kommer va neg på testdagen med men Har svårt för att släcka hoppet helt :( sååååå tungt att bara vänta och vänta 


    Jo jag har hört att lutinus kan skjuta på mensen.. 
    Har också testat negativt här, bim på måndag... Än om det fortfarande finns en liten chans så känner man sig hoppfull ibland och ibland känns det så jobbigt om det inte blev något nu heller...
  • Sat 5 Feb 2022 07:00
    Anonym (Anonym27) skrev 2022-02-04 20:05:51 följande:

    Vad glad jag blir över att läsa att det har gått bra för många av er Här! 


    sjölv är de testdag på söndag och negativt hela tiden för min del dock var min mens sen. Vet ni om de brukar bli så? kan De va så att lutinus påverkar mensturationen? försöker va inställd på att de kommer va neg på testdagen med men Har svårt för att släcka hoppet helt :( sååååå tungt att bara vänta och vänta 


    jo tyvärr är det så att tillskott av prog. skjuter på blödningen. Haft det så alla gånger jag testat negativt med tillskott ( 6st). 
    men ge inte upp, hCG kan va lite lömskt på testen. Men förstår den negativa inställning. Men jag säger verkligen ge inte upp! Till slut går det för de flesta och alla får sin lilla bebis till slut??
  • Sun 6 Feb 2022 14:58

    Fortfarande så svaga plus. Men nu har jag testat 12 gånger och mitt sista test är slut. Skrattande Det får bara vara såhär nu. Svagt plus och ingen blödning är väl helt okej. 

    Dock hoppas jag att kliniken låter mig göra blodprov i veckan. Det är för länge att vänta till VUL 24/2. 

Svar på tråden Ruvare December/Januari